Jenson Button v sobotu poznal, jaká nebezpečí skrývá Sao Paulo. Včera byl totiž přepaden ozbrojeným gangem. Dnes o této události promluvil pro média.
Jensone, jak se cítíte?JB: Teď už celkem dobře, žádný problém.
Takže, co se vlastně stalo?JB: Stáli jsme na semaforech, asi za třemi dalšími vozy v našem jízdním pruhu. Na chodníku stálo několik mužů. Nevypadali nebezpečně, až do chvíle, kdy si Richard Goddard (Buttonův manažer) všiml, že jeden z nich má obušek. Když jsem se podíval já, jeden z nich v ruce něco držel, pak jsem se podíval lépe a zjistil, že má pistoli. Pak se najednou všichni rozběhli na naše auto. Ač se to zdálo nemožné, řidič dokázal vyjet z obklíčení šesti aut. Při pohledu zpět jsem viděl, že mají všichni zbraně, jeden držel něco, co mi dost připomínalo kulomet.
Mělo narážení do ostatních aut nějaké následky?JB: Ne, ten Mercedes třídy B sice není z největších, ale je neprůstřelný, takže i velice odolný. Vydržel, a to je důležité.
Měli jste zatemněná okna?JB: Ano, byly na nich černé fólie.
Měl jste na sobě týmové oblečení?JB: Ano, ale přes ta skla to nemohlo být vidět. Prostě se jim jen líbil ten vůz.
To je pravda, myslíte tedy, že jste se stali terčem útoku jen kvůli tomu vozu?JB: Asi ano, i když mě to dost překvapuje. Třída B není tak luxusní jako třeba třída S.
Incidentů bylo více, mluví se i o tom, že by to mohlo Velkou cenu Brazílie ohrozit...JB: To je pravda. Vím, že do podobné situace se dostala i skupinka mechaniků Sauberu. Asi by se s tím mělo něco dělat. Vím, že všichni měli neprůstřelná auta a policejní doprovod, ta situace je tu opravdu vážná.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.