Na oficiálním serveru Formule 1 se objevil rozhovor s Paulem di Restou - skotským talentem, který obdivoval Ayrtona Sennu. Který okruh je jeho nejoblíbenější? Které pravidlo by zrušil či co by naopak v F1 uvítal?
Kdyby sis musel vybrat nový městský okruh pro závod F1 - které město by sis ve světě vybral a proč?Samozřejmě by to byl Edinburgh, odkud pocházím. Připouštím, že pravděpodobnost toho, že by k tomu došlo, není velká. Kdybych se tedy měl rozhlídnout po něčem pravděpodobnějším, byl by to New York. Bylo by to hodně výjimečné.
Pokud by sis mohl vybrat někoho z bývalých mistrů světa za svého týmového kolegu, kdo by to byl a proč?Ayrton Senna. Měl něco zvláštního. Byl mým hrdinou od prvního okamžiku, kdy jsem se začal zajímat o Formuli 1. Pokud jste se ptali na to, kdo pro mě nejvíce znamenal, zřejmě bych řekl, že to byl Jim Clark či Jackie Stewart, ale nikdy jsem je na dráze neviděl, pouze jsem o nich slyšel historky. Ayrtona jsem ale viděl závodit na vlastní oči – a vzpomínám si, jak jsem závodil v motokárách v den, kdy zemřel.
V minulosti se v F1 objevilo hodně novinek - přísavný efekt, aktivní zavěšení, přeplňování motorů, šestikolky, atd. Pokud by se mohla zavést jedna z bývalých inovací, kterou by sis vybral a proč?Asi by to byly větší pneumatiky. Muselo být úžasné jezdit s mechanickou přilnavostí, kterou poskytovaly ty obrovské gumy.
Kterou novinku bys rád viděl v budoucnosti?Myslím, že musíme zachovat zvuk těch aut. Je to nedílnou součástí závodění ve Formuli 1. Pokud o něj přijdeme, sport to změní. Zvuk a rychlost je to, co fanoušci očekávají, když sledují F1 – a to bychom jim měli nabízet.
Kdybys mohl po zbytek života jezdit pouze na jednom okruhu, který - ať už z minulosti či ze současnosti - by sis vybral?To je těžká otázka pro nováčka, protože jsem zatím na všech nejezdil. Z těch, na kterých jsem jezdil, bych řekl Silverstone. Je to nejlepší trať, na které vozy excelují. Je velmi rychlá a Británie je samozřejmě kolébkou motosportu. Navíc se většina továren [závodních týmů] nachází v těsné blízkosti dráhy, proto by to bylo mnohem jednodušší a příjemnější.
Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell, March - to jsou některé týmy, které opustili F1. Za který bývalý tým bys jezdil nejraději a proč?Není sice z mé éry, ale přál bych si návrat Tyrellu.
Kdybys měl navrhnout nový okruh pro F1 a mohl dát dohromady všechny své oblíbené zatáčky z ostatních světových okruhů - které tři bys do něj chtěl zahrnout nejvíce a proč?Eau rouge ze Spa, Becketts ze Silverstone – a přesto, že jsem jí zkoušel jen na simulátoru - tak bych přidal ještě první zatáčku ze Suzuky. Už se nemůžu dočkat, až si ji tam vyzkouším.
Kdyby ses mohl vrátit v čase a závodit v F1 v kterékoliv dekádě od 50. do 90. let, kterou by sis vybral a proč?Devadesátá léta – protože to bylo období, které mě inspirovalo k tomu, abych se v budoucnu zaměřil na Formuli 1.
Které ze současných pravidel F1 bys nejraději změnil a proč?Vrátil bych zpět dotankovávání. Kvalifikace byla díky tomu mnohem více nepředvídatelnou a jezdit s lehčími závodními vozy je větší zábava. Navíc by strategie při závodění hrála mnohem významnější roli než dnes.
Které dva piloty z odlišných období bys viděl nejraději proti sobě závodit?Vybral bych si Sira Jackieho [Stewarta] proti Ayrtonu Sennovi.
Kdybys byl šéfem týmu, kterého ze současných pilotů by sis vybral do svého týmu (krom sebe a svého týmového kolegy)?To neřeknu, nechci, aby to věděli. Jednání bych vedl v zákulisí.
Pouze 19 světových závodních okruhů tvoří letošní kalendář Formule 1. Kdybys mohl jeden přidat, který by to byl a proč?Nejezdil jsem na okruzích, které vypadly – kromě Bahrajnu. Vzal bych zpět Bahrajn.
Pokud bys pořádal party a mohl pozvat lidi z motosportu - z minulosti či současnosti - koho bys přizval?Jima Clarka, Ayrtona Sennu, Juana Manuela Fangia a Enza Ferrariho. To by byl pro mne opravdu požitek. Snažil bych se povykládat s každým z nich, abych se dozvěděl jejich recept na úspěch.
Kdybys měl šanci se svézt v kterémkoliv z legendárních vozů F1 z minulosti, který by sis vybral?Vítězný McLaren, který řídil Senna.
Ve většině motorhomů chybí nástřešní bazén, bowlingová dráha či otočný suši bar. Kdybys mohl přidat něco navíc do motorhomu týmu, co by to bylo?Zřejmě více lidí. Přišel jsem z DTM, kde je paddock mnohem živější.
Právě jsi vyhrál titul mistra světa - kam bys to zašel oslavit a jaké jídlo by sis vybral?Já že jsem vyhrál šampionát? Wau, krásné pomyšlení! Vrátil bych se do svého rodného města, kde jsem začínal, a čas bych trávil se svou rodinou a přáteli. A proto že jsem Brit, podávala by se ryba a hranolky.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.