Vo formulovom biznise pôsobí už takmer 40 rokov. Stál pri všetkých vrcholoch i nepríjemných pádoch svojho tímu. Mohol na motorizmus zanevrieť, no nestalo sa tak. V paddocku je aj naďalej prítomný. Osudom poznačený, ale silný muž, sir Frank Williams.
Prinášame Vám interview s touto legendou a výnimočnou osobnosťou F1.
N: "V roku 2005, keď ste končili spoluprácu s BMW, sa nachádzal Váš tím na piatej pozícii v Pohári konštruktérov. Nasledujúcu sezónu sa však umiestnil až ôsmy. V súčasnosti ste znovu medzi päticou najlepších tímov, pričom treba poznamenať, že vedúce stajne sú továrenské, nie súkromné. Ako sa vám darí držať efektívnosť?"
FW : "Na jednej strane sú to peniaze. Dobré finančné zdroje sú v tomto biznise veľmi potrebné. Ale nezaobídete sa ani bez skvelých myšlienok a tvorivosti. Ak máte všetky potrebné ingediencie, nechýba Vám už takmer nič. Cennou devízou každého správneho kolektívu sú bystrí a tvrdo pracujúci ľudia. Myslím, že náš čas opäť príde a budeme zase na vrchole. Ale nemôže sa to stať len tak, zo dňa na deň. Bude to chcieť viac času. Štyri najlepšie tímy majú viac peňazí, ale možno nemajú toľko kreatívnych ľudí ako my. Keď nás predčasom navštívili niekoľkí poprední predstavitelia Toyoty, boli prekvapení tým, čím všetkým disponujeme a čo sme schopní ponúknuť. Sme veľmi dobre vybavení."
N : "Ako ste spokojný s účinkovaním svojho tímu a jazdcov v aktuálnej sezóne?"
FW : "Do sezóny sme vstupovali ako ôsmy najlepší tím. Náš súčasný cieľ je udržať piatu pozíciu, na ktorej sa priebežne nachádzame, ale môžeme aspoň naznačiť útok na 4.miesto. Nanešťastie sa náskok Renaultu zvýšil a bude teda ťažké ich dostihnuť. S Nicom (Rosbergom) som veľmi spokojný, odvádza excelentnú prácu a Alex je výborný v spolupráci s inžiniermi a má dostatok skúseností."
N : "Objavili sa špekulácie, že súčasný testovací pilot Renaultu Nelson Piquet, jr. môže zaujať miesto v tíme po boku Nica Rosberga od VC Európy..."
FW : "Su to len ničím nepodložené špekulácie. Klebetami sa naozaj nezaoberáme. "
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.