Nico Rosberg nie je mužom jediných pretekov, dokáže predviesť omnoho viac. Po skutočne vydarenom debute v F1 síce bojoval s niekoľkými problémami, ale v priebehu svojej druhej sezóny v "efjednotke" nenechal nikoho na pochybách, že to najhoršie má za sebou a dobrý výkon dokáže podávať pravidelne.
Prinášame Vám rozhovor s Nicom Rosbergom, pri ktorom si Nemec zaspomínal na vrcholy ročníka 2007.
Ako by ste zhodnotili uplynulú sezónu?
Tento rok bol naozaj pozitívny. Som spokojný s viacerými vecami. Ako to zvyčajne býva, počas sezóny zažijete veľa vrcholov a pádov. V prvých podujatiach sezóny sme boli naozaj rýchli, ale výsledky sa nedostavili. Pribúdajúcim časom sa nám darilo väčšmi presadzovať v kvalifikácii, dosahovať slušné výsledky v pretekoch a pravidelne bodovať. Takže, bol to dobrý rok.
FW29 sa ukázal ako konkurencieschopný a rýchly voz, lepší ako jeho predchodca. V čom tkvela podstata výkonnostného progresu?
Áno, v porovnaní s predošlým rokom sme urobili značný pokrok, a to vo viacerých oblastiach. Čiastočne sme profitovali z reštruktualizácie tímu i z príchodu nových skúsených ľudí. Monopost FW29 fungoval už od prvých testov veľmi dobre, čo nám umožnilo vyvíjať ho v priebehu celej sezóny, ako v továrni, tak i na okruhu.
Zdalo sa, že tohtoročný monopost vám vyhovuje, častokrát ste pôsobili uvoľnene. Bolo to naozaj tak?
Jednou z podstatných vecí bolo, že monopost sme postupne zlepšovali po aerodynamickej i mechanickej stránke. Výrazne sme pokročili aj v problematike správneho nastavenia. Na viacerých okruhoch sme boli konkurencieschopní a mne sa darilo zladiť svoj štýl jazdy s potrebami monopostu FW29. To mi veľmi pomohlo a mohol som jazdiť konštantne rýchlo. Až 11-krát som sa prebojoval do treťej časti kvalifikácie a aj niekoľko výsledkov v samotných pretekoch bolo skutočne prekvapujúcich!
Na ktoré z pretekov spomínate rád?
Najlepší zážitok mám pravdepodobne zo Spa. Počas testov sme tam nejazdili najlepšie, preto sme očakávali slabý víkend. Všetko ale zmenila skvelá kvalifikácia, ktorá mi zabezpečila 6. miesto na štarte. Po prejazde prvou zákrutou som videl pred sebou len dve Ferrari a dva monoposty McLaren a to bol naozaj pekný moment! Vzrušujúce preteky boli aj v Austrálii, kde som predbehol Ralfa Schumachera a na mojom zozname sa nachádza určite aj Malajzia. V Sepangu som zvádzal skvelé súboje s BMW, ale žial napokon som musel predčasne odstúpiť. Na záver by som rád uviedol Brazílu, v ktorej som si zabezpečil 4. pozíciu, teda najlepší výsledok svojej doterajšej kariéry pilota F1.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.