Sauber byl v loňské sezoně v obtížné situaci, auto nebylo zrovna nejlepší, tým přecházel z továrního zpět na soukromý, nebyli sponzoři. Letos je na tom však tým lépe. O tom i o mnoha dalších věcech mluvil Peter Sauber v následujícím rozhovoru.
Jak byste zhodnotil první tři závody z pohledu týmu Sauber?Sauber: V této sezoně jsme chtěli mít konkurenceschopné a od začátku sezony spolehlivé auto. Toho jsme dosáhli. Situace by byla ještě lepší, kdyby nedošlo k diskvalifikaci v Melbourne, ale i 7 bodů je slušný start. Důležité je, abychom o body bojovali v každém závodě. V Číně se ale ukázalo, že konkurence je čím dál větší. Bude tedy velice důležité, abychom vůz stále vylepšovali. Některé týmy povezou větší balík úprav už do Istanbulu, my takové úpravy povezeme do Barcelony.
Změnily se nějak cíle Sauberu pro tuto sezonu?Sauber: Ne, naším cílem je i nadále získávat v každém závodě body a získat tak co nejlepší umístění v Poháru konstruktérů.
Jste spokojen s nováčkem Sergiem Pérezem?Sauber: Když jsme získali Sergia, věděli jsme, že získáváme mladého a rychlého jezdce. U nováčka vám nikdy nic nezaručí, že plně využije svého potenciálu, ale musím říct, že Sergio opravdu překonává má očekávání. Umí dobře zacházet s pneumatikami a zároveň je rychlý.
I tak stojí Sergio teprve na začátku dlouhé cesty plné učení a získávání zkušeností. Nepochybuji o tom, že Sergio plně rozvine svůj talent. Důležité je i to, že se v týmu cítí dobře a že mu pomáháme jak jen to je možné.
Kamuj Kobajaši, Sergio Pérez a James Key.
Jak se Kamuj Kobajaši vyrovnal s pozicí lídra týmu?Sauber: Především chci říct, že oba naši piloti jsou v úplně stejné pozici. I tak ale v situaci, kdy do týmu přijde nováček, přebírá zkušenější jezdec, což je právě Kamuj, jakousi roli lídra. Kamuj vyrostl ve skvělého pilota. Nyní už plně komunikuje s inženýry a směřuje jejich práci tak, aby co nejlépe nastavili jeho vůz. I na trati je velice dobrý, skvěle předjíždí. Navíc je to týmový hráč a se Sergiem vychází velice dobře.
Jaký máte názor na nastavitelná zadní křídla?Sauber: Mezi jezdci, týmy i fanoušky to vyvolalo mnoho diskusí. Faktem je, že u některých týmů funguje zadní křídlo hůře než u ostatních. U těch, kterým funguje správně, tedy i u nás, skutečně představuje zamýšlenou výhodu. Na konečný verdikt nad tímto prvkem je ale stále brzy. Myslím, že nejlepší by bylo, aby konečné hodnocení padlo poté, co by všichni vyhodnotili jeho používání.
Jak hodnotíte pneumatiky?Sauber: Pirelli prožilo křest ohněm, požadavky na pneumatiky byly velké a času málo. Po třech závodech bychom měli Pirelli zatleskat za to, co předvedli. Během tak krátké doby splnili všechny požadavky.
Náš vůz pneumatiky moc nezatěžuje, ale není to náhoda, inženýři na tom pracovali už od velmi rané fáze vývoje. Nyní z toho máme přinos. Netřeba dodávat, že mnoho věcí se změnilo, například více zastávek v boxech. Fanoušci i lidé z týmu tak opravdu nemají lehkou situaci, když závod sledují.
Jak byste shrnul celkový rozvoj Sauber F1 Team?Sauber: Situace je nyní lepší než v roce 2010. Loňský rok byl pro nás těžký, z továrního týmu jsme se měnili zpět na soukromý. Proto byly výsledky zpočátku sezony takové, jaké byly. Bylo téměř nemožné najít nějaké sponzory. Přesto ale auto není celé bílé a na to můžeme být hrdí.
Co je pro tým jako Sauber nevyhnutelné, je boj s nedostatkem financí. To se odráží na výkonnosti. Proto jsme stále hledali sponzory. Co se týče technické stránky, Sauber C30-Ferrari je první vůz, za který je zodpovědný James Key. Je s námi už jeden rok a udělal pro nás hodně.
I díky němu je letošní auto lepší než C29. Loňský vůz měl problémy hlavně na nerovném povrchu a při přejíždění obrubníků, což se bohužel nedalo nijak odstranit.
Letošní vůz je oproti C29 v mnoha ohledech lepší, ať už jde o světlou výšku nebo dobrou aerodynamiku. Celkově tedy rozvoj týmu pokračuje velmi dobře, nesmíme však polevit a musíme pokračovat ve snaze dosáhnou našich cílů.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.