Na oficiálním serveru Formule 1 se objevil rozhovor s Paulem di Restou - skotským talentem, který obdivoval Ayrtona Sennu. Který okruh je jeho nejoblíbenější? Které pravidlo by zrušil či co by naopak v F1 uvítal?
Kdyby sis musel vybrat nový městský okruh pro závod F1 - které město by sis ve světě vybral a proč?Samozřejmě by to byl Edinburgh, odkud pocházím. Připouštím, že pravděpodobnost toho, že by k tomu došlo, není velká. Kdybych se tedy měl rozhlídnout po něčem pravděpodobnějším, byl by to New York. Bylo by to hodně výjimečné.
Pokud by sis mohl vybrat někoho z bývalých mistrů světa za svého týmového kolegu, kdo by to byl a proč?Ayrton Senna. Měl něco zvláštního. Byl mým hrdinou od prvního okamžiku, kdy jsem se začal zajímat o Formuli 1. Pokud jste se ptali na to, kdo pro mě nejvíce znamenal, zřejmě bych řekl, že to byl Jim Clark či Jackie Stewart, ale nikdy jsem je na dráze neviděl, pouze jsem o nich slyšel historky. Ayrtona jsem ale viděl závodit na vlastní oči – a vzpomínám si, jak jsem závodil v motokárách v den, kdy zemřel.
V minulosti se v F1 objevilo hodně novinek - přísavný efekt, aktivní zavěšení, přeplňování motorů, šestikolky, atd. Pokud by se mohla zavést jedna z bývalých inovací, kterou by sis vybral a proč?Asi by to byly větší pneumatiky. Muselo být úžasné jezdit s mechanickou přilnavostí, kterou poskytovaly ty obrovské gumy.
Kterou novinku bys rád viděl v budoucnosti?Myslím, že musíme zachovat zvuk těch aut. Je to nedílnou součástí závodění ve Formuli 1. Pokud o něj přijdeme, sport to změní. Zvuk a rychlost je to, co fanoušci očekávají, když sledují F1 – a to bychom jim měli nabízet.
Kdybys mohl po zbytek života jezdit pouze na jednom okruhu, který - ať už z minulosti či ze současnosti - by sis vybral?To je těžká otázka pro nováčka, protože jsem zatím na všech nejezdil. Z těch, na kterých jsem jezdil, bych řekl Silverstone. Je to nejlepší trať, na které vozy excelují. Je velmi rychlá a Británie je samozřejmě kolébkou motosportu. Navíc se většina továren [závodních týmů] nachází v těsné blízkosti dráhy, proto by to bylo mnohem jednodušší a příjemnější.
Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell, March - to jsou některé týmy, které opustili F1. Za který bývalý tým bys jezdil nejraději a proč?Není sice z mé éry, ale přál bych si návrat Tyrellu.
Kdybys měl navrhnout nový okruh pro F1 a mohl dát dohromady všechny své oblíbené zatáčky z ostatních světových okruhů - které tři bys do něj chtěl zahrnout nejvíce a proč?Eau rouge ze Spa, Becketts ze Silverstone – a přesto, že jsem jí zkoušel jen na simulátoru - tak bych přidal ještě první zatáčku ze Suzuky. Už se nemůžu dočkat, až si ji tam vyzkouším.
Kdyby ses mohl vrátit v čase a závodit v F1 v kterékoliv dekádě od 50. do 90. let, kterou by sis vybral a proč?Devadesátá léta – protože to bylo období, které mě inspirovalo k tomu, abych se v budoucnu zaměřil na Formuli 1.
Které ze současných pravidel F1 bys nejraději změnil a proč?Vrátil bych zpět dotankovávání. Kvalifikace byla díky tomu mnohem více nepředvídatelnou a jezdit s lehčími závodními vozy je větší zábava. Navíc by strategie při závodění hrála mnohem významnější roli než dnes.
Které dva piloty z odlišných období bys viděl nejraději proti sobě závodit?Vybral bych si Sira Jackieho [Stewarta] proti Ayrtonu Sennovi.
Kdybys byl šéfem týmu, kterého ze současných pilotů by sis vybral do svého týmu (krom sebe a svého týmového kolegy)?To neřeknu, nechci, aby to věděli. Jednání bych vedl v zákulisí.
Pouze 19 světových závodních okruhů tvoří letošní kalendář Formule 1. Kdybys mohl jeden přidat, který by to byl a proč?Nejezdil jsem na okruzích, které vypadly – kromě Bahrajnu. Vzal bych zpět Bahrajn.
Pokud bys pořádal party a mohl pozvat lidi z motosportu - z minulosti či současnosti - koho bys přizval?Jima Clarka, Ayrtona Sennu, Juana Manuela Fangia a Enza Ferrariho. To by byl pro mne opravdu požitek. Snažil bych se povykládat s každým z nich, abych se dozvěděl jejich recept na úspěch.
Kdybys měl šanci se svézt v kterémkoliv z legendárních vozů F1 z minulosti, který by sis vybral?Vítězný McLaren, který řídil Senna.
Ve většině motorhomů chybí nástřešní bazén, bowlingová dráha či otočný suši bar. Kdybys mohl přidat něco navíc do motorhomu týmu, co by to bylo?Zřejmě více lidí. Přišel jsem z DTM, kde je paddock mnohem živější.
Právě jsi vyhrál titul mistra světa - kam bys to zašel oslavit a jaké jídlo by sis vybral?Já že jsem vyhrál šampionát? Wau, krásné pomyšlení! Vrátil bych se do svého rodného města, kde jsem začínal, a čas bych trávil se svou rodinou a přáteli. A proto že jsem Brit, podávala by se ryba a hranolky.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.