Japonská stáj Super Aguri se těší na další díl seriálu Mistrovství světa vozů Formule 1, který se uskuteční o tomto víkendu ve francouzském Magny Cours.
V minulých závodech v zámoří se stáj prezentovala v dobrém světle, nyní ji čeká návrat do Evropy. K závodu ve Francii se vyjádřil i sportovní ředitel týmu Graham Tailor, který potvrzuje hlad Super Aguri po dalších bodech.
Grahame, jsme v polovině sezony, řekněte nám svůj názor na postavení Super Aguri v šampionátu? "Věřím, že se tým zlepšil všude, kde jen mohl. Naši jezdci nám umožňují činit kroky kupředu v přípravě pro každý závod. Takumové zkušenosti pomáhají inženýrům v přípravě obou vozů pro každý závod. Na každého v týmu je vyvíjen tlak, který se mnohokrát proměnil v ukázku dobrého potenciálu týmu. Našim cílem bylo, vstoupit do Formule 1 a bodovat. To, že jsme získali první čtyři body nás uspokojilo, ale zároveň to v nás burcuje odhodlání pro boj o další body."
Jaké jsou výzvy jezdců Super Aguri pro závod v Magny Cours? "Samotná příprava je výzvou, musíme během pěti týdnu odjet čtyři závody. Dostat všechen materiál, auta zpět do Evropy a ve velmi krátkém čase se znovu připravit. Mimo jiné, jsme museli zvládnout po návratu také testování. Magny Courá nabídne jiné závodění, než jaké jsme viděli v severní Americe. Oba jezdci budou mít nový motor, i když Takuma musí nést následky trestu, který dostal v USA. To nás nutí sáhnout k odlišné strategii, kterou zde použijeme. Bude mít těžký víkend. Jezdci mají ale silného ducha a velkou bojovnost. To je cesta Super Aguri."
Přivezete do Magny Cours nějaké novinky? "Samozřejmě, tým Super Aguri pokračuje ve vývoji a proto i my přivezeme do Francie nějaké aktualizace."
Jak moc se Super Aguri F1 Team změnil od loňské Grand Prix Francie? "Loni zde zajel Franck Montagny dobrý závod, ale od té doby se mnohé změnilo. Postoj je stejný, ale profesionalita a zkušenosti jsou jiné, na vyšší úrovni. Očekáváme dobré výkony a výsledky, ne jen jejich oslavu."
Takže byly cíle týmu pro zbytek sezony zredukovány? "Naprosto, my se snažíme vzhlížet ke každému závodu, který dopadl dobře, ale jak jsem už řekl, chceme víc. Měli jsme skvělý výsledek v Kanadě, jsme osmí v Poháru konstruktérů a chceme tento výsledek uhájit."
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.