Kolize Kvjat-Vettel nebyla jediným dramatickým bodem Grand Prix Ruska - úlomky drahých monopostů se snášely na trať i na opačném konci startovního pole. Jenom výsledek byl jiný.
Dva týmy, dva přístupy. Zatímco u Red Bullu obrazně řečeno padla hlava, konkrétně Daniil Kvjat se vrátil v čase a prostoru do prostředí, ve kterém v F1 začínal, u Haase se dočkal Estéban Gutiérrez podpory. Manažer amerického týmu Günther Steiner prohlásil, že navzdory kolizi, na níž měl Mexičan výrazný podíl, nejsou žádné důvody si na jeho výkon stěžovat.
Gutiérrez ve stejné zatáčce, v níž došlo k ostře sledovanému incidentu, rovněž nedokázal svůj vůz dostatečně rychle ubrzdit a narazil do Force Indie Nica Hülkenberga. K újmě přišel ještě Harjantův Manor v takovém rozsahu, že indonéský pilot nemohl v závodě pokračovat.
Steiner přes fakt, že Gutiérrez v závodě spadl na chvost startovního pole, nemá vůči Mexičanovi zásadní výhrady: "Mám za to, že ho provázejí méně šťastné okolnosti a v budoucnu se bude jenom zlepšovat. V druhé zatáčce mu prokluzovala kola a proto narazil do Hülkenberga, v takové situaci se toho moc dělat nedá. Doufejme, že příště bude úspěšnější. Musí se soustředit na další závod, aby v něm odvedl co nejlepší výkon," nehledá manažer u svého svěřence zásadní chybu.
"V kvalifikaci byl za Romainem o něco pozadu. Ale pro tým odvádí dobrou práci, prostě měl špatný start a tím pro něj závod de facto skončil. Když musíte v prvním kole do boxů, tak je v podstatě rozhodnuto," dodal Steiner.
Kritizovat pilota nepovažuje manažer Haasu za šťastný přístup. Připustil, že nastálý chaos nakonec pomohl Grosjeanovi k bodovému zisku. "Je možné, že kdyby k nehodě nedošlo, Romain by se tak vysoko neposunul. Kdyby se situace vyvíjela podobně jako v Číně, těžko by skončil na osmém místě. To je jisté. Zmatek mu opravdu pomohl. Smůla jednoho může posunout druhého, jeden vyhrává, druhý prohrává, takový je život... Všechno vyhrát nejde," uzavírá své myšlenky Steiner.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.