Přestože se ozývají hlasy, které přístup amerického týmu Haas neoznačují pro F1 jako zrovna nejšťastnější, šéf Red Bullu Christian Horner zastává přesně opačné stanovisko, podle něj jeho představení v prvních dvou závodech přináší Formuli 1 pozitivum.
Průběžné páté místo v Poháru konstruktérů, o které se výbornými výsledky postaral Romain Grosjean, zvedlo určitou vlnu dohadů mezi samotnými soupeři. Předmětem debat je především známý přístup založený na nákupu maximálního povoleného počtu komponentů než aby šel cestou ryze vlastní konstrukce.
V opozici se soupeři se šéf týmu Red Bull Christian Horner domnívá, že je pořád lepší mít kvalitního soupeře jako je Haas bez ohledu na způsob, jak této úrovně dosáhl. "Upřímně se domnívám, že to vůbec není špatná věc. Jen to dokazuje, že můžete být konkurenceschopní, aniž byste zaměstnávali 600 lidí a utratili 200 milionů eur. Podívejte se na potíže některých týmů, v případě Haasu - přes všechny poznámky, že to není skutečná DNA Formule 1 - je určitě přínosnější ono zdravé závodění a šance pro pilota jako Grosjean, než aby se potácel na chvostu startovního pole."
Horner se musel vypořádat s tím, že Grosjean v Bahrajnu zdolal jeden jeho vůz, ale jak dodává, příliš ho to nepřekvapilo. "Byli rychlí a jejich strategie perfektně fungovala. Jeli na superměkkých pneu agresivně a zvolili tři zastávky. Mají solidní auto. A loňské Ferrari přece vypadá hodně dobře," dodává Horner.
Kritikou se nezabývajíRovněž manažer Haas F1 Team Günther Steiner si je vědom nelibých hlasů nesoucích se paddockem, ale rozhodně si nemyslí, že by došlo na politické tlaky, které by snad měly vést k zákazu činnosti americké stáje.
"Především by se měl každý zabývat nejdřív sám sebou - proč jsou tam, kde jsou, než budou kritizovat ty ostatní. Mám za to, že předpisy jsou pro všechny stejné. Neudělali jsme nic jiného, než co by mohl provést kdokoli jiný, takže v tomto směru mám v duši klid. Spíš jde o to, že každý věděl, co chystáme, ale spousta lidí nečekala, jak se to vyvine. A teď jenom zírají »wow, ono se to skutečně povedlo«. Někdy je třeba umět něco přijmout," vysvětluje Steiner.
"Kritika mě nijak neznepokuje, nezabývám se jí. Lidé budou mít vždy nějaké připomínky. A tak budeme radši, když budeme kritizování kvůli tomu, že jsme dobří, než aby nás někdo osočoval, že jsme špatní," uzavírá Steiner.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.