Technický ředitel Renaultu James Allison je nadšený skvělým vstupem do sezóny, kdy jeho tým stál zatím pokaždé na stupních vítězů. Nyní se vrací k Petrovově skoku v Malajsii a hodnotí vůz R31.
Renaultu se podařilo letos připravit výborný monopost, který podal skvělý výkon v Melbourne i v Sepangu, na dvou zcela odlišných tratích, což je znamenitým příslibem pro letošní sezónu. Řešení revolučních výfuků umístěných vpředu pod bočnicemi se osvědčilo, aerodynamice rozhodně prospívá.
Viděli jsme dobrou rychlost v závodě, zřejmě lepší než během kvalifikace, co na to říkáte?James Allison: Viděli jsme to už dvakrát. Už pro loňské auto bylo charakteristické, že podávalo dobré výkony s větším množstvím paliva, to stejné zřejmě platí pro R31. Stále však musíme pracovat jak na kvalifikační, tak i na závodní rychlosti, abychom o sobě mohli tvrdit, že jsme řádně konkurenceschopní.
Při nehodě Vitalije v Malajsii došlo ke značnému poškození sloupku řízení - co se přesně stalo?JA: Pád vozu z takové výšky způsobil silný náraz (kolem 30 G). Váha volantu společně s váhou paží pilota se při takovém nárazu mnohokrát znásobí, což stačilo na to, aby se zlomilo uchycení sloupku v kokpitu.
Čekali byste takové poškození při tomto typu nehody?JA: Auto opravdu není navrženo tak, aby přestalo tento typ nárazu bez úhony. Zkoumáme data z nehody, abychom se rozhodli, zda bychom v důsledku toho měli či neměli něco změnit v našem návrhu.
Budete muset Vitalijovi vyměnit šasi před závodním víkendem v Číně?JA: Šasi bylo poškozeno také v oblasti přední části podlahy (uchycení T-Tray), což nyní v Enstone opravujeme. Vrátí se hned na okruh, kde bude jako náhradní. Nick proto o víkendu použije šasi č. 4, Vitalij šasi č. 1. To své obvyklé dostane zpět pravděpodobně pro další závod v Turecku.
Co nového je s těhlicemi? Podařilo se týmu už zcela vyřešit ty problémy?JA: Jak jsme tehdy uvedli, selhání těhlic, které jsme poprvé použili v pátek ráno, bylo výsledkem horších vlastností materiálu, než jsme očekávali. Ty z Melbourne fungovaly bez problému po zbytek víkendu. Pro jistotu předěláváme těhlice tak, aby se snížily tlaky kolem místa, kde došlo k chybě. Vše jde dobře, upravené verze budeme mít v Číně.
Závod v Sepangu byl bohatý na události, zejména díky pneumatikám a DRS. Jaké to bylo z boxové zídky?JA: Správně se rozhodovat v takovém závodě je pro našeho šéfa strategie a hlavního inženýra velmi náročné. Je to opravdu výzvou, vše správně rozhodnout. Jsem rád, že to nemusím dělat já. Vidět spoustu předjíždění bylo dobré a myslím si, že FIA nastavila DRS v Sepangu zcela správně. V Číně budou muset pečlivě zvolit místo pro aktivaci DRS, protože DRS rovinka tam je o 300 metrů delší než v Sepangu.
Co čekáte od Číny? Budete bojovat opět na čele?JA: Určitě v to doufám. Jedná se o okruh, který by našemu autu měl sedět. Do Malajsie jsme přivezli celkem dost vylepšení, pár aerodynamických úprav budeme mít i v Číně.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.