Technický ředitel Renaultu James Allison na oficiálních stránkách týmu prozrazuje, co nového chystají do Barcelony. Odhaluje také, jaký vliv na závod budou mít pneumatiky, KERS a DRS.
Jamesi, v Turecku letos poprvé bodovali oba pilot - po závodě jste prohlásil, že se jedná o uspokojivý výsledek, je to tak?James Allison: Dojet s oběma vozy těsně za sebou na bodech je uspokojivé. Všichni bychom si přáli, aby skončili ještě lépe, ale je to OK a zřejmě i férový odraz rychlosti vozu.
Tým pokračuje ve vývojových dostizích - co máte nového pro Španělsko?JA: Přivezeme několik aerodynamický vylepšení pro příští závod, vývojové tempo vás nenechá odpočinout. Žádné z nich ale nebude samo o sobě velké. Celkem jich je šest a získáme dalších 0,15 - 0,2 desetiny na kolo. Nejedná se o obrovské zlepšení, ale pokud se nám to takto podaří v každém závodě, začne se to vyplácet.
Letos vidíme, že je klíčová příprava na závodní víkend s ohledem na pneumatiky.JA: Na některých tratích jsou tyto pneumatiky opravdu na hraně - Turecko bylo jednou z nich, Barcelona bude další. Je tedy velmi důležité se v pátek hodně pečlivě připravit na závod. Každému se také stalo jasné, že je v kvalifikaci důležité šetřit pneumatiky s ohledem na nedělní výsledek.
Zastávky v boxech byly vždy vysoce důležité. Jejich počet roste - jsou stále klíčem k dobrému výsledku v závodě?JA: Rychlé a dobře zvládnuté zastávky jsou stejně důležité jako aerodynamický vývoj vozu. Naše aerodynamické vylepšení pro Barcelonu bude mít na délku závodu hodnotu kolem 10 sekund - jedná špatná zastávka a veškerá ta výhoda je pryč. I když byste se vyhnuli pokažené zastávce, ale kdybyste čtyřikrát stavěli o 1 sec déle než konkurence, je to stejné, jako byste dali pryč významnější novinku na voze.
Takže ano, zastávky jsou důležité a jsou oblastí, kde jsme letos zatím nebyli tak silní, jak bychom si přáli. Závodní tým podporovaný několika inženýry v továrně věnují velké úsilí tomu, abychom naše zastávky dostaly na požadovanou úroveň. Ještě jsme ji nedosáhli, ale během minulého závodu jsme udělali znatelný pokrok a v dalších podnicích se v tomto dále zlepšíme.
Barcelona je tratí, kterou týmy dobře znají, jaká jsou její největší úskalí?JA: Okruh v Barceloně klade velmi vysoký důraz na aerodynamickou efektivitu, největší výzvou tedy je navrhnout auto, které bude aerodynamicky efektivní! Série dlouhých, rychlých zatáček a povaha asfaltu je velmi náročná na pneumatiky. I když od Pirelli v Barceloně dostaneme upravenou tvrdou směs, která může situaci trochu změnit, je pravděpodobné, že španělský závod bude nabitý zastávkami v boxech.
Budou zde hrát klíčovou roli DRS a KERS?JA: S přehledem největší vliv na jednoduchost předjíždění v Turecku měla velká náročnost trati na pneumatiky. V Barceloně to bude zřejmě podobné, měkká směs by se měla zhoršovat až o 0,3 sec na kolo. Drobné odchylky ve strategii mohou proto vést k velkým rozdílům ve výkonnosti během různých fází závodu.
Lišit se od druhého auta v zastávce o 3 kola vám může vést až k jednosekundovým rozdílům ve výkonnosti na kolo. DRS a KERS proti tomu budou mít na předjíždění až druhořadý efekt. Můžeme očekávat další napínavý závod se spoustou odehrávajících se události na trati - ne to, na co jsme během Velké ceny Španělska zvyklí.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.