Přestože se ozývají hlasy, které přístup amerického týmu Haas neoznačují pro F1 jako zrovna nejšťastnější, šéf Red Bullu Christian Horner zastává přesně opačné stanovisko, podle něj jeho představení v prvních dvou závodech přináší Formuli 1 pozitivum.
Průběžné páté místo v Poháru konstruktérů, o které se výbornými výsledky postaral Romain Grosjean, zvedlo určitou vlnu dohadů mezi samotnými soupeři. Předmětem debat je především známý přístup založený na nákupu maximálního povoleného počtu komponentů než aby šel cestou ryze vlastní konstrukce.
V opozici se soupeři se šéf týmu Red Bull Christian Horner domnívá, že je pořád lepší mít kvalitního soupeře jako je Haas bez ohledu na způsob, jak této úrovně dosáhl. "Upřímně se domnívám, že to vůbec není špatná věc. Jen to dokazuje, že můžete být konkurenceschopní, aniž byste zaměstnávali 600 lidí a utratili 200 milionů eur. Podívejte se na potíže některých týmů, v případě Haasu - přes všechny poznámky, že to není skutečná DNA Formule 1 - je určitě přínosnější ono zdravé závodění a šance pro pilota jako Grosjean, než aby se potácel na chvostu startovního pole."
Horner se musel vypořádat s tím, že Grosjean v Bahrajnu zdolal jeden jeho vůz, ale jak dodává, příliš ho to nepřekvapilo. "Byli rychlí a jejich strategie perfektně fungovala. Jeli na superměkkých pneu agresivně a zvolili tři zastávky. Mají solidní auto. A loňské Ferrari přece vypadá hodně dobře," dodává Horner.
Kritikou se nezabývajíRovněž manažer Haas F1 Team Günther Steiner si je vědom nelibých hlasů nesoucích se paddockem, ale rozhodně si nemyslí, že by došlo na politické tlaky, které by snad měly vést k zákazu činnosti americké stáje.
"Především by se měl každý zabývat nejdřív sám sebou - proč jsou tam, kde jsou, než budou kritizovat ty ostatní. Mám za to, že předpisy jsou pro všechny stejné. Neudělali jsme nic jiného, než co by mohl provést kdokoli jiný, takže v tomto směru mám v duši klid. Spíš jde o to, že každý věděl, co chystáme, ale spousta lidí nečekala, jak se to vyvine. A teď jenom zírají »wow, ono se to skutečně povedlo«. Někdy je třeba umět něco přijmout," vysvětluje Steiner.
"Kritika mě nijak neznepokuje, nezabývám se jí. Lidé budou mít vždy nějaké připomínky. A tak budeme radši, když budeme kritizování kvůli tomu, že jsme dobří, než aby nás někdo osočoval, že jsme špatní," uzavírá Steiner.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.