Nepochybně největší zklamání z posledního závodu si odvezl Sutil, který s nejslabším vozem v poli mohl dosáhnout skvělého umístění, navíc před úřadujícím mistrem světa. Paradoxem je nejen to, ze právě on ho vyřadil z vytouženého úspěchu, ale také to, že oba vozy jsou poháněny stejným motorem.
Můžete vůbec vyjádřit slovy to co teď cítíte ? Být tak blízko tak skvělého výsledku? Jsem velmi zklamaný. Bolí to moc. Zvládli jsme skvěle závod a neudělali žádné chyby. Měli jsme dokonalou strategii, prostě všechno šlo skvěle. Dosáhli jsme i nejrychlejších kol v závodě, auto fungovalo skvěle. Pro tým Force India to byl absolutně vrchol za celé jejich období. Přesto, skončilo to velmi velmi smutně. Všichni měli blízko k slzám, protože to je špatná situace. Kimi měl problémy a narazil do mého vozu zezadu a tím zničil celý náš závod. Veškerá práce, kterou jsme udělali, byla nakonec k ničemu. Mluvil s Vámi Kimi o tom co se stalo? Omluvil se, je to skvělý sportovec. Je velmi dobrý závodník a já jsem to přijal. Nebylo to uděláno naschvál, to se může stát komukoliv. Musím s tím žít a jít dál do dalšího závodu. Byla to jen závodní nehoda? Ano, byla to jen závodní nehoda, jednoznačně. Nebylo to tím, že by brzdil příliš pozdě a tím narazil do mého auta. Ztratil kontrolu nad vozem, podmínky byly velmi choulostivé, tak nemůžeme říct, že udělal chybu. Na co jste myslel před nehodou když jste jezdil na bodech? Myslel jsem jen na sebe, že už je jen 7 minut do konce – jen je přivézt domů. Myslel jsem na to jak je to blízko, ale bohužel nebylo. Po zklamáních z posledních závodů, Vám to muselo dát povzbuzení, že? Ano, jistě. Bylo to pro mě velké vynesení vzhůru. Začal jsem sezónu s problémy. Poslední závody byly lepší, zejména zde v Monaku, na mé oblíbené trati. Každý byl dokonalý. Kvalifikace nebyla tak skvělá, ale lepší než v posledních závodech a závod samotný byl fantastický. Myslel jste si, že kdyby jste jel kolem boxů, že by jste možná mohl pokračovat? Ne, zadní zavěšení bylo zlomené – tak nebyla šance pokračovat. Za zatáčkou, kde do mě narazil, jsem si ještě myslel, že bych mohl pokračovat, ale pak když bylo zavěšení bohužel opravdu zlomené, což jsem odzkoušel, jsem musel dostat vůz zpět do boxů.
Jaký to byl pocit, když jste se tam dostal a byl konec? Bylo to strašné. Nemůžete tomu ani věřit. Jen si myslíte, že to je jen špatný sen, ale není, je to tvrdá realita, která bolí. Co budete dělat dnes večer? Ještě nevím. Musím jít na pokoj a o všem přemýšlet. Jsem stále velmi zklamán. Uvědomoval jste si, že se k Vám Kimi přibližoval? Při brzdění se více soustředíte na zvládnutí samotné zatáčky. Brzdění bylo těžké pro všechny – pneumatiky byly studené a auto bylo více přetáčivé. Nakonec, jsem bohužel viděl červené zrcátko a bylo příliš pozdě. Narazil do mě a neměl jsem šanci kamkoliv uhnout.
Byl jste polekaný? Během nehody? Nu, bylo to opravdu překvapení, protože když jsem zatáčel, tak jsem ani neočekával, že by do mě mohl narazit. Viděl jsem něco červeného a myslel si, že je to normální. Ale byl příliš rychlý a tak do mě narazil. Zdá se být pro Vás Monte Carlo dobrou tratí? Ano. Loni jsem byl velmi rychlý ve volném tréninku. Mám zde dobré vzpomínky a stále tu mám rekord z dob F3 když jsem závodil s Lewisem v roce 2005. Je to jedna z mých nejoblíbenějších tratí, zejména v dešti. Je to jen závodní okruh, můžete zde ukázat své schopnosti a potenciál dokonce i s pomalejším autem. To byl případ dneška a myslím, že jsme to zvládli dobře. Myslíte si, že v budoucnu je více šancí na body? Toto byly speciální podmínky. Myslím, že to bude velmi složité znovu za běžných okolností na suchu. Nemáme v současné době šanci a potřebujeme najít další vylepšení auta. Je to přinejmenším to, že víme na co se máme soustředit. Jen zkuste zapomenout na tento závod. Bylo tam mnoho pozitivních věcí, pokračujme v naší práci a zkusíme se dostat více dopředu. Je to povzbuzení pro vaše sebevědomí? Zajisté, ano. Byl to vynikající závod pro mě samotného a velké povzbuzení. Bylo to jako loni, ale tohle bylo mnohem lepší. Měl jsem plno kol, závodil jsem s jinými auty a dosahoval nejrychlejších kol. Byl to jeden z mých nejlepších závodů. Berete si něco k srdci z faktu, že dav hodně skandoval, když jste se vrátil do boxů? To bylo skvělé. Myslím, že tam byl můj fan club! Byly velmi šťastní. V takovéto situaci potřebujete fanoušky, potřebujete pomoc, aby jste přežili a pozvednout se znovu. Myslím, že náš tým je velmi silný, stále držíme pospolu a to dodává sebevědomí. Bude jednoduché se od toho odprostit? Musím pokračovat. Nemám žádný další výběr. Zajisté, příští týden budu o tom přemýšlet a budu velmi smutný. Musím zkoušet na to zapomenout a uchopit další šance. Myslíte si, že by jste za sebou udržel Kimiho? Ano, myslím si to. Opravdu, má rychlost na suchu byla docela konkurenceschopná a stopa byla docela suchá. Nebylo by možné jet mimo ni. Pokud by jste zkoušeli předjíždět, museli by jste vjet na mokro a tím by jste ztratili kontrolu nad vozem. Myslím, že bychom to bývali určitě přivezli domů – bylo to jen 7 minut, 5 kol do konce.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.