Dnes si Paul Di Resta poprvé vyzkoušel kvalifikaci, zítra ho čeká první start ve Formuli 1. Jak se před startem cítí prozradil v následujícím rozhovoru.
Jaké máš pocity po své první kvalifikaci ve Formuli 1?Di Resta: Vzhledem k naší výkonnosti během testů jsem se 14. místem z kvalifikace spokojen. Zatím se ubíráme správným směrem. Překvapilo mě, jak moc se trať měnila. Zpočátku jsme byli trochu pozadu, ale potom se to zlepšilo. Nedělal jsem moc chyb. Během kvalifikace jsme se rozhodli ušetřit si jednu sadu pneumatik do závodu. Sice nám to nepomůže porazit Sauber, ale výhoda to je. Jsme v celkem dobré pozici.
Co tvoje nervy?Di Resta: Nebyl jsem tak nervózní, jak jsem očekával, ale trochu nervózní jsem samozřejmě byl. Každý byl podle mě tak trochu nervózní, ale měl jsem to pod kontrolou a nedělal jsem moc chyb.
Jaké je čekání na první start?Di Resta: Musím se ovládat, nebýt vynervovaný. Je to pro mě nová zkušenost. Simulaci závodu jsem během testů zkoušel, ale to okolo mě nebylo tolik aut. Zatím jsem ale spokojen s tím, jak si vedu. A chci aby to tak zůstalo.
Kvalifikoval si se lépe než tvůj kolega Adrian Sutil, je to dobrý způsob jak začít?Di Resta: To určitě je. Než udělal chybu na startovní rovince, tak jsem mu celkem stačil a poté jsem ho i přeskočil v pořadí. Také jsem ale ztratil nějaký čas, něco okolo tří desetin. Ale jsme s Adrianem docela vyrovnaní. To, že jsem před ním, nic neznamená, stále je tu ještě hodně dalších pilotů, kteří jsou přede mnou, takže se budu muset maximálně soustředit.
Překvapila tě převaha Red Bullu?Di Resta: Ani ne, jezdili tak po celý víkend. Co mě ale překvapilo je druhé místo Lewise Hamiltona na trochu podceňovaném McLarenu. Odvedli dobrou práci.
K postupu do třetí části kvalifikace ti chybělo asi 8 desetin sekundy, myslíš, že se auto během sezony zlepší a povede se dostat ho do třetí části?Di Resta: Bylo to trochu méně než 8 desetin. A pokud se budeme snažit, tak se tam možná také dostaneme. Určitě během sezony představíme nějaká vylepšení a pak to možná přijde.
V Melbourne se často stává, že do cíle dojede jen malé množství pilotů, nepřemýšlíš o bodech?Di Resta: Opravdu nevím, je to ve hvězdách. Ale pokud se vyhnu kolizím a nevyřadí mě nějaká technická závada, tak možná můžeme nějaký ten bod získat.
Je pro tebe VC Austrálie jen další z mnoha závodů v kariéře nebo je pro tebe výjimečný tím, že je tvým prvním ve Formuli 1?Di Resta: Nedělám z toho vědu a beru to jako normální závod. Jsem teď pilot F1 a musím se soustředit, abych zajel co nejlepší výsledek.
Je možné dokončit závod jen se dvěma zastávkami v boxech?Di Resta: Je tu více možností. Degradace pneumatik není zase tolik vysoká, aby se tahle strategie nedala použít, třeba někdo zariskuje a zkusí to.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.