Jenson Button získal vítězství ve včerejší VC Kanady až v posledním kole, po chybě Sebastiana Vettela. Podle Brita je to nejlepší vítězství v celé jeho kariéře.
Jensone, jak se cítíš?Button: Je to opravdu fantastické. Během takových závodů je nutné bojovat až do konce, nevíte, co se může stát. Sice jsem musel udělat pár nečekaných zastávek v boxech, ale to mi nezabránilo vyhrát. Byl to opravdu zvláštní den. Je to již dlouho, co jsem naposledy vyhrál, ale i kdybych nevyhál, byl bych velmi šťastný, protože jsem tvrdě bojoval. Auto bylo skvělé, úžasné vítězství, myslím, že jsem nemohl nic udělat lépe. Obzvlášť po Monaku, kde jsme mysleli na lepší výsledek, je to skvělé. Dobře, Sebastian udělal chybu, ale myslím, že jsem si vyhrát zasloužil.
Co si myslíš o kolizi s týmovým kolegou?Button: Nechci k tomu nic říct. Nemohl jsem ho vidět, byl za mnou. Jel jsem na levou stranu, kde je závodní stopa a najednou jsem cítil náraz. Tohle nechcete udělat týmovému kolegovi, Lewis to ví, stejně jako já. Než došlo k restartu, vyjasnili jsme si to. Oba jsme souhlasili, že to byl závodní incident. S Fernandem (Alonsem) jsem také myslím neudělal nic špatně. Byl jsem na vnitřku a on najednou zrychlil, to bylo neobvyklé.
Díky výsledku jsi v průběžném pořadí druhý...Button: No, o tom teď nechci přemýšlet. Chci si jen po dlouhé době užívat vítězství.
Byla to nejlepší výhra od prvenství v šampionátu 2009?Button: Ano, skutečně to tak je. Loňský rok byl trochu zvláštní, nový tým, nové auto. Takže je to opravdu skvělý moment. Bylo to nejspíš nejlepší vítězství mé kariéry. Všechna byla speciální, ale tohle bylo něco víc. Musím říct, že bez KERSu a DRS by bylo vítězství těžko dosažitelné.
Button si své "nejlepší vítězství v kariéře" užíval naplno...
Kromě KERSu a DRS jsi opět skvěle zacházel s pneumatikami...Button: Ano, myslím, že jim rozumím. Ale také si s nimi rozumí naše auto a inženýři. Na suchých pneumatikách v závěru jsem dokázal dobře tlačit vůz na limit. Z vozu jsem už nemohl dostat víc, ale stačilo to!
Kdyby ti před závodem někdo řekl, že pojedeš šestkrát do boxů a vyhraješ, co bys mu na to řekl?Button: Že má dobrou fantazii. Na této trati je obtížné závodit i na suchu. Máte tak málo přítlaku a stoupáte pořadím nahoru...fantastické. Pamatuji si, že mi tým v jednu chvíli řekl, že jsem ztratil kontakt se zbytkem pole, tak abych je zkusil dohnat. Pak jsem všechny dohnal a předjel, po tomhle mi zůstane úsměv na tváři hodně dlouho.
Jaké bylo poslední kolo?Button: Posledních pár kol jsem jel jak jen to šlo. Na to, že jsem to já, jsem jel dost agresivně. V posledním kole jsem se dostal tak blízko, že bych nejspíš mohl na Sebastiana zkusit předjetí na zadní rovince. Věděl jsem, že s DRS to půjde, takže jsem doufal, že ho v poslední šikaně předjedu. Nakonec udělal Sebastian chybu. Štěstí bylo jednou na naší straně. Zasloužili jsme si to.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.