Třiatřicetiletý Sebastian Vettel už minulý týden dokončil svůj první den u Aston Martin v Silverstone. Plán spočíval v seznámení se s technikou, inženýry, tvarování sedačky a první jízdě na simulátoru. Pro Vettela to byl ve své podstatě návrat domů, protože ještě před svým intermezzem v Itálii byl doma v anglickém týmu Red Bull Racing, jehož továrna v Milton Keynes je jen půl hodiny od sídla týmu Aston Martin. A Vettel byl známý tím, že si dobře rozuměl s anglickými mechaniky a anglickým humorem.
Anglický humor brzy může ale světovému šampiónovi zhořknout. Podle německých médií bude Vettel zodpovědný za týmový úspěch Aston Martina?
Podle Giorgia Ascanelliho, bývalého technologického ředitele společnosti Toro Rosso, to není náhoda: „Pravděpodobně jste si toho už všimli, každý tým, v němž Sebastian Vettel dosud závodil, se stal vítězným týmem. Nejprve to bylo Toro Rosso, pak Red Bull. To je Sebastian, s těžkou nohou na plynu a způsobem, jak táhnout tým."
Tvrzení Ascanelliho je založené na duelu mezi Toro Rosso a Red Bull v roce 2008, kdy Vettel poprvé vyhrál v Monze. Nyní k tomu říká: „Red Bull měl všechny ingredience pro úspěch v roce 2008, ale my vyhráli, protože Vettel byl lepší než Coulthard a Webber.“
„Na papíře určitě existují věci, které se zdají podobné, ale myslím si, že situace je nyní jiná. Hlavně proto, že jsem dnes já sám v jiném bodě. Některé věci jsou podobné, Aston Martin sídlí v Anglii, stejně jako Red Bull a v pozadí stojí také miliardář, nyní Lawrence Stroll, v Red Bullu to byl Didi Mateschitz. Ale já bych opravdu Aston Martin a Red Bull nechtěl srovnávat. Je to opravdu o něčem jiném,“ prozradil Vettel.
Němec je známý tím, že potřebuje klidné a přátelské prostředí, které kdysi měl v Red Bullu, a které mu nyní slíbil šéf týmu Aston Martin Otmar Szafnauer, jenž tvrdí: „Je to o respektu a způsobu, jak držet pohromadě. Vážíme si talentu každého jednotlivce a na nikoho nemíříme prstem. Doporučujeme našim lidem, aby se poučili z chyb. Všichni táhneme stejným směrem a máme dobrou pracovní atmosféru, kulturu, ve které nikoho neobviňujeme z toho, že udělal chybu. To platí i pro piloty. To se „Sebovi“ bude líbit a jsem si jistý, že mu to vrátí formu.“
Novináři se tedy ptají Vettela: Jak důležité je cítit důvěru, kterou kdysi měl v Red Bull? „Každý je jiný, ale přesto každý pravděpodobně má rád prostředí, kde si stojí za sebou a pracuje pro sebe. Zatím pro mě v Aston Martin samozřejmě existuje spousta nových tváří, ale jsem si jistý, že to bude fungovat. Vždy musíte být otevření novým věcem. Potkám spoustu nových lidí, nové způsoby práce, nové přístupy - a nebylo by správné věřit, že pouze moje cesta je ideální,“ odpověděl pokorně.
„Doufám, že si Sebastian najde cestu zpět do své staré formy,“ říká poradce Red Bull Helmut Marko a dodává: „Ví, že poslední dva roky nebyly jeho nejlepší. Z jakýchkoli důvodů.“
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.