Poté, co byl i přesto, že měl platnou smlouvu, nucen odejít od Force Indie, Vitantonio Liuzzi stále doufal, že bude moct ve Formuli 1 zůstat. Toto přání mu splnila stáj HRT.
Vitantonio Liuzzi přeci jen setrval ve Formuli 1. Tuto možnost mu dala stáj HRT, se kterou nedávno podepsal smlouvu. Jaké jsou jeho pocity z nového angažmá?
Bude těžké zvyknout si na nový tým?Liuzzi: Samozřejmě to nebude lehké. U HRT jsem v trochu jiné situaci než u Force Indie. Tým si jako hlavní cíl sezony vytyčil desáté místo v Poháru konstruktérů a věří, že moje zkušenosti a rychlost budou hrát velkou roli. Samozřejmě to nebude vůbec lehké, protože je tu hodně lepších týmů, ale udělám vše, abych týmu pomohl dosáhnout jejich vysněné mety. Budu muset jezdit na 100% a ani na chvíli nepolevit.
Mohl by tým mít během prvních pár závodů problém s pravidlem 107 % při kvalifikaci?Liuzzi: To je v tuto chvíli velký otazník. Podle propočtů bychom neměli mít s tímto pravidlem problémy, ale dokud auto nevyzkoušíme na trati, s jistotou nic vědět nebudeme. Oproti loňskému vozu je nová F111 v mnoha ohledech lepší. Prý se povedlo vyřešit otázku nedostatku přítlaku, což by mohlo vyřešit i druhý problém, a to nedostatek rychlosti. Navíc máme v týmu několik schopných lidí, kteří F1 hodně rozumí. Oproti loňsku máme i kvalitnější díly, například převodovku od Williamsu, což vidím jako dobrý krok. Motory Cosworth navíc také nejsou nejhorší, takže vše, co musíme udělat, je poskládat všechny části jako puzzle, tak, aby přesně zapadaly do sebe...
Jak dlouho jste vyjednával s HRT? Musel jste do týmu přivést nějaké sponzory?Liuzzi: S týmem jsem začal vyjednávat zhruba někdy v polovině ledna, když jsem definitivně věděl, že u Force Indie končím. Vlastní vyjednávání nebylo příliš složité, u HRT o mě stáli. Dohoda je výhodná pro obě strany.
A jak to tedy bylo se sponzory?Liuzzi: Čím víc se jich v průběhu sezony podaří nalákat, tím lépe...
Jak moc jste se bál, že pro sezonu 2011 neseženete ve Formuli 1 místo?Liuzzi: Především jsem si nemyslel, že bych mohl u Force Indie skutečně skončit. Nic tomu nenasvědčovalo, jenže tým se rozhodl jít jinou cestou a tak jsem byl najednou bez práce. Naštěstí se objevila nabídka od HRT, za což jsem velmi vděčný. Samozřejmě, nebude lehké znovu začínat od nuly, ale to už jsem si během kariéry několikrát vyzkoušel, takže zhruba vím, co mě čeká.
Ještě než jste se definitivně stal pilotem HRT jste říkal, že uvažujete, že byste zkusil i něco jiného. Jak jste tedy spokojen se svým rozhodnutím?Liuzzi: Myslím, že jsem udělal dobře. Poté, co jsem testoval s HRT, jsem cítil, že je to docela slibné. Byl jsem s týmem spokojen. I to byl jeden z faktorů, který mě přesvědčil k tomu, abych se k týmu přidal. Cítím z týmu velký potenciál ke zlepšení. Jen to nejspíš bude nějakou dobu trvat.
Takže jste spokojen, i když nemáte šanci vyhrávat závody či dojíždět na pódiu?Liuzzi: Ve Formuli 1 to nikdy nemáte jednoduché. Znám to, když jsem začínal v Red Bullu, šlo o nový tým. A tým se nikdy nedostane do takové pozice, aby se mohl řadit mezi nejlepší, aniž by pro něj piloti neodváděli maximum. A to je to, na co jsem připraven, bude to pro mě další velká výzva. O F1 jsem přemýšlel již od doby, kdy jsem jezdil na motokárách, takže jsem šťastný, že tu můžu být a nezáleží na tom, jak dobrý tým je. Beru to jako další kapitolu mé kariéry.
V porovnání s Narainem Karthikeyanem máte více zkušeností, považujete se tedy za lepšího pilota?Liuzzi: Narain je známý jako velice rychlý pilot. Tím, že prošel mnoha závodními sériemi a hodně střídal auta, je velice přizbůsobivý. Známe se již od roku 2002, kdy jsme oba jezdili Formuli 3. Je to dobrý pilot, jen si bude muset po dlouhé pauze na F1 znovu zvyknout. Ale má potřebnou rychlost a odhodlání k tomu, aby týmu pomohl.
Jak jste se vyrovnal s vyhazovem od Force Indie?Liuzzi: S Force Indií jsem se nerozešel ve zlém. S Vijayem Mallyou jsme si o všem v klidu popovídali. Není to můj tým, takže rozhodnutí nebylo na mě.
Na jak dlouho jste jezdcem HRT?Liuzzi: Doufám, že na co nejdelší dobu. Uvidíme.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.