Fínsky rodák po kvalifikácii prezradil, kde bola príčina jeho štartu z druhej polovice štartovného poľa a kde vidí súčasný Renault.
Otázka:Ako sa cítite po dnešku? Heikki Kovalainen: Bolo to veľké sklamanie, ale z auta a pneumatík som nedokázal viac vyťažiť. Úprimne, auto sa chovalo dobre a je v ňom veľký potenciál, ale v tom čase som nedokázal zajazdiť dobré kolo a výsledok už poznáte.
Aký bol problém? Netlačil som dostatočne a preto som nemohol byť dostatočne rýchly. Ale tak ako som už povedal, auto bolo veľmi dobré.
Takže do pretekov si veríte? Áno, absolútne. Nevzdávam to. Toto je len polovica hry, ktorá nedopadla dobre, ale na preteky som nažhavený a budem tvrdo tlačiť. Jediná cesta je smerom dopredu.
Váš tím je úradujúcim šampiónom. Myslíte, že môžete získať pódium? Je ťažké povedať, kde skončíme. Jedno je však isté, budem bojovať do poslednej chvíle a budem sa snažiť dostať čo najvyššie.
Súviseli vaše problémy aj s nastavením auta? Nie, myslím si, že to bol iba môj osobný problém. Myslím si, že v mojom aute je dostatok potenciálu, tak ako predviedol Giancarlo. Nedokázal som odhadnúť správne miesto na brzdenie a správny moment na zrýchlenie. Výsledkom bola moja pomalšia jazda.
Kde sa vidíte spoločne s Giancarlom v porovnaní s vašími súpermi na čele? Zatiaľ to nevieme presne, ale určite nie sme tak rýchli, ako Ferrari, McLaren a pravdepodobne aj BMW. Napriek tomu si myslím, že nie sme príliš ďaleko a budeme vedieť s nimi bojovať.
Kde myslíte, že urobil Renault chybu? Keby sme to vedeli, neboli by sme pozadu. Úprimne, nevieme to. Stabilita auta nie je zlá, neexistuje nijaký konkrétny problém. Pravdepodobne je to súhrn viacerých oblastí. Mali by sme zlepšiť prítlak, aby sme zlepšili priľnavosť auta, získať väčšiu stabilitu a pravdepodobne získať viac výkonu. Myslím si, že problém môže ísť z viacerých miest - brzdy, prejazd zákrutou, výjazd zo zákruty...
Felipe Massa predviedol, že rýchlosť nie je všetko, potrebná je aj spoľahlivosť. Máte auto, ktoré je schopné vydržať 58 kôl? Keď to dosiahneme, budeme vedieť povedať, že auto je spoľahlivé. Pred kvalifikáciou som odjazdil 30 kôl v troch tréningoch, ale nikdy neviete. Počas víkendu som mal viacero problémov s auto, ale tie sme vyriešili, preto očakávame, že by sme mohli dôjsť do cieľa.
Cítili ste sa pred víkendom pod tlakom? Nie, necítil som napätie. Akurát mi je teplo kôli slnku. To je jediné, čo na mna tlačí. Úprimne, nátlak nie je môj problém.
Foto: Renault F1 Team
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.