Verdikt nad kauzou Singapur ovlivnil spoustu lidí mimo tým Renault. Flavio Briatore byl manažerem několika jezdců, vedle Alonsa a Webbera také Heikkiho Kovalainena. Fin se v rozhovoru nechtěl k rozsudku vyjadřovat, jedním si byl ale jistý: Kdyby mu někdo poručil nabourat do zdi, řekl by ne.
Flavio Briatore byl váš manažer. Jaké jsou pro vás důsledky jeho trestu?
Heikki Kovalainen: Samozřejmě je to trochu neobvyklá situace a něco, co se neočekává, ale budu se jednoznačně muset podřídit FIA. Krom toho, tenhle víkend jsme tu, abychom závodili a soustředíme se na závodění.
Myslíte, že rozhodnutí bylo pro Flavia příliš tvrdé a pro Renault měkké?
HK: FIA učinila rozhodnutí, víc k tomu nemám co říct. Musíme se pohnout dál a znovu se soustředit na závodění.
Flavio je zvláštní osobnost, myslíte, že bude ve formuli jedna chybět?
HK: Nevím. Lidi mají různé názory. Uvidíme.
Jak se podle vás o víkendu předvede auto?
HK: Podle mě budeme konkurenceschopní. Auto se slušně vyvíjí. Máme novou podlahu a přední křídlo a pak pár aerodynamických kousků, takže bychom měli mít víc přítlaku. Tohle by měl být jeden z lepších víkendů. Na jiných typech okruhů, jako na Monze, jsme byli dobří, a ani ve Spa se nám v kvalifikaci nevedlo špatně. Takže si myslím, že teď máme slušný celkový balíček.
Jste ohromen změnou, k jaké došlo po špatném začátku sezóny?
HK: Ano, určitě. Je to úchvatné, tým odvedl hodně tvrdé práce. Nejdřív jsme samozřejmě museli zjistit, kde byl problém. O aerodynamických problémech auta jsme věděli brzy a jednotlivé prvky nějak nedělaly, co měly. Chvíli nám to trvalo, ale Lewisův balíček na Nürburgringu a můj na Hungaroringu už byl o něčem jiném. Předek auta začal okamžitě lépe pracovat, záď také. Od té chvíle dáváme do auta víc a víc a je to skvělé.
Co si myslíte o novém vjezdu do boxové uličky a šikaně?
HK: Podle mě vypadají dobře. Nemyslím si, že by měly být problémem. Loni byl vjezd do boxů trošku problémovým místem, ale to se také vyřešilo, takže by teď auta neměla jezdit v tak rozdílných rychlostech. To je to nejdůležitější, teď je to lepší.
V Renaultu jste zažíval těžké časy a byl pod tlakem. Jak byste zareagoval, kdyby vás Flavio požádal, abyste naboural a pomohl tak týmu?
HK: To bych nikdy neudělal, ale o to mě nikdy nežádali.
Kovalainen má s fungováním týmu Renault bohaté zkušenosti. V roce 2007 pro ně závodil po boku Giancarla Fisichelly.
Mluvil jste po vynesení verdiktu s Flaviem?
HK: Zatím ne. Měli jsme s Lewisem hodně práce a vlastně jsem neměl příležitost s ním mluvit.
Je frustrující, že jste do toho byl zatažen?
HK: Nemohl jsem s tím nic dělat, takže musím jít dál.
Byl jste překvapený?
HK: Všichni byli celým tím skandálem překvapení. Podle mě není normální mít ve formuli jedna takové věci. Myslím si, že je to neobvyklé. V mých očích je F1 stále fér sport a když uděláte něco špatného, vždycky vás chytí.
Řekl jste, že byste to neudělal, ale rozumíte závodníkovi, který by to udělal?
HK: Pro mě je tohle jediná taková záležitost a nerad bych do toho byl nějak vtahován. Ale určitě bych to neudělal.
Ale víte, že Flavio na své piloty hodně tlačí.
HK: Kdyby mi nařídil bourat, rozhodně bych odmítl. Ale jak už jsem řekl, neměl jsem takový problém.
Jste spokojený se svou formou?
HK: Na Monze mohl být výsledek lepší. Je asi dost jasné, že start byl pro mě katastrofa. V prvních dvou, třech kolech jsem ztratil celý závod a bojoval jsem s pneumatikami, takže jsem se asi špatně rozhodl. Myslel jsem, že dělám dobře a byl si jistý, že mohu dosáhnout na vítězství. Kvalifikace jsem měl vždycky dobré a závodní výkon ve Valencii, na rozdíl posledního stintu a obou stintů ve Spa, byl dobrý. Takže jsem s výkony spokojen a samozřejmě chci letos vyhrát, to je můj cíl a budeme se o to tenhle víkend znovu snažit.
V únoru Ron Dennis řekl, že budete překvapením sezóny. Myslíte, že se vám to povedlo?
HK: Tehdy jsme určitě nečekali, že se v Melbourne kvalifikujeme 14. nebo 16. Čekali jsme pole position. Moje výkony jsou v porovnání s loňskými relativně dobré. Řídím lépe, než loni. V porovnání s Lewisem jsem letos lepší, ale to bohužel nevnímáte, když jedete čtrnáctí.
Ted mám pocit, že máme auto, které může dosáhnout skvělých výsledků. Jsem na to plně soustředěný. Chci pro tým získat dobrý výsledek. Když mi položíte tuhle otázku za další tři závody, snad řeknu ano.
Myslíte, že jste dosáhl úrovně Lewisova výkonu?
HK: Ano, myslím. V posledních několika závodech byly výkony opravdu dobré, ale pokaždé tam bylo něco, co mě zpomalovalo v různých fázích závodu. Vždycky to může být lepší a Lewis je těžký soupeř, ale nemám žádný problém a nikdy jsme neměl strach mít kolegu rivala. Vždycky je to dobré a když se mi podaří ho porazit, jsem velmi blízko špičce roštu.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.