Sebastian Vettel navázal tam, kde loni přestal. Zvítězil ve Velké ceně Austrálie a ukázal, že chce znovu být ten nejlepší. O tom, jak závod probíhal, poskytl rozhovor.
Cílovou čarou Velké ceny Austrálie projel jako první Sebastian Vettel ve voze RB7, kterému přezdívá Kinky Kylie (Výstřední Kylie). Jak probíhal závod očima nejmladšího šampiona v historii F1? A jak je spokojen s vozem? To prozradil v následujícím rozhovoru.
Sebastiane, stihl si se už zamilovat do Kinky Kylie?Vettel: Věřte že ano. Byl to ideální začátek vztahu. Všechno bylo perfektní, po prvním stintu jsem možná trochu ztrácel, ale pak se to zase srovnalo. Po druhé zastávce už McLaren nebyl tak rychlý, takže už bylo jednoduché dovézt Kylie do cíle na prvním místě.
Po většinu závodu jsi jel jen sám proti sobě, nebylo to nudné?Vettel: Je to ten druh nudy, který vám opravdu nevadí. Obzvlášť když se podíváte na výsledek, když poté můžete vystoupit na nejvyšší stupínek pódia, převzít trofej a vychutnat si vítězné šampaňské (směje se). Ale není to tak, že bych neměl co dělat, když jedu sám na čele. Pořád jsem se musel soustředit a dávat pozor na stav pneumatik. Tak jednoduché to zase není.
Jak důležité bylo předjetí Jensona Buttona po první zastávce v boxech?Vettel: Bylo to velice důležité, protože jsem se potom mohl znovu soustředit jen na najíždění náskoku na Lewise.
Sebastian Vettel a jeho "Kinky Kylie" krátce po průjezdu cílem v Austrálii
Prozradíš nám víc o průběhu závodu ze svého pohledu?Vettel: Jak už jsem řekl, start se mi povedl. Najednou jsem viděl souboj Marka a Lewise o pozici v zatáčce číslo 1. První stint byl celkem krátký, protože se pneumatiky rychle opotřebovaly. Vyjel jsem z boxů za Jensonem. Na nových pneumatikách nebylo těžké ho předjet. Když jsem mu začal ujíždět, už jsem byl klidnější, věděl jsem, že na vítězství mám. Navíc se mi podařilo zajet svůj nejlepší výsledek zde v Melbourne, první místo přece vypadá lépe než čtvrté.
Byl jsi překvapen ztrátou Lewise Hamiltona? Byla okolo 10 sekund.Vettel: Raději bych to bral s rezervou, pokud vím, měl poškozenou podlahu a proto ztrácel.
Lewis měl KERS, měl jsi ho i Ty?Vettel: Na voze ho máme, ale nepoužíváme ho. V Malajsii ho ale budeme chtít použít.
A jaké je opotřebení pneumatik?Vettel: Hodně záleží na tom, jestli na vás někdo zezadu tlačí nebo ne. Pokud je pilot za vámi daleko, můžete trochu sundat nohu z plynu, netlačit tolik na pilu a trochu je šetřit. To samozřejmě nejde, pokud se vás někdo neustále snaží předjet.
Tvůj otec a kamarád byli také v Austrálii, pomohlo ti to?Vettel: Vždy je pro mě skvělé, když se táta přijede podívat na závod, pak se cítím jako doma. To platí i o přátelích. V tomhle se nijak neliším od ostatních lidí, když mám okolo sebe lidi, které miluji, tak se cítím dobře.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.