Sebastian Vettel měl v Koreji velkou smůlu. Deset kol před cílem ho zastihla porucha na motoru a on musel svůj vůz odstavit vedle trati. O tom, ale i o svých dalších cílech promluvil pro Autosport.
Než došlo k závadě, jel jste skvěle. Byl tu nějaký okamžik, kdy jste začal tušit, že něco není v pořádku?Vettel: Vlastně ne. Auto se chovalo normálně až do výjezdu ze zatáčky číslo 17. Tam jsem cítil, že ztrácím výkon, byly to válce na pravé straně motoru. Byla jen otázka času, než odejdou i ty zbylé. Musel jsem zastavit, neměl jsem na výběr.
Jaký byl závod až do kola číslo 45?Držel jsem se na čele, pneumatiky mi vydržely celkem dlouho. Pořád se zhoršovala viditelnost, přesto se mi dařilo držet za sebou Alonsa až do toho problému s motorem. Byl jsem o nějaké dvě nebo tři desetiny sekundy rychlejší, mohl jsem klidně vyhrát.
Napřed se vše zdálo úplně skvělé a potom přišel drsný pád, že?Hlavně to byl zatím nejnáročnější závod sezony, nikdo to tu pořádně neznal. Jel jsem ale dobře. Potom přišla porucha a spolu s ní i velké zklamání.
Co se Vám honilo hlavou, když selhal motor?Chvíli jsem doufal, že je problém pryč. Potom se ale ukázalo, že čtyři válce jsou definitivně pryč. Potom se objevil ten zlověstný bílý kouř za mým vozem a já věděl, že je závod ztracený. Zastavil jsem vedle trati a byl jsem opravdu velmi zklamaný. To mě ale přešlo, musím se soustředit na závěr sezony.
Byl to asi velice vypjatý moment, že?To sice ano, ale pořád mám šanci na titul, takže budu bojovat, dokud to půjde. Vše by ale bylo mnohem jednodušší, kdybych včera vyhrál...
Ztrácíte na Alonsa 25 bodů.Byla to otázka štěstí a smůly. Já měl smůlu, Fernando štěstí. Příště to může být opačně. S naší smůlou se nedalo nic dělat, jel jsem naplno, ale selhala technika. Taková je Formule 1, musíme to brát, jak to je.
Jaké jsou vaše plány pro Velkou cenu Brazílie?Dojet do cíle na co nejlepší pozici, pokud možno jako první. Sezona neskončila, pořád bojuji o titul. A budu o něj bojovat až do konce.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.