Helmut Marko, poradce týmu Red Bull, určitě nemůže říct, že by byl se startem sezony 2011 nespokojen. Red Bull vyhrál v obou dosavadních závodech a zdá se, že má silnou formu. Nejen o tom promluvil v dnešním rozhovoru.
Dva závody, dvě vítězství, to je dobrý start. Bude to tak i ve zbytku sezony?Marko: Obávám se, že asi ne. Ale dokud jsme na vrcholu a dovedeme naši sílu přeměnit na body a vítězství, jsme spokojeni.
Ani v Malajsii se vám nevyhnuly problémy s KERSem, to ale nebyl hlavní problém, nebo ano?Marko: To není tak úplně pravda. Hlavní problém se vyskytl hned na startu, kde byl problém s KERSem na voze Marka Webbera, proto ten špatný start. Pak ho pro jistotu nepoužíval ani Sebastian.
Takže KERS na vozech byl, ale nebyl používán?Marko: Ne tak úplně, přestali jsme ho používat až v pozdější fázi závodu.
Zdá se, že Sebastian si v tuto chvíli jezdí svou vlastní ligu.Marko: Prostě nedělá žádné chyby, jezdí dobře. Jeho největší soupeři měli v závodě smůlu, Lewis Hamilton měl problémy s pneumatikami a Fernando Alonso měl kolizi. Dokud budou mít soupeři takové problémy, tak nebude mít Sebastian konkurenci.
Sebastian Vettel si v Malajsii opět užíval pocit vítězství
Zpočátku víkendu se zdálo, že McLareny Red Bull dotahují, v závodě to ale bylo jinak, proč?Marko: Zaprvé, Lewis ztratil na startu pozici, předjel ho Nick Heidfeld. Navíc jsme měli nad McLarenem výhodu, protože jsme věděli, že máme k dispozici o jednu nepoužitou sadu pneumatik víc než měl Lewis Hamilton, který už jednu použil v kvalifikaci.
Takže se dá říct, že Red Bull je nyní daleko před zbytkem startovního pole?Marko: Kdepak, to ne. Vpředu jsme, ale ne daleko. A pokud budou mít soupeři štěstí, tak se vše může vyvinou ještě úplně jinak.
Dobrá, když první je Red Bull a pak McLaren, kdo je třetí? Renault?Marko: Když to vezmu z hlediska čisté rychlosti a výkonu, tak ano. Třetí je Renault a hned po nich Ferrari.
Příští víkend se jede VC Číny, takže na nějaká vylepšení moc času nezbývá.Marko: Omyl, vylepšení přivezeme. Co to bude, to říct nemůžu, ale přestat vyvíjet je ve Formuli 1 krokem zpět.
Co se vlastně na startu stalo Marku Webberovi? Podle záběrů z onboard kamery na roštu málem zastavil.Marko: Mohly za to dva faktory, zaprvé už zmiňovaný nefunkční KERS a také se mu na startu protočila kola. A start s KERSem a bez něj je hodně odlišný, chvíli mu trvalo, než si to uvědomil, proto ztratil další dvě pozice. Pak ale bezchybně plnil naplánovanou strategii. V jednu chvíli dokonce jezdil jedno nejrychlejší kolo za druhým.
Sebastian Vettel projíždí se značným náskokem cílem jako první. Tak to ale nemusí být věčně, varuje Marko
Výsledky prvních dvou závodů znovu vzbuzují otázky na téma, jestli má Red Bull jasně určené týmové pozice. Máte tedy jasnou jedničku?Marko: Oba jezdci jsou na tom úplně stejně. V loňské VC Bahrajnu Vettel vedl, potom měl technické problémy a propadl se na čtvrté místo, v Austrálii měl problémy z brzdami...Jak vidíte, tak technická závada může znamenat hodně a určovat kdo je jednička a kdo dvojka není dobrý nápad. Sezona je dlouhá a nevíme, co se stane.
O Sebastianu Vettelovi se ví, že má VC Číny rád, získal tu své první body, dokázal tu i vyhrát...Je tedy před závodem optimistický?Marko: Pokud možno nechceme opakovat závod z roku 2010. Jinak se tu ale Sebastianovi daří, vpřed ho poženou i dvě vítězství z předchozích závodů.
Kde by se Red Bullu během sezony nemuselo dařit?Marko: Asi v Monaku, je to pomalá trať, možná i v Turecku. Fascinující je, že síly jsou pokaždé rozloženy jinak. Pokaždé je nahoře někdo jiný.
Závod nepochybně sledoval i Dieter Mateschitz, šéf Red Bullu. Jaké to pro něj je, slyšet při ceremoniálu Rakouskou hymnu?Marko: Je, stejně jako my všichni, velice hrdý, když slyší hrát na stupních vítězů rakouskou hymnu.
            I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
            Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
            Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.