Bernie Ecclestone o tom, proč nemohl nastoupit Stefan GP, odchodu BMW a Toyoty, nových týmem, favoritovi na titul, ...
Na startovním roštu máme v této sezóně 12 týmů – víc než za posledních několik let. Co to vypovídá o stavu Formule 1?
Bernie Ecclestone: Ano, to je úctyhodný počet. Jen to dokazuje, že je Formule 1 silná značka a lidé věří v její životaschopnost. Sponzoři zase vědí, že jejich značka bude propagována po celém světě, když se rozhodnou s námi spolupracovat.
Jedno místo na roštu zůstalo prázdné. Proč? Stefan GP mohl snadno vstoupit...
BE: Rozhodně. Ale bylo to těžké, protože ostatní říkali, že nemají žádný problém a všechno je v pořádku. Nemohli jsme jim prostě říci, že je nám líto, ale nevíříme vám. Řekl jsem to a sklidil za to hodně kritiky. Nakonec se ukázalo, že je to pravda. Bohužel nebylo možné, přijmout Stefan GP na poslední chvíli. Takové věci se musí dělat trochu s rozumem.
Na startu jsou tři nové týmy. Zůstanou zde všechny až do konce sezóny?
BE: Doufám, že ano.
Letos zavítají monoposty Formule 1 do nové destinace v Jižní Koreji. Jaká další nová místa navštívíme v příštích letech?
BE: Jsem si jist, že máme před sebou Rusko a Indii. V plánu je také další jedno nebo dvě místa, která jsou pro nás zajímavá. Jsme si vědomi, když hovoříme o Formuli 1, že Afrika už není k dispozici. Před pár lety jsme měli jednání a téměř jsme dosáhli dohody, ale v současné době zde bude ukončení mistrovství světa ve fotbale, takže by o tom nemělo moc smysl mluvit.
Na startovním roštu budou čtyři mistři světa. Vy na titul favorizujete někoho jiného. Proč?
BE: Sebastian (Vettel) měl vyhrát šampionát už loni. Je konkurenceschopný, tým a jeho kondice vypadá dobře a tak doufám, že mě v tom letos nenechá. Nakonec bych byl rád za čtyři nebo pět vítězství.
Začátek nové sezóny představuje vhodnou příležitost pro pohled do budoucnosti. Kde byste rád viděl Formuli 1 za pět let?
BE: Po celou dobu se situace trochu zlepšuje. Nyní se dostáváme do pozice, kdy jsou náklady o něco realističtější. Lidé už nemohli penězi déle plýtvat. Výrobci utráceli peníze, neměli je zbytečně utrácet. Měli zůstat s námi. Kdyby byli řádně řízeni, mohli by tu ještě teď být. Chtěl bych je zpátky. Rád bych viděl návrat Toyoty a BMW.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.