Loňský mistr světa Jenson Button ztrácí na lídra šampionátu Alonsa 42 bodů. Stále je však ve hře o titul. O svých šancích promluvil pro svůj web.
Jensone, proč Mclarenu nevyšla poslední Velká cena podle očekávání?Button: To se nedá přesně říct, problémů bylo více. Já v sobotu cítil, že mám problémy s pneumatikami, chovaly se úplně jinak než v tréninku. Auto se chovalo divně, nemohl jsem se soustředit. Proto jsem zajel až sedmý nejlepší čas v kvalifikaci. A v závodě nám zase chyběl přítlak. Auto se na pneumatikách do extrémního mokra také nechovalo ideálně. Byl to prostě špatný víkend.
Na Alonsa ztrácíte 42 bodů, ve hře jich je ještě 50. Stále pomýšlíte na titul?Dokud je titul matematicky možný, tak o něj budu bojovat, to jsem říkal vždycky a stojím si za tím i nyní. Může se stát cokoliv, někdo z favoritů nedokončí, začne pršet... Kdo ví, třeba v Interlagu vyhraji já.
Má Mclaren dostatek sil na to, aby se vyrovnal s Ferrari a Red Bullem?Poslední dobou jsme trochu ztráceli, nicméně tým je v tomto ohledu optimistický. Nemáme co ztratit a stále můžeme ještě dost získat. Stále usilovně pracujeme na posledních úpravách vozu pro poslední dva závody, tempo vývoje je velmi vysoké. Třeba ještě překvapíme. Navíc, podle všech předpokladů by měl okruh v Interlagu nejvíce vyhovovat právě našemu autu.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.