Sebastian Vettel navázal tam, kde loni přestal. Zvítězil ve Velké ceně Austrálie a ukázal, že chce znovu být ten nejlepší. O tom, jak závod probíhal, poskytl rozhovor.
Cílovou čarou Velké ceny Austrálie projel jako první Sebastian Vettel ve voze RB7, kterému přezdívá Kinky Kylie (Výstřední Kylie). Jak probíhal závod očima nejmladšího šampiona v historii F1? A jak je spokojen s vozem? To prozradil v následujícím rozhovoru.
Sebastiane, stihl si se už zamilovat do Kinky Kylie?Vettel: Věřte že ano. Byl to ideální začátek vztahu. Všechno bylo perfektní, po prvním stintu jsem možná trochu ztrácel, ale pak se to zase srovnalo. Po druhé zastávce už McLaren nebyl tak rychlý, takže už bylo jednoduché dovézt Kylie do cíle na prvním místě.
Po většinu závodu jsi jel jen sám proti sobě, nebylo to nudné?Vettel: Je to ten druh nudy, který vám opravdu nevadí. Obzvlášť když se podíváte na výsledek, když poté můžete vystoupit na nejvyšší stupínek pódia, převzít trofej a vychutnat si vítězné šampaňské (směje se). Ale není to tak, že bych neměl co dělat, když jedu sám na čele. Pořád jsem se musel soustředit a dávat pozor na stav pneumatik. Tak jednoduché to zase není.
Jak důležité bylo předjetí Jensona Buttona po první zastávce v boxech?Vettel: Bylo to velice důležité, protože jsem se potom mohl znovu soustředit jen na najíždění náskoku na Lewise.
Sebastian Vettel a jeho "Kinky Kylie" krátce po průjezdu cílem v Austrálii
Prozradíš nám víc o průběhu závodu ze svého pohledu?Vettel: Jak už jsem řekl, start se mi povedl. Najednou jsem viděl souboj Marka a Lewise o pozici v zatáčce číslo 1. První stint byl celkem krátký, protože se pneumatiky rychle opotřebovaly. Vyjel jsem z boxů za Jensonem. Na nových pneumatikách nebylo těžké ho předjet. Když jsem mu začal ujíždět, už jsem byl klidnější, věděl jsem, že na vítězství mám. Navíc se mi podařilo zajet svůj nejlepší výsledek zde v Melbourne, první místo přece vypadá lépe než čtvrté.
Byl jsi překvapen ztrátou Lewise Hamiltona? Byla okolo 10 sekund.Vettel: Raději bych to bral s rezervou, pokud vím, měl poškozenou podlahu a proto ztrácel.
Lewis měl KERS, měl jsi ho i Ty?Vettel: Na voze ho máme, ale nepoužíváme ho. V Malajsii ho ale budeme chtít použít.
A jaké je opotřebení pneumatik?Vettel: Hodně záleží na tom, jestli na vás někdo zezadu tlačí nebo ne. Pokud je pilot za vámi daleko, můžete trochu sundat nohu z plynu, netlačit tolik na pilu a trochu je šetřit. To samozřejmě nejde, pokud se vás někdo neustále snaží předjet.
Tvůj otec a kamarád byli také v Austrálii, pomohlo ti to?Vettel: Vždy je pro mě skvělé, když se táta přijede podívat na závod, pak se cítím jako doma. To platí i o přátelích. V tomhle se nijak neliším od ostatních lidí, když mám okolo sebe lidi, které miluji, tak se cítím dobře.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.