Poté, co byl i přesto, že měl platnou smlouvu, nucen odejít od Force Indie, Vitantonio Liuzzi stále doufal, že bude moct ve Formuli 1 zůstat. Toto přání mu splnila stáj HRT.
Vitantonio Liuzzi přeci jen setrval ve Formuli 1. Tuto možnost mu dala stáj HRT, se kterou nedávno podepsal smlouvu. Jaké jsou jeho pocity z nového angažmá?
Bude těžké zvyknout si na nový tým?Liuzzi: Samozřejmě to nebude lehké. U HRT jsem v trochu jiné situaci než u Force Indie. Tým si jako hlavní cíl sezony vytyčil desáté místo v Poháru konstruktérů a věří, že moje zkušenosti a rychlost budou hrát velkou roli. Samozřejmě to nebude vůbec lehké, protože je tu hodně lepších týmů, ale udělám vše, abych týmu pomohl dosáhnout jejich vysněné mety. Budu muset jezdit na 100% a ani na chvíli nepolevit.
Mohl by tým mít během prvních pár závodů problém s pravidlem 107 % při kvalifikaci?Liuzzi: To je v tuto chvíli velký otazník. Podle propočtů bychom neměli mít s tímto pravidlem problémy, ale dokud auto nevyzkoušíme na trati, s jistotou nic vědět nebudeme. Oproti loňskému vozu je nová F111 v mnoha ohledech lepší. Prý se povedlo vyřešit otázku nedostatku přítlaku, což by mohlo vyřešit i druhý problém, a to nedostatek rychlosti. Navíc máme v týmu několik schopných lidí, kteří F1 hodně rozumí. Oproti loňsku máme i kvalitnější díly, například převodovku od Williamsu, což vidím jako dobrý krok. Motory Cosworth navíc také nejsou nejhorší, takže vše, co musíme udělat, je poskládat všechny části jako puzzle, tak, aby přesně zapadaly do sebe...
Jak dlouho jste vyjednával s HRT? Musel jste do týmu přivést nějaké sponzory?Liuzzi: S týmem jsem začal vyjednávat zhruba někdy v polovině ledna, když jsem definitivně věděl, že u Force Indie končím. Vlastní vyjednávání nebylo příliš složité, u HRT o mě stáli. Dohoda je výhodná pro obě strany.
A jak to tedy bylo se sponzory?Liuzzi: Čím víc se jich v průběhu sezony podaří nalákat, tím lépe...
Jak moc jste se bál, že pro sezonu 2011 neseženete ve Formuli 1 místo?Liuzzi: Především jsem si nemyslel, že bych mohl u Force Indie skutečně skončit. Nic tomu nenasvědčovalo, jenže tým se rozhodl jít jinou cestou a tak jsem byl najednou bez práce. Naštěstí se objevila nabídka od HRT, za což jsem velmi vděčný. Samozřejmě, nebude lehké znovu začínat od nuly, ale to už jsem si během kariéry několikrát vyzkoušel, takže zhruba vím, co mě čeká.
Ještě než jste se definitivně stal pilotem HRT jste říkal, že uvažujete, že byste zkusil i něco jiného. Jak jste tedy spokojen se svým rozhodnutím?Liuzzi: Myslím, že jsem udělal dobře. Poté, co jsem testoval s HRT, jsem cítil, že je to docela slibné. Byl jsem s týmem spokojen. I to byl jeden z faktorů, který mě přesvědčil k tomu, abych se k týmu přidal. Cítím z týmu velký potenciál ke zlepšení. Jen to nejspíš bude nějakou dobu trvat.
Takže jste spokojen, i když nemáte šanci vyhrávat závody či dojíždět na pódiu?Liuzzi: Ve Formuli 1 to nikdy nemáte jednoduché. Znám to, když jsem začínal v Red Bullu, šlo o nový tým. A tým se nikdy nedostane do takové pozice, aby se mohl řadit mezi nejlepší, aniž by pro něj piloti neodváděli maximum. A to je to, na co jsem připraven, bude to pro mě další velká výzva. O F1 jsem přemýšlel již od doby, kdy jsem jezdil na motokárách, takže jsem šťastný, že tu můžu být a nezáleží na tom, jak dobrý tým je. Beru to jako další kapitolu mé kariéry.
V porovnání s Narainem Karthikeyanem máte více zkušeností, považujete se tedy za lepšího pilota?Liuzzi: Narain je známý jako velice rychlý pilot. Tím, že prošel mnoha závodními sériemi a hodně střídal auta, je velice přizbůsobivý. Známe se již od roku 2002, kdy jsme oba jezdili Formuli 3. Je to dobrý pilot, jen si bude muset po dlouhé pauze na F1 znovu zvyknout. Ale má potřebnou rychlost a odhodlání k tomu, aby týmu pomohl.
Jak jste se vyrovnal s vyhazovem od Force Indie?Liuzzi: S Force Indií jsem se nerozešel ve zlém. S Vijayem Mallyou jsme si o všem v klidu popovídali. Není to můj tým, takže rozhodnutí nebylo na mě.
Na jak dlouho jste jezdcem HRT?Liuzzi: Doufám, že na co nejdelší dobu. Uvidíme.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.