Sauber byl v loňské sezoně v obtížné situaci, auto nebylo zrovna nejlepší, tým přecházel z továrního zpět na soukromý, nebyli sponzoři. Letos je na tom však tým lépe. O tom i o mnoha dalších věcech mluvil Peter Sauber v následujícím rozhovoru.
Jak byste zhodnotil první tři závody z pohledu týmu Sauber?Sauber: V této sezoně jsme chtěli mít konkurenceschopné a od začátku sezony spolehlivé auto. Toho jsme dosáhli. Situace by byla ještě lepší, kdyby nedošlo k diskvalifikaci v Melbourne, ale i 7 bodů je slušný start. Důležité je, abychom o body bojovali v každém závodě. V Číně se ale ukázalo, že konkurence je čím dál větší. Bude tedy velice důležité, abychom vůz stále vylepšovali. Některé týmy povezou větší balík úprav už do Istanbulu, my takové úpravy povezeme do Barcelony.
Změnily se nějak cíle Sauberu pro tuto sezonu?Sauber: Ne, naším cílem je i nadále získávat v každém závodě body a získat tak co nejlepší umístění v Poháru konstruktérů.
Jste spokojen s nováčkem Sergiem Pérezem?Sauber: Když jsme získali Sergia, věděli jsme, že získáváme mladého a rychlého jezdce. U nováčka vám nikdy nic nezaručí, že plně využije svého potenciálu, ale musím říct, že Sergio opravdu překonává má očekávání. Umí dobře zacházet s pneumatikami a zároveň je rychlý.
I tak stojí Sergio teprve na začátku dlouhé cesty plné učení a získávání zkušeností. Nepochybuji o tom, že Sergio plně rozvine svůj talent. Důležité je i to, že se v týmu cítí dobře a že mu pomáháme jak jen to je možné.
Kamuj Kobajaši, Sergio Pérez a James Key.
Jak se Kamuj Kobajaši vyrovnal s pozicí lídra týmu?Sauber: Především chci říct, že oba naši piloti jsou v úplně stejné pozici. I tak ale v situaci, kdy do týmu přijde nováček, přebírá zkušenější jezdec, což je právě Kamuj, jakousi roli lídra. Kamuj vyrostl ve skvělého pilota. Nyní už plně komunikuje s inženýry a směřuje jejich práci tak, aby co nejlépe nastavili jeho vůz. I na trati je velice dobrý, skvěle předjíždí. Navíc je to týmový hráč a se Sergiem vychází velice dobře.
Jaký máte názor na nastavitelná zadní křídla?Sauber: Mezi jezdci, týmy i fanoušky to vyvolalo mnoho diskusí. Faktem je, že u některých týmů funguje zadní křídlo hůře než u ostatních. U těch, kterým funguje správně, tedy i u nás, skutečně představuje zamýšlenou výhodu. Na konečný verdikt nad tímto prvkem je ale stále brzy. Myslím, že nejlepší by bylo, aby konečné hodnocení padlo poté, co by všichni vyhodnotili jeho používání.
Jak hodnotíte pneumatiky?Sauber: Pirelli prožilo křest ohněm, požadavky na pneumatiky byly velké a času málo. Po třech závodech bychom měli Pirelli zatleskat za to, co předvedli. Během tak krátké doby splnili všechny požadavky.
Náš vůz pneumatiky moc nezatěžuje, ale není to náhoda, inženýři na tom pracovali už od velmi rané fáze vývoje. Nyní z toho máme přinos. Netřeba dodávat, že mnoho věcí se změnilo, například více zastávek v boxech. Fanoušci i lidé z týmu tak opravdu nemají lehkou situaci, když závod sledují.
Jak byste shrnul celkový rozvoj Sauber F1 Team?Sauber: Situace je nyní lepší než v roce 2010. Loňský rok byl pro nás těžký, z továrního týmu jsme se měnili zpět na soukromý. Proto byly výsledky zpočátku sezony takové, jaké byly. Bylo téměř nemožné najít nějaké sponzory. Přesto ale auto není celé bílé a na to můžeme být hrdí.
Co je pro tým jako Sauber nevyhnutelné, je boj s nedostatkem financí. To se odráží na výkonnosti. Proto jsme stále hledali sponzory. Co se týče technické stránky, Sauber C30-Ferrari je první vůz, za který je zodpovědný James Key. Je s námi už jeden rok a udělal pro nás hodně.
I díky němu je letošní auto lepší než C29. Loňský vůz měl problémy hlavně na nerovném povrchu a při přejíždění obrubníků, což se bohužel nedalo nijak odstranit.
Letošní vůz je oproti C29 v mnoha ohledech lepší, ať už jde o světlou výšku nebo dobrou aerodynamiku. Celkově tedy rozvoj týmu pokračuje velmi dobře, nesmíme však polevit a musíme pokračovat ve snaze dosáhnou našich cílů.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.