Williams je v průběžném hodnocení Poháru konstruktérů na sedmém místě se 47 body, na svého největšího soupeře, kterým je tým Force India, ztrácí 11 bodů. Naším cílem je, indický tým překonat.
Tým Williams chce být leaderem druhé části tabulky v hodnocení Poháru konstruktérů, ta se v průběhu sezóny rozdělila na tři části. V té první je pětice týmů, jež překročila stobodovou hranici, a které vévodí Red Bull s McLarenem. Střed pole tvoří čtyři týmy, které paběrkují, a jen stěží překonaly padesátku a pak nováčci, kterým se zatím bodovat nepodařilo. Sam Michael, technický ředitel Wiliamsu, hovořil o možnostech vozu FW32.
Byl jste spokojený, když oba vaše vozy dojely na bodovaných místech v Grand Prix Itálie?„Byl to dobrý výsledek, který ukázal, že jsme udělali celkem dobrý pokrok s novým balíčkem změn na voze. FW32 byla konkurenceschopná, o tom vypovídá Nicův čas jeho nejrychlejšího kola, který byl jen 0 čtyři desetiny pomalejší než ten Alonsův“.
Oba vozy měly nové motory. Jak vám tenhle fakt pomohl na dlouhých rovinkách v Monze?„Nový motor měl k dispozici jen Nico, Rubens měl ve svém voze ten, který používal ve Spa. Použití nového motoru je významným benefitem a především pokud závodíte na rychlé trati jako je Monza“.
Nico Hülkenberg se kvalifikoval na osmém místě a závod dokončil na sedmém místě. Je to jeho nejlepší umístěni v tomto roce.„Nico skončil šestý v Budapešti, ale v Monze demonstroval svou sílu během celého víkendu. Můžeme tedy říct, že závod v Monze byl jeho nejlepším komplexním umístěním v závodním víkendu“.
Mark Webber, prohlásil, že Nico měl být penalizován za zkracování šikany během jejich vzájemného souboje o šesté místo. Diskutoval jste o tom s Charlie Whitingem během závodu?„Nico, tím nezískal žádnou výhodu. Buemi, udělal to samé, když bojoval s Rubensem, určitě nechtěl získat výhodu, a taky za to nebyl penalizovaný“.
Z obou pilotů v týmu měl Rubens Barrichello hodně těžký víkend. Měl nějaké specifické problémy?„Barrichellův vůz byl připravován stejným způsobem jako ten Nicův. I když během celého víkendu jeli v odlišném rytmu, pro tým dokázal vybojovat důležitý bod“.
Teď se pojede v Singapuru. Co to bude znamenat pro FW32?„Do Singapuru povezeme velký balíček změn - budou to poslední změny, které nás letos čekají, a proto doufáme, že budeme dostatečně konkurenceschopní“.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.