Dnes si Paul Di Resta poprvé vyzkoušel kvalifikaci, zítra ho čeká první start ve Formuli 1. Jak se před startem cítí prozradil v následujícím rozhovoru.
Jaké máš pocity po své první kvalifikaci ve Formuli 1?Di Resta: Vzhledem k naší výkonnosti během testů jsem se 14. místem z kvalifikace spokojen. Zatím se ubíráme správným směrem. Překvapilo mě, jak moc se trať měnila. Zpočátku jsme byli trochu pozadu, ale potom se to zlepšilo. Nedělal jsem moc chyb. Během kvalifikace jsme se rozhodli ušetřit si jednu sadu pneumatik do závodu. Sice nám to nepomůže porazit Sauber, ale výhoda to je. Jsme v celkem dobré pozici.
Co tvoje nervy?Di Resta: Nebyl jsem tak nervózní, jak jsem očekával, ale trochu nervózní jsem samozřejmě byl. Každý byl podle mě tak trochu nervózní, ale měl jsem to pod kontrolou a nedělal jsem moc chyb.
Jaké je čekání na první start?Di Resta: Musím se ovládat, nebýt vynervovaný. Je to pro mě nová zkušenost. Simulaci závodu jsem během testů zkoušel, ale to okolo mě nebylo tolik aut. Zatím jsem ale spokojen s tím, jak si vedu. A chci aby to tak zůstalo.
Kvalifikoval si se lépe než tvůj kolega Adrian Sutil, je to dobrý způsob jak začít?Di Resta: To určitě je. Než udělal chybu na startovní rovince, tak jsem mu celkem stačil a poté jsem ho i přeskočil v pořadí. Také jsem ale ztratil nějaký čas, něco okolo tří desetin. Ale jsme s Adrianem docela vyrovnaní. To, že jsem před ním, nic neznamená, stále je tu ještě hodně dalších pilotů, kteří jsou přede mnou, takže se budu muset maximálně soustředit.
Překvapila tě převaha Red Bullu?Di Resta: Ani ne, jezdili tak po celý víkend. Co mě ale překvapilo je druhé místo Lewise Hamiltona na trochu podceňovaném McLarenu. Odvedli dobrou práci.
K postupu do třetí části kvalifikace ti chybělo asi 8 desetin sekundy, myslíš, že se auto během sezony zlepší a povede se dostat ho do třetí části?Di Resta: Bylo to trochu méně než 8 desetin. A pokud se budeme snažit, tak se tam možná také dostaneme. Určitě během sezony představíme nějaká vylepšení a pak to možná přijde.
V Melbourne se často stává, že do cíle dojede jen malé množství pilotů, nepřemýšlíš o bodech?Di Resta: Opravdu nevím, je to ve hvězdách. Ale pokud se vyhnu kolizím a nevyřadí mě nějaká technická závada, tak možná můžeme nějaký ten bod získat.
Je pro tebe VC Austrálie jen další z mnoha závodů v kariéře nebo je pro tebe výjimečný tím, že je tvým prvním ve Formuli 1?Di Resta: Nedělám z toho vědu a beru to jako normální závod. Jsem teď pilot F1 a musím se soustředit, abych zajel co nejlepší výsledek.
Je možné dokončit závod jen se dvěma zastávkami v boxech?Di Resta: Je tu více možností. Degradace pneumatik není zase tolik vysoká, aby se tahle strategie nedala použít, třeba někdo zariskuje a zkusí to.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.