I přes veškeré pochybnosti se Velká cena Koreji uskuteční. Stane se tak již tuto neděli. O okruhu exkluzivně pro Autosport promluvil organizátor akce, Jung Čo Čung.
Jak těžké bylo stihnout vše připravit včas?Jung Čo Čung: Posledních pár týdnů jsme pracovali velice tvrdě, protože jsme byli ve velkém skluzu. Nebyla to naše chyba, v červenci a srpnu 38 dní nepřetržitě pršelo, proto nemohli naši dělníci pracovat. Nikdy jsme ale neuvažovali o zrušení závodu.
Opravdu jste nikdy nepochyboval o včasném dokončení prací? Bernie Ecclestone to viděl trochu jinak...Bernie se nebál o Velkou cenu, ale o kalendář. FIA šlo o bezpečnost, to je jejich hlavní cíl, ale Berniemu šlo spíše o ostatní záležitosti ohledně marketingu.Když se vyskytly problémy, vyhotovil jsem náhradní plán a poslal mu ho, on vždycky věřil, že to vyjde a v Koreji se pojede. Hodně jsem se od něj naučil, je jako můj otec.
Okruh ještě není hotový, letos to byla jen první fáze. Jak budete pokračovat s výstavbou?První fázi, tedy postavení okruhu, máme úspěšně za sebou. Můžeme se tak soustředit na na další fáze výstavby. Máme k dispozici 4,5 milionu čtverečních metrů, na kterých můžeme stavět. Uvažujeme o kratší verzi okruhu, potom samozřejmě mohou vyrůst komerční centra a další zázemí.
Na trati se stále ještě pracuje, jak jste spokojen s její současnou podobou?Trať jako taková je v pořádku, ale všechno mělo vypadat lépe. Měli jsme ale zpoždění. takže se to nestihlo. Okruh měl působit příjemněji, mělo tu být více zeleně, kvalitnější zázemí. Omlouváme se všem za to, že to tak není, ale nedalo se s tím nic dělat.
Je těžké přesvědčit veřejnost a týmy o kvalitách závodu v Koreji?Vlastně ano, hlavně kvůli zázemí. Často slýchávám stížnosti na adresu hotelů, například že ručníky jsou moc malé, nebo nejsou spokojeni s postelí. Korejci totiž často spí na podlaze, ale i s tím se snažíme něco dělat. Nebude to ale snadné.
Takže za rok bude vše lepší?Ano. Je to celé o pochopení rozdílů mezi kulturami, sešel jsem se s mnoha lidmi, diskutovali jsme o tom. Jsme připraveni na zlepšení.
Jaký je zájem Korejců o Formuli 1?Docela překvapivý. Já například miluji motorsport od dětství, mí synové taky. Když jsme uvažovali o kapacitě okruhu, snažili jsme se pořádně uvážit, jestli těch 110 tisíc lidí přijde. V neděli to nebude problém, ale během pátku a soboty neočekáváme takové návštěvy, jaké bývají obvyklé v Evropě. Nicméně, pan Ecclestone je se zájmem lidí spokojen.
Za jak dlouho myslíte, že budou okruh a město ve své finální podobě?Máme v plánu vybudovat zbytek zázemí v horizontu sedmi let. Chceme vybudovat školy a nemocnice, ale o to nikdo nemá zájem. Chtějí jen peníze, a ty z nemocnic a škol rozhodně nejdou. Budeme se muset soustředit na výnosnější stavby a potom případně uvažovat i o jiných, méně výnosných. Nechceme ale ničit zbytečně životní prostředí, pokud nějaká budova bude vypadat na papíře špatně, nepostavíme ji.
Co byste označil jako povedený závodní víkend?Vlastně jsem o tom ani nepřemýšlel, soustředil jsem se jen na zajištění co nejhladšího průběhu. Pokud ale do závodu odstartuje 24 vozů a budeme mít vysokou návštěvnost, budu spokojený.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.