Přestože se ozývají hlasy, které přístup amerického týmu Haas neoznačují pro F1 jako zrovna nejšťastnější, šéf Red Bullu Christian Horner zastává přesně opačné stanovisko, podle něj jeho představení v prvních dvou závodech přináší Formuli 1 pozitivum.
Průběžné páté místo v Poháru konstruktérů, o které se výbornými výsledky postaral Romain Grosjean, zvedlo určitou vlnu dohadů mezi samotnými soupeři. Předmětem debat je především známý přístup založený na nákupu maximálního povoleného počtu komponentů než aby šel cestou ryze vlastní konstrukce.
V opozici se soupeři se šéf týmu Red Bull Christian Horner domnívá, že je pořád lepší mít kvalitního soupeře jako je Haas bez ohledu na způsob, jak této úrovně dosáhl. "Upřímně se domnívám, že to vůbec není špatná věc. Jen to dokazuje, že můžete být konkurenceschopní, aniž byste zaměstnávali 600 lidí a utratili 200 milionů eur. Podívejte se na potíže některých týmů, v případě Haasu - přes všechny poznámky, že to není skutečná DNA Formule 1 - je určitě přínosnější ono zdravé závodění a šance pro pilota jako Grosjean, než aby se potácel na chvostu startovního pole."
Horner se musel vypořádat s tím, že Grosjean v Bahrajnu zdolal jeden jeho vůz, ale jak dodává, příliš ho to nepřekvapilo. "Byli rychlí a jejich strategie perfektně fungovala. Jeli na superměkkých pneu agresivně a zvolili tři zastávky. Mají solidní auto. A loňské Ferrari přece vypadá hodně dobře," dodává Horner.
Kritikou se nezabývajíRovněž manažer Haas F1 Team Günther Steiner si je vědom nelibých hlasů nesoucích se paddockem, ale rozhodně si nemyslí, že by došlo na politické tlaky, které by snad měly vést k zákazu činnosti americké stáje.
"Především by se měl každý zabývat nejdřív sám sebou - proč jsou tam, kde jsou, než budou kritizovat ty ostatní. Mám za to, že předpisy jsou pro všechny stejné. Neudělali jsme nic jiného, než co by mohl provést kdokoli jiný, takže v tomto směru mám v duši klid. Spíš jde o to, že každý věděl, co chystáme, ale spousta lidí nečekala, jak se to vyvine. A teď jenom zírají »wow, ono se to skutečně povedlo«. Někdy je třeba umět něco přijmout," vysvětluje Steiner.
"Kritika mě nijak neznepokuje, nezabývám se jí. Lidé budou mít vždy nějaké připomínky. A tak budeme radši, když budeme kritizování kvůli tomu, že jsme dobří, než aby nás někdo osočoval, že jsme špatní," uzavírá Steiner.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.
Helmut Marko razantně popřel spekulace o tom, že by Max Verstappen byl blízko podpisu s Mercedesem. Podle něj smlouvu nepodepsal a ani nemůže.
George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.