Sebastian Vettel dnes poprvé v kariéře vyhrál v VC Monaka a znovu si upevnil svou pozici ve světovém šampionátu. Jaká pro něj byla tato Velká cena?
Sebastiane, jak chutná šampaňské tady v Monaku?Vettel: Výborně! A abych byl upřímný, tam na pódiu jsem neměl dost, takže si ještě něco dám v naší Energy station. Tento závod byl hlavně závod pro fanoušky, ale z kokpitu to byl thriller. Myslím, že nikdo ve skutečnosti neměl ponětí o tom, jaká strategie by zde mohla fungovat. Bylo nemožné jet jen na jednu zastávku, i když se nám to skoro povedlo. Myslím, že jsme možná mohli dokončit závod jen s jednou zastávkou.
Takže kdy se strategie rozvinula?Vettel: No, naše první zastávka se trochu protáhla, nebyla tak perfektní jak jsem doufal. Když sedíte v autě, tři nebo čtyři sekundy čekání se zdají být nekonečné. Stálo nás to vedení a v jeden okamžik byla mezera mezi mnou a lídrem závodu taková, že se vítězství velmi vzdálilo.
Pak se to ale otočilo, zavolali mě do boxů, ale nakonec jsem zůstal na trati, aby nedošlo k nejhoršímu, mohl bych být i třetí. V tu chvíli jsem nevěděl nic o strategii Jensona (Buttona), ale najednou vyjel safety car a hodně mi to ulehčil. Šest kol po restartu jsem měl jediný cíl - udržet první místo. Věřte mi, 60 kol na jedné sadě pneumatik není žádná procházka parkem.
Radost z výhry byla nefalšovaná a zasloužená
Co se přesně stalo při té zpackané zastávce?Vettel: Trvalo příliš dlouho nasadit jedno přední kolo, což mě stálo pozici a Jenson mi mohl ujet. Během sezony se odehraje mnoho zastávek a ty dosavadní jsme vždy bravurně zvládali, toto byla naše první a jediná chyba. Celkově to byla od týmu skvělá práce, když jsme pak takhle riskovali.
Jak držíš nervy na uzdě při takových soubojích jako v Barceloně s Lewisem Hamiltonem a v Monaku s Fernandem Alonsem?Vettel: Dám vám příklad: Tady v Monaku je extrémně složité předjíždění. Skoro každý, kdo se o to pokusil, nějak poškodil své auto. Věděl jsem, že nemá cenu ničit si pneumatiky a vyjíždět si náskok, takže jsem pneumatiky posledních 20-30 kol šetřil. A fungovalo to. Po restartu bylo s novými pneumatikami vše mnohem lehčí. Prostě jsme zariskovali a vyplatilo se to!
Co se ti honilo hlavou, když jsi viděl tu spoušť v kole číslo 69?Vettel: Byl to opravdu velký nepořádek. Před vámi je hodně vozů a víte, že jim ukážou modrou vlajku. Zároveň ale víte, že bojují i mezi sebou. Musíte si mezi nimi najít mezeru, protože víte, že za vámi jsou dva další piloti na lepších pneumatikách, kteří vás chtějí předjet. Já tu nehodu moc dobře neviděl. Bylo tam auto v zatáčce číslo 12, 14, 16, viděl jsem Lewise s poškozeným zadním křídlem a naštěstí jsem z toho všeho prokličkoval s celým vozem.
Red Bull se rozhodl vítězství pořádně oslavit ve svém Energy Station
Po svém prvním vítězství v Monaku, po dvou nervy drásajících hodinách, jak vidíš šest vítězství, která tu dokázal získat Ayrton Senna?Vettel: Šest vítězství Ayrtona Senny a pět vítězství Grahama Hilla, to je bez diskuse fenomenální. Závod je tu vždy tak trochu šílený, dnešek toho byl skvělým příkladem. Je mi velkou ctí být zapsán mezi ty, co dokázali vyhrát Velkou cenu Monaka.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.