Takumu Sata čakajú o pár dní domáce preteky. Jazdec tímu Super Aguri Racing sa na podujatie vo Fuji teší, hoci na druhej strane cíti istý smútok za pretekmi v Suzuke, kde dosiahol zopár pekných umiestnení.
Prinášame Vám rozhovor, v ktorom Takuma spomína na svoje najlepšie momenty sezóny 2007 a reaguje aj na zmeny v rámci Veľkej ceny Japonska, resp. na jej presun do Fuji.
Takuma, blíži sa záver sezóny. Ktoré preteky by ste označili za Váš dosiaľ najväčší úspech? Je veľmi ťažké vybrať len jedny, spomínam si na viacero vzrušujúcich grandprix. Pravdepodobne si zvolím dve, Montreal a Barcelonu. Nie je to len preto, že sme tam ako tím získali naše premiérové body, ale aj kvôli súťaženiu ako takému, predviedol som niekoľko pekných súbojov, v Montreale napríklad aj s Fernandom Alonsom.
Nasledujúcim podujatím je Veľká cena Japonska. Čo očakávate od nového okruhu "Fuji Speedway"? Na trati vo Fuji som v minulosti nesúťažil, spomínam si len na vzrušujúcu jazdu bicyklom, keď som bol mladší. Zaujímavým miestom bude určite 1,5 km dlhá rovinka, ktorá môže priniesť zopár predbiehacích manévrov. Verím, že piloti si preteky užijú.
Na čo konkrétne v rámci Veľkej ceny Japonska sa najviac tešíte? Okruh vo Fuji sa nachádza pomerne blízko môjho rodného mesta Tokya a je posadený do nádhernej prírody s množstvom kopcov a jazier. Celá scenéria je naozaj prekrásna. Počasie zvykne byť premenlivé, čo je typické pre horské oblasti, ale keď sa vyjasní, môžeme obdivovať pekný výhľad na Mount Fuji.
Takuma, čakali ste pred sezónou, že budete tri podujatia pred jej koncom na 7. pozícii v Pohári konštruktérov? Určite nie! Do ročníka sme vstupovali s limitovanými možnosťami a pomerne skromnými ambíciami. Naším cieľom bolo nadviazať na úspech z veľkej ceny Brazílie 2006. Náš úspech sa nerodil ľahko, pracovali sme však tvrdo a usilovne, preto si myslím, že si ho zaslúžime.
Bolo oficiálne potvrdené, že okruhy vo Fuji a Suzuke sa budú pri hosťovaní veľkej ceny striedať. Čo si o tomto rozhodnutí myslíte? Na Suzuku mám veľmi príjemné spomienky a osobne som veľmi rád, že tam budeme o rok opäť pretekať. Zároveň je ale skvelé, že krajina ako Japonsko môže ponúknuť F1 až dve zaujímavé trate. Fuji predstavuje novú generáciu okruhov a určite sa máme na čo tešiť.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.