Loňský mistr světa Jenson Button ztrácí na lídra šampionátu Alonsa 42 bodů. Stále je však ve hře o titul. O svých šancích promluvil pro svůj web.
Jensone, proč Mclarenu nevyšla poslední Velká cena podle očekávání?Button: To se nedá přesně říct, problémů bylo více. Já v sobotu cítil, že mám problémy s pneumatikami, chovaly se úplně jinak než v tréninku. Auto se chovalo divně, nemohl jsem se soustředit. Proto jsem zajel až sedmý nejlepší čas v kvalifikaci. A v závodě nám zase chyběl přítlak. Auto se na pneumatikách do extrémního mokra také nechovalo ideálně. Byl to prostě špatný víkend.
Na Alonsa ztrácíte 42 bodů, ve hře jich je ještě 50. Stále pomýšlíte na titul?Dokud je titul matematicky možný, tak o něj budu bojovat, to jsem říkal vždycky a stojím si za tím i nyní. Může se stát cokoliv, někdo z favoritů nedokončí, začne pršet... Kdo ví, třeba v Interlagu vyhraji já.
Má Mclaren dostatek sil na to, aby se vyrovnal s Ferrari a Red Bullem?Poslední dobou jsme trochu ztráceli, nicméně tým je v tomto ohledu optimistický. Nemáme co ztratit a stále můžeme ještě dost získat. Stále usilovně pracujeme na posledních úpravách vozu pro poslední dva závody, tempo vývoje je velmi vysoké. Třeba ještě překvapíme. Navíc, podle všech předpokladů by měl okruh v Interlagu nejvíce vyhovovat právě našemu autu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.