Sebastian Vettel měl v Koreji velkou smůlu. Deset kol před cílem ho zastihla porucha na motoru a on musel svůj vůz odstavit vedle trati. O tom, ale i o svých dalších cílech promluvil pro Autosport.
Než došlo k závadě, jel jste skvěle. Byl tu nějaký okamžik, kdy jste začal tušit, že něco není v pořádku?Vettel: Vlastně ne. Auto se chovalo normálně až do výjezdu ze zatáčky číslo 17. Tam jsem cítil, že ztrácím výkon, byly to válce na pravé straně motoru. Byla jen otázka času, než odejdou i ty zbylé. Musel jsem zastavit, neměl jsem na výběr.
Jaký byl závod až do kola číslo 45?Držel jsem se na čele, pneumatiky mi vydržely celkem dlouho. Pořád se zhoršovala viditelnost, přesto se mi dařilo držet za sebou Alonsa až do toho problému s motorem. Byl jsem o nějaké dvě nebo tři desetiny sekundy rychlejší, mohl jsem klidně vyhrát.
Napřed se vše zdálo úplně skvělé a potom přišel drsný pád, že?Hlavně to byl zatím nejnáročnější závod sezony, nikdo to tu pořádně neznal. Jel jsem ale dobře. Potom přišla porucha a spolu s ní i velké zklamání.
Co se Vám honilo hlavou, když selhal motor?Chvíli jsem doufal, že je problém pryč. Potom se ale ukázalo, že čtyři válce jsou definitivně pryč. Potom se objevil ten zlověstný bílý kouř za mým vozem a já věděl, že je závod ztracený. Zastavil jsem vedle trati a byl jsem opravdu velmi zklamaný. To mě ale přešlo, musím se soustředit na závěr sezony.
Byl to asi velice vypjatý moment, že?To sice ano, ale pořád mám šanci na titul, takže budu bojovat, dokud to půjde. Vše by ale bylo mnohem jednodušší, kdybych včera vyhrál...
Ztrácíte na Alonsa 25 bodů.Byla to otázka štěstí a smůly. Já měl smůlu, Fernando štěstí. Příště to může být opačně. S naší smůlou se nedalo nic dělat, jel jsem naplno, ale selhala technika. Taková je Formule 1, musíme to brát, jak to je.
Jaké jsou vaše plány pro Velkou cenu Brazílie?Dojet do cíle na co nejlepší pozici, pokud možno jako první. Sezona neskončila, pořád bojuji o titul. A budu o něj bojovat až do konce.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.