Šéf aerodynamiky japonského tímu odpovedal na otázky, ktoré ho zaviedli k výkonu tímu a auta počas sezóny a predpoklady pred poslednými pretekmi v brazílskom Interlagose.
Otázka: Ben, čo si myslíte o výkone auta SA07 počas tohto roka? Ben Wood: V priebehu prvej polovice sezóny sme boli s výkonom spokojní. Dokázali sme z neho veľa vytiahnúť, ale v závere sme nedokázali udržať krok s väčšími tímami. Je to dôsledok neustálej hry vývoja a ak nedokážete dostatočne zlepšovať časti auta v priebehu sezóny, posúvate sa dozadu. Náš pretekársky tím odviedol vynikajúcu prácu a z auta vytiahli maximum. Okrem toho sme hrdí na to, že sme dokázali s autom bodovať aj za suchých podmienok.
Hovorí sa, že tím mal počas sezóny obmedzený finančný obnos na vývoj, viete mi k tomu niečo poveť? Nikdy sme nemali k dispozícii veľké oddelenie aerodynamiky a náš tím má iba 11 členov, ktorí majú na starosti všetko, ale zato sme s limitovaných podmienok vyťažili maximum. Okrem toho nie je jednoduché pracovať, keď nemáte k dispozícii aerotunel na testovanie. Od mája sme nedokázali nasadiť žiadny zásadný diel, takže nás to vo výkone na trati zasiahlo. To je jeden z dôvodov, prečo je naša situácia obzvlášť náročná.
Chystáte počas zimy nejaké zmeny v oddelení? Nuž, dúfam, že budeme schopní prijať ďalších ľudí, aby sme mohli pokračovať v dobrej práci, ktorú sme začali. Všetcia chlapci v aero oddelení odvádzajú vynikajúcu prácu. Každý dizajnér modelu, výrobca modelu a aerodynamik je vo svojej oblasti úžasný. Každý má odlišné schopnosti, ktoré dokopy výborne zapadajú. Nikto z nich nemá rovnakú prácu. Okrem toho máme veľmi dobrú spoluprácu s návrhárskym oddelením a pretekárskym tímom.
Očakávame finálne preteky roku 2007, aké novinky zaviedol tím oproti minuloročným pretekom v Brazílii? Máme nové zadné krídlo, ktoré ak budú suché podmienky, použijeme. Časť nových vecí sa týka aj oblasti mimo aerodynamiky. Zmena nastala aj v brzdnom systéme.
Ktoré vlastnosti trate v Interlagose sedia monopostu SA07? V Interlagose očakávame dobrý prítlak, rovnako, ako na iných miestach. Trať je charakteristická dlhou rovinou a miestami so strednou rýchlosťou spojených ostrými zákrutami. Obvikle tu naša tímová stratégia funguje dobre vzhľadom na našu mechanickú a aerodynamickú platformu. Na tomto povrchu by malo byť pre nás jednoduchšie dosiahnúť pracovnú teplotu pneumatík a dúfam, že to pomôže nášmu tímu povzbudiť ich pred zimnou časťou po dvoch obzvlášť tvrdých pretekoch v Číne a Japonsku.
Foto: Super Aguri Formula 1
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.