Známé české přísloví říká - s jídlem roste chuť. Přesně tak si může připadat americká stáj, kterou po prvních dvou závodech provází stále větší zájem médií. Na nováčka výborné výsledky vedou tým k posunování cílů.
Před sezónou se vedly dohady, zda se Haas podívá na bodované příčky. Po dvou závodech je jasné, že se nováček řadí k lepší části středu. Je tu sice nejeden vztyčený prst, naznačující pověstné "ale" - v Austrálii i Bahrajnu odpadli piloti, kteří by rozhodně za optimálních okolností dojeli před Grosjeanem, v Melbourne zamotala situaci Alonsova nehoda. Ale to k závodění patří a ne nadarmo se říká - štěstí přeje připraveným.
Manažer týmu Günther Steiner je samozřejmě výkony vozů nadšen a začíná neskromně koketovat s myšlenkou na páté místo v Poháru konstruktérů. I když neskromně - výsledky tomu zatím napovídají. Rovněž je třeba ale dodat, že před námi leží ještě 19 závodů a některé týmy se ještě mohou nějakým způsobem rozkoukat. I proto Steiner připouští, že cíl týmu nebude vůbec snadný. "Snad je úvaha o pátem místě příliš smělá. Ale chceme se nyní pokusit bodovat v každém závodě. To je objektivní možnost. A jestli se nám ji podaří naplnit nebo ne, to se uvidí. Ale teď víme, že máme dobré auto a také rychlé, což se během prvních dvou závodů prokázalo. Proto si myslím, že je reálné bodovat pokaždé," prohlásil Steiner.
Manažer týmu se ještě vrátil k Bahrajnu, kde Grosjean odstartoval z devátého místa na startu na superměkké směsi a nikdo v týmu nečekal, že se mu povede tak dobře. "Vůbec jsme nepředpokládali, že by mohl být pátý. Po kvalifikaci jsme doufali, že udělá nějaký bod. Nelze nic předpovídat, v závodě se může stát cokoli. Snažíme se odvést co nejlepší práci. Ráno vstávám bez jakéhokoli očekávání a pak se snažím, abychom došli k nejlepšímu výsledku. To je naše filozofie. To jsme cítili jak v pátek, tak při sobotní kvalifikaci. Ale také se může stát, že se nezadaří, pak budeme rádi, když dostaneme oba vozy do cíle. Nečekáme, že budeme pokaždé pátí. To prostě není možné," krotí nadšení Steiner.
Jediné, co týmu zatím kazí radost, je neúspěch Estebana Gutiérreze. "Zatím jsme pokaždé měli jeden vůz v cíli, ale je vždy lepší bodovat s oběma. Zvláště když chceme bodovat pokaždé. V Austrálii Estebana postihla kolize, v Bahrajnu to byly problémy s brzdami. Není nikdy příjemné, když pilot nedokončí dva závody po sobě. Musíme zjistit, o jaký problém přesně jde, nejspíš šlo o levý přední brzdový kotouč."
Haas F1 Team prožívá zatím pohádku, která může stejně brzy skončit, jako pokračovat. Steiner to ví, ale také cítí, že po různých pochybách parta kolem Gene Haase prozatím uzavřela pochybovačům ústa. "Teď je naším cílem dostat oba vozy do cíle, a to by se mělo stát v Číně. Vždy je dobré mít v závodě oba vozy, pak můžeme být na bodech opravdu v každém závodě a získat ono celkové páté místo. Možná to vypadá, že jsme trochu hamižní, to ale určitě nechceme být," žertuje Steiner.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.