Pro svoji povahu je přezdívaný Sunshine. Přátelský a hovorný Fin byl v paddocku pravým opakem svého krajana Kimiho Räikkönena. Mistr světa z roku 2007 letos odešel do rally, a čestná povinnost hájit finskou vlajku ve formuli jedna tak rázem přešla na Heikkiho Kovalainena. Všichni znají jeho výsledky, ale jaký je tenhle drobný Fin vlastně člověk?
Heikki Kovalainen se narodil 19. října 1981 v Suomussalmi. „V severním Finsku spolu lidé musí víc komunikovat, jsou na sebe odkázaní. Proto jsou Finové ze severu upovídanější a přátelštější, než ti z jihu,“ vysvětluje s oblibou Kovalainen, proč jsou podle něj s Kimim Räikkönenem, rodákem z Espoo, tolik odlišní.Netypický FinKovalainen nikdy příliš nezapadal do typického obrázku, jaký o Finech všeobecně panuje. Není málomluvný podivín, spíš naopak - je otevřený a přístupný. Ačkoli je zvyklý na hluboké závěje a rád se v nich vyřádí na sněžném skútru, preferuje léto. „Když svítí sluníčko a je příjemné počasí, lidé mají lepší náladu,“ odůvodňuje jednoduše. Jako správný Skandinávec má rád zimní sporty, hlavně běh na lyžích. Opravdový zájem však v něm vzbuzuje spíš atletika, kterou bedlivě sleduje. I "nejtypičtější" finská vlastnost, náklonnost k alkoholu, je Kovalainenovi cizí. Když se ho zeptali, co je nejlepší na tom, že se narodil jako Fin, odpověděl s vtipem sobě vlastním: „Že jsem blond. Lidi mají blonďáky rádi.“ Nová šanceLetos začíná Kovalainen od nuly s malajsko-britským týmem Lotus. Přechod do stáje, ve které je jeho osobnost a zkušenosti důležitá a ceněná, na něj zapůsobily jako živá voda. Ačkoli popírá, že by se měl v McLarenu špatně, byla jeho vyhaslost a nevýkonnost především v loňské sezóně očividná. „Nedokázal jsem z McLarenu dostat všechno. Někteří lidi si myslí, že jsem dobrý v kvalifikacích a už ne tolik v závodech, ale tak to bylo jen v McLarenu. Podívejte se na moje působení v Renaultu v roce 2007, měl jsem v závodech velmi dobré výsledky. Nezajímá mě, co si lidi myslí, jsem odhodlanější než kdy jindy pro tým odvést maximum,“ řekl v lednu. Heikki Kovalainen je veselý, přátelský a otevřený. Je ale také odhodlaný, motivovaný a pracovitý. Má silnou vůli. A není typ člověka, který mluví dřív, než myslí. Proto je dobré brát jeho slova vážně. Když tvrdí, že lidé ještě neviděli co dokáže, měli bychom mu věřit.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.