Pro svoji povahu je přezdívaný Sunshine. Přátelský a hovorný Fin byl v paddocku pravým opakem svého krajana Kimiho Räikkönena. Mistr světa z roku 2007 letos odešel do rally, a čestná povinnost hájit finskou vlajku ve formuli jedna tak rázem přešla na Heikkiho Kovalainena. Všichni znají jeho výsledky, ale jaký je tenhle drobný Fin vlastně člověk?
Heikki Kovalainen se narodil 19. října 1981 v Suomussalmi. „V severním Finsku spolu lidé musí víc komunikovat, jsou na sebe odkázaní. Proto jsou Finové ze severu upovídanější a přátelštější, než ti z jihu,“ vysvětluje s oblibou Kovalainen, proč jsou podle něj s Kimim Räikkönenem, rodákem z Espoo, tolik odlišní.Netypický FinKovalainen nikdy příliš nezapadal do typického obrázku, jaký o Finech všeobecně panuje. Není málomluvný podivín, spíš naopak - je otevřený a přístupný. Ačkoli je zvyklý na hluboké závěje a rád se v nich vyřádí na sněžném skútru, preferuje léto. „Když svítí sluníčko a je příjemné počasí, lidé mají lepší náladu,“ odůvodňuje jednoduše. Jako správný Skandinávec má rád zimní sporty, hlavně běh na lyžích. Opravdový zájem však v něm vzbuzuje spíš atletika, kterou bedlivě sleduje. I "nejtypičtější" finská vlastnost, náklonnost k alkoholu, je Kovalainenovi cizí. Když se ho zeptali, co je nejlepší na tom, že se narodil jako Fin, odpověděl s vtipem sobě vlastním: „Že jsem blond. Lidi mají blonďáky rádi.“ Nová šanceLetos začíná Kovalainen od nuly s malajsko-britským týmem Lotus. Přechod do stáje, ve které je jeho osobnost a zkušenosti důležitá a ceněná, na něj zapůsobily jako živá voda. Ačkoli popírá, že by se měl v McLarenu špatně, byla jeho vyhaslost a nevýkonnost především v loňské sezóně očividná. „Nedokázal jsem z McLarenu dostat všechno. Někteří lidi si myslí, že jsem dobrý v kvalifikacích a už ne tolik v závodech, ale tak to bylo jen v McLarenu. Podívejte se na moje působení v Renaultu v roce 2007, měl jsem v závodech velmi dobré výsledky. Nezajímá mě, co si lidi myslí, jsem odhodlanější než kdy jindy pro tým odvést maximum,“ řekl v lednu. Heikki Kovalainen je veselý, přátelský a otevřený. Je ale také odhodlaný, motivovaný a pracovitý. Má silnou vůli. A není typ člověka, který mluví dřív, než myslí. Proto je dobré brát jeho slova vážně. Když tvrdí, že lidé ještě neviděli co dokáže, měli bychom mu věřit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.