Velká cena Itálie představovala pro stáj Williams obrovské zklamání. Nico Rosberg ukončil svou šňůru osm závodů, v nichž bodoval, Kazuki Nakajima dojel 10. Šéf inženýrů Williamsu - Rod Nelson - vysvětluje pokles výkonnosti v Monze a věří v brzké zlepšení.
Na Monze podal váš tým nejslabší výkon v tomto roce. Jak to?Většina okruhů v sezoně vyžaduje vysoký přítlak. Ve Spa se jezdí se středním přítlakem kvůli kombinaci dlouhých rovinek a velmi rychlých zatáček, zatímco Monza se svými dlouhými rovinkami a hlavně pomalými zatáčkami je jediným okruhem v kalendáři, kde kroužíme s nízkým přítlakem. Proto si myslíme, že je lépe naše zdroje orientovat na vývoj aerodynamiky pro tratě vyžadující vyšší přítlak. Rovněž KERS představuje na Monze podstatnou výhodu, my jej zatím nemáme ve vozech.Měli Nico a Kazuki podobném problémy s řízením vozu v Monze?Oba piloti jezdili obdobně po celý víkend a měli stejné problémy s vozem. Nízký přítlak, s nímž musíte v Monze jezdit, nám způsoboval při jízdě a brzdění problémy, což je ale normální. Celkově byli oba vcelku spokojeni s kompromisy, které jsme museli udělat v nastavení šasi.
Měli jste nějaký problém s pneumatikami během víkendu?Jak je to v Monze obvyklé, pneumatiky dostávaly zabrat hlavně nepřerušovaným bočním zrychlením v Parabolice. Většina jezdců jede spíše na jednu zastávku v závodě, protože to přestavuje nejrychlejší strategii, což znamená, že pneumatiky musí snést delší jízdy než obvykle a navíc s těžším vozem kvůli většímu množství paliva. Přesto jsme s pneumatikami neměli žádné vážnější problémy o víkendu.Kazuki porazil letos potřetí Nica v kvalifikaci. Mohl byste shrnout jeho výkonnost v Monze?Kazuki jel na Monze velmi dobře připravený. Ve skutečnosti zajel podprůměrně v první části a nepostoupil o 6 setin dále kvůli toho, že se dostal do provozu. Odstartoval docela dobře a dostal se v prvním kole před Grosjeana a Glocka, ve druhém před Trulliho. Před několik velkých problémů udržel svou pozici a v závodě odvedl dobrou práci.Nico neplánovaně zajel ve čtvrtém kole do boxů. Proč?Jedna z bočnic zadního křídla na Kazukiho voze byla poškozena během prvního kola závodu a část z ní zůstala na trati v zatáčce číslo 3. Jiný pilot jedoucí před Nicem na ní najel o pár kol později, vystřelil ji vzhůru a tím se zaklínila v Nicově předním křídle, čímž přišel o velkou část přítlaku. Nico se domníval, že má defekt, proto zajel do boxů k výměně pneumatiky.
Nyní míříme do Singapuru. Jakou výkonnost tam očekáváte od FW31?Věřím, že budeme opět nahoře. Přivezeme pár nových dílů zlepšujících aerodynamiku auta a doufáme, že budeme v posledních čtyřech závodech znovu pravidelně bodovat.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.