Sebastian Vettel dnes poprvé v kariéře vyhrál v VC Monaka a znovu si upevnil svou pozici ve světovém šampionátu. Jaká pro něj byla tato Velká cena?
Sebastiane, jak chutná šampaňské tady v Monaku?Vettel: Výborně! A abych byl upřímný, tam na pódiu jsem neměl dost, takže si ještě něco dám v naší Energy station. Tento závod byl hlavně závod pro fanoušky, ale z kokpitu to byl thriller. Myslím, že nikdo ve skutečnosti neměl ponětí o tom, jaká strategie by zde mohla fungovat. Bylo nemožné jet jen na jednu zastávku, i když se nám to skoro povedlo. Myslím, že jsme možná mohli dokončit závod jen s jednou zastávkou.
Takže kdy se strategie rozvinula?Vettel: No, naše první zastávka se trochu protáhla, nebyla tak perfektní jak jsem doufal. Když sedíte v autě, tři nebo čtyři sekundy čekání se zdají být nekonečné. Stálo nás to vedení a v jeden okamžik byla mezera mezi mnou a lídrem závodu taková, že se vítězství velmi vzdálilo.
Pak se to ale otočilo, zavolali mě do boxů, ale nakonec jsem zůstal na trati, aby nedošlo k nejhoršímu, mohl bych být i třetí. V tu chvíli jsem nevěděl nic o strategii Jensona (Buttona), ale najednou vyjel safety car a hodně mi to ulehčil. Šest kol po restartu jsem měl jediný cíl - udržet první místo. Věřte mi, 60 kol na jedné sadě pneumatik není žádná procházka parkem.
Radost z výhry byla nefalšovaná a zasloužená
Co se přesně stalo při té zpackané zastávce?Vettel: Trvalo příliš dlouho nasadit jedno přední kolo, což mě stálo pozici a Jenson mi mohl ujet. Během sezony se odehraje mnoho zastávek a ty dosavadní jsme vždy bravurně zvládali, toto byla naše první a jediná chyba. Celkově to byla od týmu skvělá práce, když jsme pak takhle riskovali.
Jak držíš nervy na uzdě při takových soubojích jako v Barceloně s Lewisem Hamiltonem a v Monaku s Fernandem Alonsem?Vettel: Dám vám příklad: Tady v Monaku je extrémně složité předjíždění. Skoro každý, kdo se o to pokusil, nějak poškodil své auto. Věděl jsem, že nemá cenu ničit si pneumatiky a vyjíždět si náskok, takže jsem pneumatiky posledních 20-30 kol šetřil. A fungovalo to. Po restartu bylo s novými pneumatikami vše mnohem lehčí. Prostě jsme zariskovali a vyplatilo se to!
Co se ti honilo hlavou, když jsi viděl tu spoušť v kole číslo 69?Vettel: Byl to opravdu velký nepořádek. Před vámi je hodně vozů a víte, že jim ukážou modrou vlajku. Zároveň ale víte, že bojují i mezi sebou. Musíte si mezi nimi najít mezeru, protože víte, že za vámi jsou dva další piloti na lepších pneumatikách, kteří vás chtějí předjet. Já tu nehodu moc dobře neviděl. Bylo tam auto v zatáčce číslo 12, 14, 16, viděl jsem Lewise s poškozeným zadním křídlem a naštěstí jsem z toho všeho prokličkoval s celým vozem.
Red Bull se rozhodl vítězství pořádně oslavit ve svém Energy Station
Po svém prvním vítězství v Monaku, po dvou nervy drásajících hodinách, jak vidíš šest vítězství, která tu dokázal získat Ayrton Senna?Vettel: Šest vítězství Ayrtona Senny a pět vítězství Grahama Hilla, to je bez diskuse fenomenální. Závod je tu vždy tak trochu šílený, dnešek toho byl skvělým příkladem. Je mi velkou ctí být zapsán mezi ty, co dokázali vyhrát Velkou cenu Monaka.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.