Dnes si Paul Di Resta poprvé vyzkoušel kvalifikaci, zítra ho čeká první start ve Formuli 1. Jak se před startem cítí prozradil v následujícím rozhovoru.
Jaké máš pocity po své první kvalifikaci ve Formuli 1?Di Resta: Vzhledem k naší výkonnosti během testů jsem se 14. místem z kvalifikace spokojen. Zatím se ubíráme správným směrem. Překvapilo mě, jak moc se trať měnila. Zpočátku jsme byli trochu pozadu, ale potom se to zlepšilo. Nedělal jsem moc chyb. Během kvalifikace jsme se rozhodli ušetřit si jednu sadu pneumatik do závodu. Sice nám to nepomůže porazit Sauber, ale výhoda to je. Jsme v celkem dobré pozici.
Co tvoje nervy?Di Resta: Nebyl jsem tak nervózní, jak jsem očekával, ale trochu nervózní jsem samozřejmě byl. Každý byl podle mě tak trochu nervózní, ale měl jsem to pod kontrolou a nedělal jsem moc chyb.
Jaké je čekání na první start?Di Resta: Musím se ovládat, nebýt vynervovaný. Je to pro mě nová zkušenost. Simulaci závodu jsem během testů zkoušel, ale to okolo mě nebylo tolik aut. Zatím jsem ale spokojen s tím, jak si vedu. A chci aby to tak zůstalo.
Kvalifikoval si se lépe než tvůj kolega Adrian Sutil, je to dobrý způsob jak začít?Di Resta: To určitě je. Než udělal chybu na startovní rovince, tak jsem mu celkem stačil a poté jsem ho i přeskočil v pořadí. Také jsem ale ztratil nějaký čas, něco okolo tří desetin. Ale jsme s Adrianem docela vyrovnaní. To, že jsem před ním, nic neznamená, stále je tu ještě hodně dalších pilotů, kteří jsou přede mnou, takže se budu muset maximálně soustředit.
Překvapila tě převaha Red Bullu?Di Resta: Ani ne, jezdili tak po celý víkend. Co mě ale překvapilo je druhé místo Lewise Hamiltona na trochu podceňovaném McLarenu. Odvedli dobrou práci.
K postupu do třetí části kvalifikace ti chybělo asi 8 desetin sekundy, myslíš, že se auto během sezony zlepší a povede se dostat ho do třetí části?Di Resta: Bylo to trochu méně než 8 desetin. A pokud se budeme snažit, tak se tam možná také dostaneme. Určitě během sezony představíme nějaká vylepšení a pak to možná přijde.
V Melbourne se často stává, že do cíle dojede jen malé množství pilotů, nepřemýšlíš o bodech?Di Resta: Opravdu nevím, je to ve hvězdách. Ale pokud se vyhnu kolizím a nevyřadí mě nějaká technická závada, tak možná můžeme nějaký ten bod získat.
Je pro tebe VC Austrálie jen další z mnoha závodů v kariéře nebo je pro tebe výjimečný tím, že je tvým prvním ve Formuli 1?Di Resta: Nedělám z toho vědu a beru to jako normální závod. Jsem teď pilot F1 a musím se soustředit, abych zajel co nejlepší výsledek.
Je možné dokončit závod jen se dvěma zastávkami v boxech?Di Resta: Je tu více možností. Degradace pneumatik není zase tolik vysoká, aby se tahle strategie nedala použít, třeba někdo zariskuje a zkusí to.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.