Dnes si Paul Di Resta poprvé vyzkoušel kvalifikaci, zítra ho čeká první start ve Formuli 1. Jak se před startem cítí prozradil v následujícím rozhovoru.
Jaké máš pocity po své první kvalifikaci ve Formuli 1?Di Resta: Vzhledem k naší výkonnosti během testů jsem se 14. místem z kvalifikace spokojen. Zatím se ubíráme správným směrem. Překvapilo mě, jak moc se trať měnila. Zpočátku jsme byli trochu pozadu, ale potom se to zlepšilo. Nedělal jsem moc chyb. Během kvalifikace jsme se rozhodli ušetřit si jednu sadu pneumatik do závodu. Sice nám to nepomůže porazit Sauber, ale výhoda to je. Jsme v celkem dobré pozici.
Co tvoje nervy?Di Resta: Nebyl jsem tak nervózní, jak jsem očekával, ale trochu nervózní jsem samozřejmě byl. Každý byl podle mě tak trochu nervózní, ale měl jsem to pod kontrolou a nedělal jsem moc chyb.
Jaké je čekání na první start?Di Resta: Musím se ovládat, nebýt vynervovaný. Je to pro mě nová zkušenost. Simulaci závodu jsem během testů zkoušel, ale to okolo mě nebylo tolik aut. Zatím jsem ale spokojen s tím, jak si vedu. A chci aby to tak zůstalo.
Kvalifikoval si se lépe než tvůj kolega Adrian Sutil, je to dobrý způsob jak začít?Di Resta: To určitě je. Než udělal chybu na startovní rovince, tak jsem mu celkem stačil a poté jsem ho i přeskočil v pořadí. Také jsem ale ztratil nějaký čas, něco okolo tří desetin. Ale jsme s Adrianem docela vyrovnaní. To, že jsem před ním, nic neznamená, stále je tu ještě hodně dalších pilotů, kteří jsou přede mnou, takže se budu muset maximálně soustředit.
Překvapila tě převaha Red Bullu?Di Resta: Ani ne, jezdili tak po celý víkend. Co mě ale překvapilo je druhé místo Lewise Hamiltona na trochu podceňovaném McLarenu. Odvedli dobrou práci.
K postupu do třetí části kvalifikace ti chybělo asi 8 desetin sekundy, myslíš, že se auto během sezony zlepší a povede se dostat ho do třetí části?Di Resta: Bylo to trochu méně než 8 desetin. A pokud se budeme snažit, tak se tam možná také dostaneme. Určitě během sezony představíme nějaká vylepšení a pak to možná přijde.
V Melbourne se často stává, že do cíle dojede jen malé množství pilotů, nepřemýšlíš o bodech?Di Resta: Opravdu nevím, je to ve hvězdách. Ale pokud se vyhnu kolizím a nevyřadí mě nějaká technická závada, tak možná můžeme nějaký ten bod získat.
Je pro tebe VC Austrálie jen další z mnoha závodů v kariéře nebo je pro tebe výjimečný tím, že je tvým prvním ve Formuli 1?Di Resta: Nedělám z toho vědu a beru to jako normální závod. Jsem teď pilot F1 a musím se soustředit, abych zajel co nejlepší výsledek.
Je možné dokončit závod jen se dvěma zastávkami v boxech?Di Resta: Je tu více možností. Degradace pneumatik není zase tolik vysoká, aby se tahle strategie nedala použít, třeba někdo zariskuje a zkusí to.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.