Berniemu Ecclestoneovi bude již brzy 80 let. Stále je však jednou z nejdůležitějších postav F1.
Kdo je vlastně Bernie Ecclestone?Bývalý prodavač ojetých aut (směje se).
Jak jste vlastně dosáhl toho, čemu dnes říkáme Formule 1?Závodil jsem, pak koupil Brabham. Rozjel jsem obchod. Závodění byl můj koníček.
Vaše závodní kariéra byla velmi krátká, jak jste se cítil, když jste zjistil že Vám chybí rychlost?Tak to ale vůbec nebylo, měl jsem rozjetý obchod a ten byl důležitější. Tak jsem prostě skončil.
Jaký je rozdíl mezi Berniem jako známou postavou F1 a Berniem jako obyčejným člověkem?Ale já jsem jen obyčejný člověk známý z F1.
Ale jen málo lidí dosáhlo toho, co Vy.Měl jsem prostě štěstí.
Jen štěstí?Jen jsem dělal to, o čem jsem si myslel že bych udělat měl. Využil jsem příležitost.
Peníze, moc, úspěch, co pro Vás tyto faktory znamenají?Peníze - nic, moc - nic a úspěch? Jen jsem dělal svou práci. Když budete celý den jen ležet v posteli, ničeho nedosáhnete.
Dobrá, bez které z těchto věcí byste se obešel? Bez peněz raději ne. Ale nejsou to nejdůležitější. Vlastně ani nevím.
Překvapilo Vás, jak jste se stával stále úspěšnějším?Prostě jsem měl hodně štěstí.
Ale kamkoliv jedete, máte u sebe policejní eskortu. To je přece znak úspěchu.Ne, myslím že jen chtějí mít jistotu, že skutečně dorazím tam, kam dorazit mám.
Štěstí se jeví jako jeden z nejdůležitějších faktorů v životě. Co pro Vás znamená?Být ve správný čas na správném místě a umět využít situaci ve svůj prospěch.
Vzpomenete si na nějakou situaci, o které si myslíte že byla opravdu jen dílem štěstí?Vlastně ano. Během války jsem sbíral brambory, abych vydělal alespoň nejaké peníze a najednou jen pár metrů od místa, kde jsem stál spadlo německé letadlo. Ta rána mě odhodila několik metrů daleko. Ale neměl jsem žádná vážná zranění. Tomu říkám štěstí.
Než jste ukončil závodní kariéru, měl jste nějaký plán B?Ano. Chtěl jsem dělat obchod. A závodní kariéra by znamenala věnovat se jí naplno. Na to jsem nebyl připraven.
Vždy jste vypadal, jako že víte, co děláte.Dělal jsem jen svou práci.
Pro mnoho lidí jsou motivací jen peníze.Nikdy jsem nic nedělal jen pro peníze. Peníze jsou jen výsledkem toho, co děláte. Když mi bylo 20, uzavřel jsem velmi výhodný obchod. Lidé nerozumí tomu, že peníze pro mě nejsou všechno.
Máte nějakou představu o tom, jak bude vypadat F1 v následujícím desetiletí?Ne. Mám jen strach z příštího roku. Každý, kdo mluví o tom, jak bude F1 vypadat za tři roky, mluví zbytečně. V tomhle kšeftu je totiž velmi těžké to odhadnout.
Máte nějakou představu o tom, kdo přijde po Vás?Vlastně ne. Možná by se měli poohlédnout po jiném prodavači ojetin.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.