Ralf Schumacher prežíva druhú jar. Do jednotlivých grandprix nastupuje ako znovuzrodený, opäť hladný po úspechoch. Vrátil sa jazdec, na akého sme boli zvyknutý ešte v časoch jeho pôsobenia u Williamsa.
Je to zvláštne, ale akoby mali v Toyote úlohy presne rozdelené. Jarnovi patrí začiatok sezóny, Ralfovi koniec. Nemec pritom dokáže príjemne prekvapiť najmä vtedy, keď to najmenej čakáme.
Prinášame Vám rozhovor s Ralfom Schumacherom.
N : "Ako ste spokojný so 6. miestom na Hungaroringu?"
RS: "Úlohou tímu je samozrejme zbierať body. Pred Maďarskom sme sa nachádzali v tak trochu nešťastnej situácii. Príležitosti na bodový zisk boli, ale napokon to nevyšlo. Ako príklad môžem uviesť Nurburgring. Súperil som o ôsme miesto, ale z trate ma zmietol Nick Heidfeld. Takéto veci sa síce stávajú, no nemuseli by. Aj preto bol Hungaroring pre mňa skvelou satisfakciou. Už kvalifikácia predznamenala, že moje šance uspieť v Maďarsku sú vysoké. V nedeľu sa to potvrdilo.
N : "To teda znamená, že tím urobil značný pokrok..."
RS: "Určite áno. My stále napredujeme. Snažíme sa o nejaké vylepšenia počas každej grandprix. Boli sme veľmi rýchli aj na Indy alebo v Montreale, ale okolnosti nám nepriali. Kanada býva tradične poznamenaná výjazdom Safety Caru a tentoraz to pre náš nebolo priaznivé. Do Maďarska nastúpil tím s viacerými updatmi, ktoré sa ukázali ako veľmi účinné. Hungaroring predstavuje vysokoprítlačný okruh s nízkou priemernou rýchlosťou, musíte teda mať skvelý balík, špeciál pre toto podujatie. Niekto diely boli použité len pre tento okruh."
N: "Ako fungovali cez víkend pneumatiky Bridgestone? Bolo cítiť rozdiely medzi jednotlivými zmesami?
RS: "Pneumatiky hrali v Maďarsku naozaj kľúčovú rolu. Zvláštne bolo napríklad, že niektoré tímy bojovali s obrovskými problémami na supermäkkej zmesi, obzvlášť v treťom sektore trate. Väčšina sa teda rozhodla nasadiť makké zmesi až do trištvrtiny z celkovej dĺžky pretekov. Jednoducho nechceli riskovať. Aj kvôli tomu sme boli v nedeľu svedkom až troch výmen pneumatík."
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.