Jenson Button získal vítězství ve včerejší VC Kanady až v posledním kole, po chybě Sebastiana Vettela. Podle Brita je to nejlepší vítězství v celé jeho kariéře.
Jensone, jak se cítíš?Button: Je to opravdu fantastické. Během takových závodů je nutné bojovat až do konce, nevíte, co se může stát. Sice jsem musel udělat pár nečekaných zastávek v boxech, ale to mi nezabránilo vyhrát. Byl to opravdu zvláštní den. Je to již dlouho, co jsem naposledy vyhrál, ale i kdybych nevyhál, byl bych velmi šťastný, protože jsem tvrdě bojoval. Auto bylo skvělé, úžasné vítězství, myslím, že jsem nemohl nic udělat lépe. Obzvlášť po Monaku, kde jsme mysleli na lepší výsledek, je to skvělé. Dobře, Sebastian udělal chybu, ale myslím, že jsem si vyhrát zasloužil.
Co si myslíš o kolizi s týmovým kolegou?Button: Nechci k tomu nic říct. Nemohl jsem ho vidět, byl za mnou. Jel jsem na levou stranu, kde je závodní stopa a najednou jsem cítil náraz. Tohle nechcete udělat týmovému kolegovi, Lewis to ví, stejně jako já. Než došlo k restartu, vyjasnili jsme si to. Oba jsme souhlasili, že to byl závodní incident. S Fernandem (Alonsem) jsem také myslím neudělal nic špatně. Byl jsem na vnitřku a on najednou zrychlil, to bylo neobvyklé.
Díky výsledku jsi v průběžném pořadí druhý...Button: No, o tom teď nechci přemýšlet. Chci si jen po dlouhé době užívat vítězství.
Byla to nejlepší výhra od prvenství v šampionátu 2009?Button: Ano, skutečně to tak je. Loňský rok byl trochu zvláštní, nový tým, nové auto. Takže je to opravdu skvělý moment. Bylo to nejspíš nejlepší vítězství mé kariéry. Všechna byla speciální, ale tohle bylo něco víc. Musím říct, že bez KERSu a DRS by bylo vítězství těžko dosažitelné.
Button si své "nejlepší vítězství v kariéře" užíval naplno...
Kromě KERSu a DRS jsi opět skvěle zacházel s pneumatikami...Button: Ano, myslím, že jim rozumím. Ale také si s nimi rozumí naše auto a inženýři. Na suchých pneumatikách v závěru jsem dokázal dobře tlačit vůz na limit. Z vozu jsem už nemohl dostat víc, ale stačilo to!
Kdyby ti před závodem někdo řekl, že pojedeš šestkrát do boxů a vyhraješ, co bys mu na to řekl?Button: Že má dobrou fantazii. Na této trati je obtížné závodit i na suchu. Máte tak málo přítlaku a stoupáte pořadím nahoru...fantastické. Pamatuji si, že mi tým v jednu chvíli řekl, že jsem ztratil kontakt se zbytkem pole, tak abych je zkusil dohnat. Pak jsem všechny dohnal a předjel, po tomhle mi zůstane úsměv na tváři hodně dlouho.
Jaké bylo poslední kolo?Button: Posledních pár kol jsem jel jak jen to šlo. Na to, že jsem to já, jsem jel dost agresivně. V posledním kole jsem se dostal tak blízko, že bych nejspíš mohl na Sebastiana zkusit předjetí na zadní rovince. Věděl jsem, že s DRS to půjde, takže jsem doufal, že ho v poslední šikaně předjedu. Nakonec udělal Sebastian chybu. Štěstí bylo jednou na naší straně. Zasloužili jsme si to.
            I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
            Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
            Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.