Jezdci Toro Rosso Jaimemu Alguersuarimu se v 19 letech splnil sen, když se stal nejmladším pilotem v historii Formule 1. Po dvou letech se v F1 stále drží a o víkendu jej čeká domácí Velká cena Španělska. Co by v F1 či v motorhomu chybí? Koho považuje za nejlepšího pilota? Na tyto a další dotazy odpovídá v rozhovoru pro server F1.com.
Kdyby sis musel vybrat nový městský okruh pro závod F1 - které město by sis ve světě vybral a proč?Mexico City. Miluji Mexiko. Musí to mít něco společného s latinsko-středozemní životní filozofií. Lidé tam jsou fantastičtí a samozřejmě hovoří španělsky. Jsou to dlouholetí fanoušci Formule 1, takže jednoho dne by rád závodil právě těm.
Pokud by sis mohl vybrat někoho z bývalých mistrů světa za svého týmového kolegu, kdo by to byl a proč?Sebastiana Vettela. Od něho se člověk může hodně naučit. Momentálně je nejlepším pilotem ve startovním poli – pokud ho dokážete porazit, pak toho můžete dosáhnout ještě více než on.
V minulosti se v F1 objevilo hodně novinek - přísavný efekt, aktivní zavěšení, přeplňování motorů, šestikolky, atd. Pokud by se mohla zavést jedna z bývalých inovací, kterou by sis vybral a proč?Silnější motor! To by bylo mým osobním přáním. Formule 1 je ale o inovacích a zavádění nových věcí, takže je těžko říci, kterým směrem by bylo nejlepší se ubírat.
Kterou novinku bys rád viděl v budoucnosti?Možná elektrické motory. Dokážu si představit, že bych jednoho dne řídil vůz Formule 1 s elektrickým pohonem. Proč ne?
Kdybys mohl po zbytek života jezdit pouze na jednom okruhu, který - ať už z minulosti či ze současnosti - by sis vybral?Suzuku. Má ty nejlepší možné úseky a mnoho různých zatáček. Je úžasná. Máte tam velmi rychlé zatáčky, dlouhé rovinky i pomalá místa. Pro piloty je skvělá.
Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell, March - to jsou některé týmy, které opustili F1. Za který bývalý tým bys jezdil nejraději a proč?Velmi pravděpodobně Brabham. Byli vždy velmi inovativní.
Kdybys měl navrhnout nový okruh pro F1 a mohl dát dohromady všechny své oblíbené zatáčky z ostatních světových okruhů - které tři bys do něj chtěl zahrnout nejvíce a proč?Eau Rouge ze Spa, zatáčku č. 8 z Istanbul Parku a skvělou poslední zatáčku z městského okruhu ve Valencii.
Kdyby ses mohl vrátit v čase a závodit v F1 v kterékoliv dekádě od 50. do 90. let, kterou by sis vybral a proč?Já bych se vrátil nazpět možná jen o šest či sedm let. Ale jinak bych si vybral dnešek, protože nyní máme to nejbezpečnější závodění ve Formuli 1 vůbec. A momentálně v ní také jezdí několik skvělých kluků.
Které ze současných pravidel F1 bys nejraději změnil a proč?Já bych zavedl trochu více testování. Je to totiž věc, která vám pomáhá vylepšit auto a která by určitě pomohla začínajícím pilotům. Vím, že by se pro týmy zřejmě nejednalo o velmi populární změnu, ale mladíkům by se to moc zamlouvalo.
Které dva piloty z odlišných období bys viděl nejraději proti sobě závodit?Ayrtona Sennu a Alaina Prosta. Jednalo se o vrchol osobní soutěživosti skutečný střet filozofií.
Kdybys byl šéfem týmu, kterého ze současných pilotů by sis vybral do svého týmu (krom sebe a svého týmového kolegy)?Lewise Hamiltona a Fernanda Alonsa. Vím, že to v minulosti nefungovalo, ale nyní by to snad mohlo klapat.
Pouze 19 světových závodních okruhů tvoří letošní kalendář Formule 1. Kdybys mohl jeden přidat, který by to byl a proč?Imolu. Byla svědkem mého prvního vítězství v jednosedadlových vozech a jedná se o mou oblíbenou trať. Je velmi náročná a každé kolo cloumá vašim tělem i srdcem.
Pokud bys pořádal party a mohl pozvat lidi z motosportu - z minulosti či současnosti - koho bys přizval?Nevracel bych se do minulosti, rád bych, aby to byla velmi osobní záležitost. Vybral bych si Felipeho Massu – je mým dobrým kamarádem, Carlose Checu – španělského motocyklového závodníka, Marca Geneho a jeho bratra Jordiho.
Kdybys měl šanci se svézt v kterémkoliv z legendárních vozů F1 z minulosti, který by sis vybral?McLaren Ayrtona Senny.
Ve většině motorhomů chybí nástřešní bazén, bowlingová dráha či otočný suši bar. Kdybys mohl přidat něco navíc do motorhomu týmu, co by to bylo?Hudba. Někdy to je příliš společenské. Slyšel jsem, že kdysi v motorhomech vyhrávala hudba. Rozhodli se to zrušit, nechápu proč. Myslím, že potom by byl paddock mnohem živějším prostředím
Právě jsi vyhrál titul mistra světa - kam bys to zašel oslavit a jaké jídlo by sis vybral?Odjel bych na Ibizu, zorganizoval obrovskou party a objednal pro své hosty velkou flašku šampaňského.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.