Tak jak loni skončil, tak letos začal. Sebastian Vettel vyhrál první dva závody sezony 2011, Němec ale ví, že Red Bull musí neustále pokračovat ve vývoji. Navíc, u Red Bullu stále přetrvávají problémy s KERSem.
Očekával jsi tak snadný start do sezony?Vettel: Nechápejte to špatně, ale tohle ještě nic neznamená. Zatím jsme jen na začátku sezony a o mluvit o obhajobě titulu je více než předčasné. Samozřejmě, každý bod může být rozhodující, to je nepopiratelné. Vyhrát dva z devatenácti závodů ještě opravdu nic neznamená. Ještě je tu totiž dalších 17 závodů, ve kterých bude potřeba jezdit co nejlepší výkony. Oproti loňsku ale výhodu máme, a to spolehlivější auto.
Když se ohlédneš za kvalifikací, skrýval jsi nějak potenciál auta během tréninků? V nich jsi se totiž tak dobrému času nepřiblížil.Vettel: Tak to určitě nebylo, i když je pravda, že tréninky mi moc nevyšly. I tak jsem ale byl s autem spokojen, a to po celý víkend. Od první části kvalifikace až do posledního třetí části podávalo úžasný výkon, což nám pomohlo k získání pole position.
Svou nejlepší pozici na startu jsi na 100 % využil, jsi spokojený i s průběhem závodu?Vettel: Absolutně ano. Věřte mi, být ještě víc spokojený už snad ani nejde. Všechno bylo perfektní, ze začátku na nás McLaren ještě stačil, ale po prvním stintu už jsme byly nejlepší my. Takový náskok nám dal možnost pozorněji sledovat ostatní, kdy kdo zastavil v boxech, jaké nasadil pneumatiky... Právě pneumatiky byl klíčovým faktorem, hodně závod ovlivnily. Degradace byla opravdu velká, nešlo odhadnout, jak moc můžete tlačit na pilu a zároveň je úplně nezničit.
Red Bull používá vlastní signály, uprostřed závodu bylo v rádiu slyšet, že plán A nahradí plán B, co to vlastně znamená?Vettel: Písmeno označuje strategii zastávek v boxech. Už je sice po závodě, ale víc vám k tomu neřeknu.
Velkým problémem je KERS. Ty jsi i navzdory problémům s KERSem vyhrál, Mark Webber už takové štěstí neměl. Není to trochu alarmující?Vettel: Po většinu závodu fungoval. Není žádné tajemství, že jsme ho museli deaktivovat. Pokud bychom ale potřebovali, byly bychom schopni ho zase zapnout. Z nasbíraných dat ještě musíme zjistit, proč jsme ho museli vypnout. Na to se pak musíme soustředit, protože bez něj budeme ztrácet čas na kolo. Naštěstí na startu fungoval, jinak bych asi první pozici neudržel.
Fyzická kondice je určitě problém v takových podmínkách jaké panují v Malajsii.Vettel: Fyzická zátěž je tu velká. Není snadné tu dýchat, je tu obrovská vlhkost vzduchu. Hlavně v garáži, protože tam se vzduch vůbec nehýbe.
Do dalšího závodu zbývá už jen méně než týden, co budeš do té doby dělat?Vettel: Zas tolik času to není, volno jsem měl vlastně jen v pondělí, pak budu zase trénovat a ve čtvrtek už budu v Šangaji.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.