Na oficiálním serveru Formule 1 se objevil rozhovor s Paulem di Restou - skotským talentem, který obdivoval Ayrtona Sennu. Který okruh je jeho nejoblíbenější? Které pravidlo by zrušil či co by naopak v F1 uvítal?
Kdyby sis musel vybrat nový městský okruh pro závod F1 - které město by sis ve světě vybral a proč?Samozřejmě by to byl Edinburgh, odkud pocházím. Připouštím, že pravděpodobnost toho, že by k tomu došlo, není velká. Kdybych se tedy měl rozhlídnout po něčem pravděpodobnějším, byl by to New York. Bylo by to hodně výjimečné.
Pokud by sis mohl vybrat někoho z bývalých mistrů světa za svého týmového kolegu, kdo by to byl a proč?Ayrton Senna. Měl něco zvláštního. Byl mým hrdinou od prvního okamžiku, kdy jsem se začal zajímat o Formuli 1. Pokud jste se ptali na to, kdo pro mě nejvíce znamenal, zřejmě bych řekl, že to byl Jim Clark či Jackie Stewart, ale nikdy jsem je na dráze neviděl, pouze jsem o nich slyšel historky. Ayrtona jsem ale viděl závodit na vlastní oči – a vzpomínám si, jak jsem závodil v motokárách v den, kdy zemřel.
V minulosti se v F1 objevilo hodně novinek - přísavný efekt, aktivní zavěšení, přeplňování motorů, šestikolky, atd. Pokud by se mohla zavést jedna z bývalých inovací, kterou by sis vybral a proč?Asi by to byly větší pneumatiky. Muselo být úžasné jezdit s mechanickou přilnavostí, kterou poskytovaly ty obrovské gumy.
Kterou novinku bys rád viděl v budoucnosti?Myslím, že musíme zachovat zvuk těch aut. Je to nedílnou součástí závodění ve Formuli 1. Pokud o něj přijdeme, sport to změní. Zvuk a rychlost je to, co fanoušci očekávají, když sledují F1 – a to bychom jim měli nabízet.
Kdybys mohl po zbytek života jezdit pouze na jednom okruhu, který - ať už z minulosti či ze současnosti - by sis vybral?To je těžká otázka pro nováčka, protože jsem zatím na všech nejezdil. Z těch, na kterých jsem jezdil, bych řekl Silverstone. Je to nejlepší trať, na které vozy excelují. Je velmi rychlá a Británie je samozřejmě kolébkou motosportu. Navíc se většina továren [závodních týmů] nachází v těsné blízkosti dráhy, proto by to bylo mnohem jednodušší a příjemnější.
Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell, March - to jsou některé týmy, které opustili F1. Za který bývalý tým bys jezdil nejraději a proč?Není sice z mé éry, ale přál bych si návrat Tyrellu.
Kdybys měl navrhnout nový okruh pro F1 a mohl dát dohromady všechny své oblíbené zatáčky z ostatních světových okruhů - které tři bys do něj chtěl zahrnout nejvíce a proč?Eau rouge ze Spa, Becketts ze Silverstone – a přesto, že jsem jí zkoušel jen na simulátoru - tak bych přidal ještě první zatáčku ze Suzuky. Už se nemůžu dočkat, až si ji tam vyzkouším.
Kdyby ses mohl vrátit v čase a závodit v F1 v kterékoliv dekádě od 50. do 90. let, kterou by sis vybral a proč?Devadesátá léta – protože to bylo období, které mě inspirovalo k tomu, abych se v budoucnu zaměřil na Formuli 1.
Které ze současných pravidel F1 bys nejraději změnil a proč?Vrátil bych zpět dotankovávání. Kvalifikace byla díky tomu mnohem více nepředvídatelnou a jezdit s lehčími závodními vozy je větší zábava. Navíc by strategie při závodění hrála mnohem významnější roli než dnes.
Které dva piloty z odlišných období bys viděl nejraději proti sobě závodit?Vybral bych si Sira Jackieho [Stewarta] proti Ayrtonu Sennovi.
Kdybys byl šéfem týmu, kterého ze současných pilotů by sis vybral do svého týmu (krom sebe a svého týmového kolegy)?To neřeknu, nechci, aby to věděli. Jednání bych vedl v zákulisí.
Pouze 19 světových závodních okruhů tvoří letošní kalendář Formule 1. Kdybys mohl jeden přidat, který by to byl a proč?Nejezdil jsem na okruzích, které vypadly – kromě Bahrajnu. Vzal bych zpět Bahrajn.
Pokud bys pořádal party a mohl pozvat lidi z motosportu - z minulosti či současnosti - koho bys přizval?Jima Clarka, Ayrtona Sennu, Juana Manuela Fangia a Enza Ferrariho. To by byl pro mne opravdu požitek. Snažil bych se povykládat s každým z nich, abych se dozvěděl jejich recept na úspěch.
Kdybys měl šanci se svézt v kterémkoliv z legendárních vozů F1 z minulosti, který by sis vybral?Vítězný McLaren, který řídil Senna.
Ve většině motorhomů chybí nástřešní bazén, bowlingová dráha či otočný suši bar. Kdybys mohl přidat něco navíc do motorhomu týmu, co by to bylo?Zřejmě více lidí. Přišel jsem z DTM, kde je paddock mnohem živější.
Právě jsi vyhrál titul mistra světa - kam bys to zašel oslavit a jaké jídlo by sis vybral?Já že jsem vyhrál šampionát? Wau, krásné pomyšlení! Vrátil bych se do svého rodného města, kde jsem začínal, a čas bych trávil se svou rodinou a přáteli. A proto že jsem Brit, podávala by se ryba a hranolky.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.