Motory Cosworth používají čtyři týmy, všichni nováčci plus Williams. O výkonu a výdrži motorů se vyjádřil generální manažer firmy Cosworth, Mike Gallagher.
Jaká byla Korejská Velká cena z Vašeho pohledu?Gallagher: Jsem rád, že se nakonec Velká cena odjela. Korea je pátým největším výrobcem automobilů, Velká cena tak ideální příležitostí k propagaci našich motorů a elektroniky.
A jak to viděly týmy používající motory Cosworth?Williams byl zklamaný tím, že se do třetí části kvalifikace nedostaly oba vozy. Ostatní týmy, tedy Lotus, Virgin a HRT ukázaly, že i s technikou, která se nevyrovná špičce, se dá zajet slušný výsledek. Například pro HRT to byl nejlepší výsledek sezony. Škoda Tima Glocka, mohl zajet lépe v kvalifikaci.
Měly motory na nové trati nějaké potíže?Vlastně ani ne, inženýři starajíci se o nastavení vozu odvedli dobrou práci, u všech týmu odebírajících naše motory. Motor CA2010 znovu prokázal svou pověstnou spolehlivost.
A co počet motorů, vystačí si týmy s povolenými osmi?Podle našich odhadů ano. V Koreji se motory moc nepřetěžovaly, jízda za safety carem pro ně není tak náročná. Těšíme se do Interlagosu a Abú Zabí, chceme se ještě předvést.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.