Carlos Ghosn trvá na tom, že v budoucnu nebude zasahovat do rozhodování o výběru pilotů pro francouzskou stáj F1, ačkoliv si je vědom, že snahou týmu bude se posunout startovním roštem směrem vzhůru.
Byl to právě Ghosn, kdo měl rozhodující slovo ohledně návratu Renaultu do F1 jako samostatného závodního týmu. On odsouhlasil převzetí týmu Lotus a posvětil dlouhodobou finanční podporu. Přestože uznává, že pro úspěch je klíčovou otázkou zajistit co nejlepší piloty, dal jasně najevo, že se v tomto aspektu nebude angažovat.
"Nebudu nikoho vybírat. Chci tím říci, že po šéfovi týmu F1 žádám, aby nesl odpovědnost za výsledky. A pokud to po něm chci, tak musí zvolit správnou technologii, rozhodnout se pro piloty a tak dále. Nechci nakonec od něj slyšet »Nejde to, protože jste vybral piloty«. Šéf si musí vybrat všechno, co potřebuje, aby tým byl konkurenceschopný. To po něm požaduji," říká Ghosn.
Dlouhodobá vizeTříletý výhled, v jehož období by se piloti Renaultu měli začít objevovat na stupních vítězů, je známkou Ghosnovy trpělivosti, nicméně výkonný ředitel Renaultu se domnívá, že k tomu může dojít ještě později. Spíš než nahodilá umístění bude požadovat konzistentní výsledky.
"Jedním z hledisek, na němž si chceme vybudovat renomé, je stálost výsledků a vývoje. To znamená, že na jeden krok vpřed musí navazovat další, nikoli dva kroky vzad. To je jedním z důvodů, proč chci týmu poskytnout čas k vybudování silné pozice, s kvalitní technologií, výkonným motorem, konkurenceschopným vozem a dobrými piloty. Chceme být trvale úspěšní," potvrzuje týmové plány Ghosn.
"Hovoříme o silném marketingovém tlaku, podle nějž náš útok na špici bude trvat mnoho let. Takže nehodláme jeden rok připravit dobré auto a potom se propadnout zpět. Musíme být dlouhodobě konkurenceschopní," dodává Ghosn.
Éra Mercedesu skončíGhosn si rovněž nedělá velkou hlavu s dosavadní dominancí Mercedesu. Dle jeho názoru nakonec Renault bude schopen sesadit německou automobilku z trůnu F1.
"Red Bull byl na vrcholu čtyři roky a lidé bědovali »Ach můj bože, co se bude dít?« Vidíte, změna nakonec přišla. A těch se dočkáme i v budoucnu. Nakonec je to vždy otázkou technologie, lidí, pilotů, manažerů, techniků - takže nic nemůže trvat věčně. Jako vždy něco začíná a něco končí, my budeme velmi rádi, když se této »nejistoty« ohledně vítězů v F1 budeme úspěšně účastnit," uzavírá Ghosn.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.