Jenson Button zpětně hodnotí svůj závod v Turecku a věří, že McLaren bude již v Barceloně díky chystaným novinkám v lepší formě.
Turecko bylo závodem, kde se sice zdálo, že máte ty správné karty, ale nemohl jste s nimi hrát v tu správnou chvíli.Jenson Button: Jo, tak nějak. Myslím, že do závodu jsme šli jako všichni ostatní s tím, že tři zastávky budou tou nejlepší strategií. A když začalo být brzy celkem zřejmé, že ostatní obracejí na čtyři zastávky, já jsem se staral o pneumatiky v prvním stintu a snažil se získat několik kol na vozy kolem mě s tím, že tří zastávková strategie bude fungovat.
Myslím, že jsme měli na slušný výsledek, ale trochu jsem doplatil na pokus týmu dostat mě na čistý vzduch - do boxů jsem byl povolán příliš brzy vzhledem k životnosti pneumatik. Navíc jsem byl vypuštěn do provozu a ty dřívější zastávky, než bylo potřeba, se mi během posledního stintu vymstily, protože jsem se opravdu trápil na pneumatikách, které měly to nejlepší už dávno za sebou.
A co z toho vyvozuješ?JB: Je to zklamání, protože v kokpitu jsem neudělal nic špatně - jel jsem čistý, dobrý závod a staral se o pneumatiky, ale nakonec jsem na to doplatil. Jak jsme viděli během prvních tří závodů, všechny týmy a piloti se na těchto pneumatikách rychle učí, musíme se z toho poučit a jít dále. Myslím, že jsme se všichni v neděli něco naučili a doufám, že toho co nejdřív využijeme.
Krom toho jsme v neděli neměli rychlost na vítězství. Když jste v rychlém autě, pak to máte se strategií jednodušší - když musíte tlačit, musíte někdy činit rozhodnutí, která jsou na hraně, nebo se pokusit uspět se strategií, která je o něco horší než ta perfektní.
Nikdy jsme netvrdili, že to bylo lehké a je dobré, že si pro taková rozhodnutí dostatečně věříme. Do dalších dvou závodu půjdu s větší důvěrou v to, že budeme zpět na našich obvyklých pozicích na čele.
Zdálo se, že jste šli s výkonností v Turecku dolů - myslíš si, že ve Španělsku a v Monaku budete opět ve formě?JB: V Turecku jsme chtěli nasadit několik užitečných novinek, ale z několika důvodů z toho sešlo. Jak jsme řekli dříve, bitva o šampionát je v podstatě bitvou v oblasti vývoje, a my jsme v tomto ohledu v Turecku trochu zaostali, protože jsme neudělali očekávaný pokrok.
Ale vím, jak na to tento tým reaguje - ten pád z popředí v Turecku se mu nelíbil. Docela si věříme, že budeme díky některým našim plánovaným vylepšením rychlí a spolehliví, takže jsem optimistou: v Barceloně budeme mít tyto novinky znovu na voze.
Vždy také vyvíjíme nová řešení a vím, že designéři se usilovně snaží na všech frontách o to, aby nás dostali do pozice, z níž bychom byli schopni vyhrávat závody.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii čeká týmy důležitá zkouška – předsezónní testy v Bahrajnu. Na okruhu v Sachíru mají jezdci a inženýři k dispozici celkem 24 hodin na trati.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.