Kolize Kvjat-Vettel nebyla jediným dramatickým bodem Grand Prix Ruska - úlomky drahých monopostů se snášely na trať i na opačném konci startovního pole. Jenom výsledek byl jiný.
Dva týmy, dva přístupy. Zatímco u Red Bullu obrazně řečeno padla hlava, konkrétně Daniil Kvjat se vrátil v čase a prostoru do prostředí, ve kterém v F1 začínal, u Haase se dočkal Estéban Gutiérrez podpory. Manažer amerického týmu Günther Steiner prohlásil, že navzdory kolizi, na níž měl Mexičan výrazný podíl, nejsou žádné důvody si na jeho výkon stěžovat.
Gutiérrez ve stejné zatáčce, v níž došlo k ostře sledovanému incidentu, rovněž nedokázal svůj vůz dostatečně rychle ubrzdit a narazil do Force Indie Nica Hülkenberga. K újmě přišel ještě Harjantův Manor v takovém rozsahu, že indonéský pilot nemohl v závodě pokračovat.
Steiner přes fakt, že Gutiérrez v závodě spadl na chvost startovního pole, nemá vůči Mexičanovi zásadní výhrady: "Mám za to, že ho provázejí méně šťastné okolnosti a v budoucnu se bude jenom zlepšovat. V druhé zatáčce mu prokluzovala kola a proto narazil do Hülkenberga, v takové situaci se toho moc dělat nedá. Doufejme, že příště bude úspěšnější. Musí se soustředit na další závod, aby v něm odvedl co nejlepší výkon," nehledá manažer u svého svěřence zásadní chybu.
"V kvalifikaci byl za Romainem o něco pozadu. Ale pro tým odvádí dobrou práci, prostě měl špatný start a tím pro něj závod de facto skončil. Když musíte v prvním kole do boxů, tak je v podstatě rozhodnuto," dodal Steiner.
Kritizovat pilota nepovažuje manažer Haasu za šťastný přístup. Připustil, že nastálý chaos nakonec pomohl Grosjeanovi k bodovému zisku. "Je možné, že kdyby k nehodě nedošlo, Romain by se tak vysoko neposunul. Kdyby se situace vyvíjela podobně jako v Číně, těžko by skončil na osmém místě. To je jisté. Zmatek mu opravdu pomohl. Smůla jednoho může posunout druhého, jeden vyhrává, druhý prohrává, takový je život... Všechno vyhrát nejde," uzavírá své myšlenky Steiner.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.