Carlos Ghosn trvá na tom, že v budoucnu nebude zasahovat do rozhodování o výběru pilotů pro francouzskou stáj F1, ačkoliv si je vědom, že snahou týmu bude se posunout startovním roštem směrem vzhůru.
Byl to právě Ghosn, kdo měl rozhodující slovo ohledně návratu Renaultu do F1 jako samostatného závodního týmu. On odsouhlasil převzetí týmu Lotus a posvětil dlouhodobou finanční podporu. Přestože uznává, že pro úspěch je klíčovou otázkou zajistit co nejlepší piloty, dal jasně najevo, že se v tomto aspektu nebude angažovat.
"Nebudu nikoho vybírat. Chci tím říci, že po šéfovi týmu F1 žádám, aby nesl odpovědnost za výsledky. A pokud to po něm chci, tak musí zvolit správnou technologii, rozhodnout se pro piloty a tak dále. Nechci nakonec od něj slyšet »Nejde to, protože jste vybral piloty«. Šéf si musí vybrat všechno, co potřebuje, aby tým byl konkurenceschopný. To po něm požaduji," říká Ghosn.
Dlouhodobá vizeTříletý výhled, v jehož období by se piloti Renaultu měli začít objevovat na stupních vítězů, je známkou Ghosnovy trpělivosti, nicméně výkonný ředitel Renaultu se domnívá, že k tomu může dojít ještě později. Spíš než nahodilá umístění bude požadovat konzistentní výsledky.
"Jedním z hledisek, na němž si chceme vybudovat renomé, je stálost výsledků a vývoje. To znamená, že na jeden krok vpřed musí navazovat další, nikoli dva kroky vzad. To je jedním z důvodů, proč chci týmu poskytnout čas k vybudování silné pozice, s kvalitní technologií, výkonným motorem, konkurenceschopným vozem a dobrými piloty. Chceme být trvale úspěšní," potvrzuje týmové plány Ghosn.
"Hovoříme o silném marketingovém tlaku, podle nějž náš útok na špici bude trvat mnoho let. Takže nehodláme jeden rok připravit dobré auto a potom se propadnout zpět. Musíme být dlouhodobě konkurenceschopní," dodává Ghosn.
Éra Mercedesu skončíGhosn si rovněž nedělá velkou hlavu s dosavadní dominancí Mercedesu. Dle jeho názoru nakonec Renault bude schopen sesadit německou automobilku z trůnu F1.
"Red Bull byl na vrcholu čtyři roky a lidé bědovali »Ach můj bože, co se bude dít?« Vidíte, změna nakonec přišla. A těch se dočkáme i v budoucnu. Nakonec je to vždy otázkou technologie, lidí, pilotů, manažerů, techniků - takže nic nemůže trvat věčně. Jako vždy něco začíná a něco končí, my budeme velmi rádi, když se této »nejistoty« ohledně vítězů v F1 budeme úspěšně účastnit," uzavírá Ghosn.
Silverstone, tradiční dějiště Britské Grand Prix, bude v sezóně 2026 hostit sprint závod, který je součástí šesti sprintů v kalendáři F1. Tento formát přinese fanouškům více akcí a napětí během víkendového programu.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.