Známé české přísloví říká - s jídlem roste chuť. Přesně tak si může připadat americká stáj, kterou po prvních dvou závodech provází stále větší zájem médií. Na nováčka výborné výsledky vedou tým k posunování cílů.
Před sezónou se vedly dohady, zda se Haas podívá na bodované příčky. Po dvou závodech je jasné, že se nováček řadí k lepší části středu. Je tu sice nejeden vztyčený prst, naznačující pověstné "ale" - v Austrálii i Bahrajnu odpadli piloti, kteří by rozhodně za optimálních okolností dojeli před Grosjeanem, v Melbourne zamotala situaci Alonsova nehoda. Ale to k závodění patří a ne nadarmo se říká - štěstí přeje připraveným.
Manažer týmu Günther Steiner je samozřejmě výkony vozů nadšen a začíná neskromně koketovat s myšlenkou na páté místo v Poháru konstruktérů. I když neskromně - výsledky tomu zatím napovídají. Rovněž je třeba ale dodat, že před námi leží ještě 19 závodů a některé týmy se ještě mohou nějakým způsobem rozkoukat. I proto Steiner připouští, že cíl týmu nebude vůbec snadný. "Snad je úvaha o pátem místě příliš smělá. Ale chceme se nyní pokusit bodovat v každém závodě. To je objektivní možnost. A jestli se nám ji podaří naplnit nebo ne, to se uvidí. Ale teď víme, že máme dobré auto a také rychlé, což se během prvních dvou závodů prokázalo. Proto si myslím, že je reálné bodovat pokaždé," prohlásil Steiner.
Manažer týmu se ještě vrátil k Bahrajnu, kde Grosjean odstartoval z devátého místa na startu na superměkké směsi a nikdo v týmu nečekal, že se mu povede tak dobře. "Vůbec jsme nepředpokládali, že by mohl být pátý. Po kvalifikaci jsme doufali, že udělá nějaký bod. Nelze nic předpovídat, v závodě se může stát cokoli. Snažíme se odvést co nejlepší práci. Ráno vstávám bez jakéhokoli očekávání a pak se snažím, abychom došli k nejlepšímu výsledku. To je naše filozofie. To jsme cítili jak v pátek, tak při sobotní kvalifikaci. Ale také se může stát, že se nezadaří, pak budeme rádi, když dostaneme oba vozy do cíle. Nečekáme, že budeme pokaždé pátí. To prostě není možné," krotí nadšení Steiner.
Jediné, co týmu zatím kazí radost, je neúspěch Estebana Gutiérreze. "Zatím jsme pokaždé měli jeden vůz v cíli, ale je vždy lepší bodovat s oběma. Zvláště když chceme bodovat pokaždé. V Austrálii Estebana postihla kolize, v Bahrajnu to byly problémy s brzdami. Není nikdy příjemné, když pilot nedokončí dva závody po sobě. Musíme zjistit, o jaký problém přesně jde, nejspíš šlo o levý přední brzdový kotouč."
Haas F1 Team prožívá zatím pohádku, která může stejně brzy skončit, jako pokračovat. Steiner to ví, ale také cítí, že po různých pochybách parta kolem Gene Haase prozatím uzavřela pochybovačům ústa. "Teď je naším cílem dostat oba vozy do cíle, a to by se mělo stát v Číně. Vždy je dobré mít v závodě oba vozy, pak můžeme být na bodech opravdu v každém závodě a získat ono celkové páté místo. Možná to vypadá, že jsme trochu hamižní, to ale určitě nechceme být," žertuje Steiner.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.