Tak jak loni skončil, tak letos začal. Sebastian Vettel vyhrál první dva závody sezony 2011, Němec ale ví, že Red Bull musí neustále pokračovat ve vývoji. Navíc, u Red Bullu stále přetrvávají problémy s KERSem.
Očekával jsi tak snadný start do sezony?Vettel: Nechápejte to špatně, ale tohle ještě nic neznamená. Zatím jsme jen na začátku sezony a o mluvit o obhajobě titulu je více než předčasné. Samozřejmě, každý bod může být rozhodující, to je nepopiratelné. Vyhrát dva z devatenácti závodů ještě opravdu nic neznamená. Ještě je tu totiž dalších 17 závodů, ve kterých bude potřeba jezdit co nejlepší výkony. Oproti loňsku ale výhodu máme, a to spolehlivější auto.
Když se ohlédneš za kvalifikací, skrýval jsi nějak potenciál auta během tréninků? V nich jsi se totiž tak dobrému času nepřiblížil.Vettel: Tak to určitě nebylo, i když je pravda, že tréninky mi moc nevyšly. I tak jsem ale byl s autem spokojen, a to po celý víkend. Od první části kvalifikace až do posledního třetí části podávalo úžasný výkon, což nám pomohlo k získání pole position.
Svou nejlepší pozici na startu jsi na 100 % využil, jsi spokojený i s průběhem závodu?Vettel: Absolutně ano. Věřte mi, být ještě víc spokojený už snad ani nejde. Všechno bylo perfektní, ze začátku na nás McLaren ještě stačil, ale po prvním stintu už jsme byly nejlepší my. Takový náskok nám dal možnost pozorněji sledovat ostatní, kdy kdo zastavil v boxech, jaké nasadil pneumatiky... Právě pneumatiky byl klíčovým faktorem, hodně závod ovlivnily. Degradace byla opravdu velká, nešlo odhadnout, jak moc můžete tlačit na pilu a zároveň je úplně nezničit.
Red Bull používá vlastní signály, uprostřed závodu bylo v rádiu slyšet, že plán A nahradí plán B, co to vlastně znamená?Vettel: Písmeno označuje strategii zastávek v boxech. Už je sice po závodě, ale víc vám k tomu neřeknu.
Velkým problémem je KERS. Ty jsi i navzdory problémům s KERSem vyhrál, Mark Webber už takové štěstí neměl. Není to trochu alarmující?Vettel: Po většinu závodu fungoval. Není žádné tajemství, že jsme ho museli deaktivovat. Pokud bychom ale potřebovali, byly bychom schopni ho zase zapnout. Z nasbíraných dat ještě musíme zjistit, proč jsme ho museli vypnout. Na to se pak musíme soustředit, protože bez něj budeme ztrácet čas na kolo. Naštěstí na startu fungoval, jinak bych asi první pozici neudržel.
Fyzická kondice je určitě problém v takových podmínkách jaké panují v Malajsii.Vettel: Fyzická zátěž je tu velká. Není snadné tu dýchat, je tu obrovská vlhkost vzduchu. Hlavně v garáži, protože tam se vzduch vůbec nehýbe.
Do dalšího závodu zbývá už jen méně než týden, co budeš do té doby dělat?Vettel: Zas tolik času to není, volno jsem měl vlastně jen v pondělí, pak budu zase trénovat a ve čtvrtek už budu v Šangaji.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.