Nové zázemí okruhu, omezení efektu výfukových plynů, to budou hlavní body zájmu během VC Velké Británie, která se jede tento víkend. O tom, jak tyto změny ovlivní Renault, promluvil James Allison, technický ředitel týmu.
Co můžeme očekávat v Silverstone?Allison: Po třech okruzích s pomalými zatáčkami bude zajímavé vrátit se na okruh se středními a rychlými zatáčkami. Jak se předpokládá, změny v pravidlech nedovolují přesně odhadnout, jak budeme na ostatní ztrácet, ale věřím, že se brzy přizpůsobíme. Mohli bychom se dostat do podobné situace jako v Barceloně, kdy bude výhodnější zůstat v garáži, než použít další měkkou sadu pneumatik v kvalifikaci.
Co je na Silverstone náročné?Allison: Je to jeden z klasických okruhů F1. V porovnání s několika předchozími okruhy nabízí několik obtížných zatáček, jak rychlých, tak pomalých, technických. Mezi těmito sekcemi jsou velké rozdíly a záleží jen na jezdci a jeho inženýrech, jak se s tím poperou. Navíc je tu typické britské počasí.
Jak trať změní úpravy, které byly nedávno provedeny?Allison: Loňské úpravy charakter trati nezměnily, i když tam byl velký hrbol uprostřed trati v místech, kde se stará trať napojuje na novou část, ale to teď zmizí. Nový komplex boxů by měl změnit čas strávený v boxech, což by mělo ovlivnit strategie. To vše se ukáže v trénincích.
Jaké to je, mít závod jen kousek od továrny?Allison: Jak jednou závodní víkend začne, je týmům jedno, že mají továrnu tak blízko, protože se soustředí jen na závod. Pro lidi z továrny je to možnost vidět vozy zblízka. Také je snažší dopravit na okruh některé díly, pokud je to potřeba.
Jak tým ovlivní omezení mapování motorů?Allison: Tyto změny nám trochu zamotaly hlavu. Ovlivní to trochu nastavení vozu.
Jaká je tedy ohledně pravidel situace?Allison: Hlavní změny jsou následující: Když pilot vůbec nesešlapuje plynový pedál, musí být ECU nastavena tak, aby se uzavřela škrticí klapka. Předtím ji bylo možné nechat otevřenou. ECU musí za této situace uzavřít přívod paliva, aby energie výfukových plynů nebyla zvyšována pomocí spalování.
Jaký dopad to bude mít na Renault v porovníní s ostatními týmy?Allison: Je složité odhadovat, jak nás která změna ovlivní. Tyto změny budou mít za následek dva efekty, ztrátu přítlaku a tím pádem i ztrátu vyvážení vozu. Všechny vozy, které toto řešení používaly, něco od obojího ztratí. Ale je možné, že nebudeme tolik ztrácet na vyvážení, protože máme výfuky před bočnicemi a ty působí hlavně na prostředek vozu, takže aerodynamické vyvážení vozu by nemělo být příliš narušeno. Pravidla omezují výfukové plyny hlavně na vjezdu do zatáčky, takže je možné, že budou vozy nedotáčivé. Uvidíme v Silverstone.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.