Jenson Button zpětně hodnotí svůj závod v Turecku a věří, že McLaren bude již v Barceloně díky chystaným novinkám v lepší formě.
Turecko bylo závodem, kde se sice zdálo, že máte ty správné karty, ale nemohl jste s nimi hrát v tu správnou chvíli.Jenson Button: Jo, tak nějak. Myslím, že do závodu jsme šli jako všichni ostatní s tím, že tři zastávky budou tou nejlepší strategií. A když začalo být brzy celkem zřejmé, že ostatní obracejí na čtyři zastávky, já jsem se staral o pneumatiky v prvním stintu a snažil se získat několik kol na vozy kolem mě s tím, že tří zastávková strategie bude fungovat.
Myslím, že jsme měli na slušný výsledek, ale trochu jsem doplatil na pokus týmu dostat mě na čistý vzduch - do boxů jsem byl povolán příliš brzy vzhledem k životnosti pneumatik. Navíc jsem byl vypuštěn do provozu a ty dřívější zastávky, než bylo potřeba, se mi během posledního stintu vymstily, protože jsem se opravdu trápil na pneumatikách, které měly to nejlepší už dávno za sebou.
A co z toho vyvozuješ?JB: Je to zklamání, protože v kokpitu jsem neudělal nic špatně - jel jsem čistý, dobrý závod a staral se o pneumatiky, ale nakonec jsem na to doplatil. Jak jsme viděli během prvních tří závodů, všechny týmy a piloti se na těchto pneumatikách rychle učí, musíme se z toho poučit a jít dále. Myslím, že jsme se všichni v neděli něco naučili a doufám, že toho co nejdřív využijeme.
Krom toho jsme v neděli neměli rychlost na vítězství. Když jste v rychlém autě, pak to máte se strategií jednodušší - když musíte tlačit, musíte někdy činit rozhodnutí, která jsou na hraně, nebo se pokusit uspět se strategií, která je o něco horší než ta perfektní.
Nikdy jsme netvrdili, že to bylo lehké a je dobré, že si pro taková rozhodnutí dostatečně věříme. Do dalších dvou závodu půjdu s větší důvěrou v to, že budeme zpět na našich obvyklých pozicích na čele.
Zdálo se, že jste šli s výkonností v Turecku dolů - myslíš si, že ve Španělsku a v Monaku budete opět ve formě?JB: V Turecku jsme chtěli nasadit několik užitečných novinek, ale z několika důvodů z toho sešlo. Jak jsme řekli dříve, bitva o šampionát je v podstatě bitvou v oblasti vývoje, a my jsme v tomto ohledu v Turecku trochu zaostali, protože jsme neudělali očekávaný pokrok.
Ale vím, jak na to tento tým reaguje - ten pád z popředí v Turecku se mu nelíbil. Docela si věříme, že budeme díky některým našim plánovaným vylepšením rychlí a spolehliví, takže jsem optimistou: v Barceloně budeme mít tyto novinky znovu na voze.
Vždy také vyvíjíme nová řešení a vím, že designéři se usilovně snaží na všech frontách o to, aby nás dostali do pozice, z níž bychom byli schopni vyhrávat závody.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.