Berniemu Ecclestoneovi bude již brzy 80 let. Stále je však jednou z nejdůležitějších postav F1.
Kdo je vlastně Bernie Ecclestone?Bývalý prodavač ojetých aut (směje se).
Jak jste vlastně dosáhl toho, čemu dnes říkáme Formule 1?Závodil jsem, pak koupil Brabham. Rozjel jsem obchod. Závodění byl můj koníček.
Vaše závodní kariéra byla velmi krátká, jak jste se cítil, když jste zjistil že Vám chybí rychlost?Tak to ale vůbec nebylo, měl jsem rozjetý obchod a ten byl důležitější. Tak jsem prostě skončil.
Jaký je rozdíl mezi Berniem jako známou postavou F1 a Berniem jako obyčejným člověkem?Ale já jsem jen obyčejný člověk známý z F1.
Ale jen málo lidí dosáhlo toho, co Vy.Měl jsem prostě štěstí.
Jen štěstí?Jen jsem dělal to, o čem jsem si myslel že bych udělat měl. Využil jsem příležitost.
Peníze, moc, úspěch, co pro Vás tyto faktory znamenají?Peníze - nic, moc - nic a úspěch? Jen jsem dělal svou práci. Když budete celý den jen ležet v posteli, ničeho nedosáhnete.
Dobrá, bez které z těchto věcí byste se obešel? Bez peněz raději ne. Ale nejsou to nejdůležitější. Vlastně ani nevím.
Překvapilo Vás, jak jste se stával stále úspěšnějším?Prostě jsem měl hodně štěstí.
Ale kamkoliv jedete, máte u sebe policejní eskortu. To je přece znak úspěchu.Ne, myslím že jen chtějí mít jistotu, že skutečně dorazím tam, kam dorazit mám.
Štěstí se jeví jako jeden z nejdůležitějších faktorů v životě. Co pro Vás znamená?Být ve správný čas na správném místě a umět využít situaci ve svůj prospěch.
Vzpomenete si na nějakou situaci, o které si myslíte že byla opravdu jen dílem štěstí?Vlastně ano. Během války jsem sbíral brambory, abych vydělal alespoň nejaké peníze a najednou jen pár metrů od místa, kde jsem stál spadlo německé letadlo. Ta rána mě odhodila několik metrů daleko. Ale neměl jsem žádná vážná zranění. Tomu říkám štěstí.
Než jste ukončil závodní kariéru, měl jste nějaký plán B?Ano. Chtěl jsem dělat obchod. A závodní kariéra by znamenala věnovat se jí naplno. Na to jsem nebyl připraven.
Vždy jste vypadal, jako že víte, co děláte.Dělal jsem jen svou práci.
Pro mnoho lidí jsou motivací jen peníze.Nikdy jsem nic nedělal jen pro peníze. Peníze jsou jen výsledkem toho, co děláte. Když mi bylo 20, uzavřel jsem velmi výhodný obchod. Lidé nerozumí tomu, že peníze pro mě nejsou všechno.
Máte nějakou představu o tom, jak bude vypadat F1 v následujícím desetiletí?Ne. Mám jen strach z příštího roku. Každý, kdo mluví o tom, jak bude F1 vypadat za tři roky, mluví zbytečně. V tomhle kšeftu je totiž velmi těžké to odhadnout.
Máte nějakou představu o tom, kdo přijde po Vás?Vlastně ne. Možná by se měli poohlédnout po jiném prodavači ojetin.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.