Tak jak loni skončil, tak letos začal. Sebastian Vettel vyhrál první dva závody sezony 2011, Němec ale ví, že Red Bull musí neustále pokračovat ve vývoji. Navíc, u Red Bullu stále přetrvávají problémy s KERSem.
Očekával jsi tak snadný start do sezony?Vettel: Nechápejte to špatně, ale tohle ještě nic neznamená. Zatím jsme jen na začátku sezony a o mluvit o obhajobě titulu je více než předčasné. Samozřejmě, každý bod může být rozhodující, to je nepopiratelné. Vyhrát dva z devatenácti závodů ještě opravdu nic neznamená. Ještě je tu totiž dalších 17 závodů, ve kterých bude potřeba jezdit co nejlepší výkony. Oproti loňsku ale výhodu máme, a to spolehlivější auto.
Když se ohlédneš za kvalifikací, skrýval jsi nějak potenciál auta během tréninků? V nich jsi se totiž tak dobrému času nepřiblížil.Vettel: Tak to určitě nebylo, i když je pravda, že tréninky mi moc nevyšly. I tak jsem ale byl s autem spokojen, a to po celý víkend. Od první části kvalifikace až do posledního třetí části podávalo úžasný výkon, což nám pomohlo k získání pole position.
Svou nejlepší pozici na startu jsi na 100 % využil, jsi spokojený i s průběhem závodu?Vettel: Absolutně ano. Věřte mi, být ještě víc spokojený už snad ani nejde. Všechno bylo perfektní, ze začátku na nás McLaren ještě stačil, ale po prvním stintu už jsme byly nejlepší my. Takový náskok nám dal možnost pozorněji sledovat ostatní, kdy kdo zastavil v boxech, jaké nasadil pneumatiky... Právě pneumatiky byl klíčovým faktorem, hodně závod ovlivnily. Degradace byla opravdu velká, nešlo odhadnout, jak moc můžete tlačit na pilu a zároveň je úplně nezničit.
Red Bull používá vlastní signály, uprostřed závodu bylo v rádiu slyšet, že plán A nahradí plán B, co to vlastně znamená?Vettel: Písmeno označuje strategii zastávek v boxech. Už je sice po závodě, ale víc vám k tomu neřeknu.
Velkým problémem je KERS. Ty jsi i navzdory problémům s KERSem vyhrál, Mark Webber už takové štěstí neměl. Není to trochu alarmující?Vettel: Po většinu závodu fungoval. Není žádné tajemství, že jsme ho museli deaktivovat. Pokud bychom ale potřebovali, byly bychom schopni ho zase zapnout. Z nasbíraných dat ještě musíme zjistit, proč jsme ho museli vypnout. Na to se pak musíme soustředit, protože bez něj budeme ztrácet čas na kolo. Naštěstí na startu fungoval, jinak bych asi první pozici neudržel.
Fyzická kondice je určitě problém v takových podmínkách jaké panují v Malajsii.Vettel: Fyzická zátěž je tu velká. Není snadné tu dýchat, je tu obrovská vlhkost vzduchu. Hlavně v garáži, protože tam se vzduch vůbec nehýbe.
Do dalšího závodu zbývá už jen méně než týden, co budeš do té doby dělat?Vettel: Zas tolik času to není, volno jsem měl vlastně jen v pondělí, pak budu zase trénovat a ve čtvrtek už budu v Šangaji.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.