Tu situaci máme mnozí ještě před očima. Třetí trénink na trati ruské Grand Prix v Soči, španělský pilot Carlos Sainz jr. lehce kolidoval s ochrannou zdí a v zatáčce 13 sešrotoval svůj vůz způsobem, z nějž běhal ještě hodnou chvíli mráz po zádech.
Carlos ztratil nad svým vozem STR10 vládu, otřel se o stěnu a bez šance na korekci směru vletěl do vracečky č. 13, zabořil se to Tecpro bariéry a na na vyproštění čekal téměř více než 15 minut. Poté byl převezen do nemocnice a podroben vyšetření. Lékaři mu nakonec dali svolení k nedělnímu startu.
"Trvalo to sedmnáct a půl minuty, než mě dostali z auta. Byl jsem požádán, abych na nejdelší rovince okruhu otestoval experimentální brzdnou mapu. Měl jsem rychlost asi 330 km/h, ale jen jsem se dotkl brzdového pedálu, ustřelil mi zadek vozu a já v rychlosti asi 270 km/h poprvé narazil do zdi. To ještě nebylo nejhorší, ale při kontaktu se mi zhroutilo zavěšení, takže řízení a brzdy přestaly fungovat. Bez možnosti výrazně zpomalit se mi přesto povedlo snížit rychlosti asi na 200 km/h, ale pak přišel druhý náraz.
Během tohoto dvouvteřinového úseku, kdy jsem sešlápl brzdy a nic se nestalo, mě napadlo jediné »Teď je po všem«. Předpokládal jsem to nejhorší a ty dvě vteřiny také byly nejstrašnější v mém životě. Po nárazu jsem chvíli nemohl popadnout dech, ale došlo mi, že jsem neztratil vědomí. Pak jsem se rychle osahal, cítil jsem, že jsem v pořádku a nic vážného se nestalo. Během té doby, než mě záchranáři dostali z vozu, jsem myslel na svého otce, sestru a matku... Všichni trénink sledovali a netušili, co se se mnou stalo," vzpomínal na nejhorší nehodu v loňském roce ve španělském televizním programu El Hormiguero.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.