Známé české přísloví říká - s jídlem roste chuť. Přesně tak si může připadat americká stáj, kterou po prvních dvou závodech provází stále větší zájem médií. Na nováčka výborné výsledky vedou tým k posunování cílů.
Před sezónou se vedly dohady, zda se Haas podívá na bodované příčky. Po dvou závodech je jasné, že se nováček řadí k lepší části středu. Je tu sice nejeden vztyčený prst, naznačující pověstné "ale" - v Austrálii i Bahrajnu odpadli piloti, kteří by rozhodně za optimálních okolností dojeli před Grosjeanem, v Melbourne zamotala situaci Alonsova nehoda. Ale to k závodění patří a ne nadarmo se říká - štěstí přeje připraveným.
Manažer týmu Günther Steiner je samozřejmě výkony vozů nadšen a začíná neskromně koketovat s myšlenkou na páté místo v Poháru konstruktérů. I když neskromně - výsledky tomu zatím napovídají. Rovněž je třeba ale dodat, že před námi leží ještě 19 závodů a některé týmy se ještě mohou nějakým způsobem rozkoukat. I proto Steiner připouští, že cíl týmu nebude vůbec snadný. "Snad je úvaha o pátem místě příliš smělá. Ale chceme se nyní pokusit bodovat v každém závodě. To je objektivní možnost. A jestli se nám ji podaří naplnit nebo ne, to se uvidí. Ale teď víme, že máme dobré auto a také rychlé, což se během prvních dvou závodů prokázalo. Proto si myslím, že je reálné bodovat pokaždé," prohlásil Steiner.
Manažer týmu se ještě vrátil k Bahrajnu, kde Grosjean odstartoval z devátého místa na startu na superměkké směsi a nikdo v týmu nečekal, že se mu povede tak dobře. "Vůbec jsme nepředpokládali, že by mohl být pátý. Po kvalifikaci jsme doufali, že udělá nějaký bod. Nelze nic předpovídat, v závodě se může stát cokoli. Snažíme se odvést co nejlepší práci. Ráno vstávám bez jakéhokoli očekávání a pak se snažím, abychom došli k nejlepšímu výsledku. To je naše filozofie. To jsme cítili jak v pátek, tak při sobotní kvalifikaci. Ale také se může stát, že se nezadaří, pak budeme rádi, když dostaneme oba vozy do cíle. Nečekáme, že budeme pokaždé pátí. To prostě není možné," krotí nadšení Steiner.
Jediné, co týmu zatím kazí radost, je neúspěch Estebana Gutiérreze. "Zatím jsme pokaždé měli jeden vůz v cíli, ale je vždy lepší bodovat s oběma. Zvláště když chceme bodovat pokaždé. V Austrálii Estebana postihla kolize, v Bahrajnu to byly problémy s brzdami. Není nikdy příjemné, když pilot nedokončí dva závody po sobě. Musíme zjistit, o jaký problém přesně jde, nejspíš šlo o levý přední brzdový kotouč."
Haas F1 Team prožívá zatím pohádku, která může stejně brzy skončit, jako pokračovat. Steiner to ví, ale také cítí, že po různých pochybách parta kolem Gene Haase prozatím uzavřela pochybovačům ústa. "Teď je naším cílem dostat oba vozy do cíle, a to by se mělo stát v Číně. Vždy je dobré mít v závodě oba vozy, pak můžeme být na bodech opravdu v každém závodě a získat ono celkové páté místo. Možná to vypadá, že jsme trochu hamižní, to ale určitě nechceme být," žertuje Steiner.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.