Simone Resta se takzvaně přesunul z Ferrari do Haasu. Resta je jedním z nejslavnějších konstruktérů Formule 1, ale Haas zatím neví, jakou přesně funkci bude v tomto týmu mít. Nicméně, jeho „přestup“ je vlastně v první řadě signál začátku silného posilování vztahů managementu Haas s Ferrari na mnoha úrovních. Zavedení rozpočtového stropu v F1 bylo zmiňováno mnohokrát. Vstoupí v platnost v roce 2021 a přes mnoho výjimek přinutí Mercedes, Ferrari a Red Bull snižovat výdaje, propouštět zaměstnance a měnit provoz.
Zbytek týmů je buď aktuálně pod plánovaným limitem, nebo mírně nad a bude se snadno upravovat. V případě Red Bullu je to jednoduché, protože přesměrují zaměstnance a finanční prostředky do AlphaTauri, který má mít vyšší postavení. Už mu neříkají juniorský, ale sesterský tým. Red Bull také silně rozvíjí své technické oddělení, takže tam budou nově působit někteří zaměstnanci.
Mercedes také klade velký důraz na konstrukční oddělení a vyvíjí tam mnoho projektů, navíc rozšířil spolupráci s týmem Racing Point / Aston Martin. Tým Lawrence Strolla nyní využívá aerodynamický tunel Mercedesu, takže došlo k posílení spolupráce, jejíž účinky jsou na trati viditelné. Ferrari si nebylo jisté, co má dělat, ale nyní to vypadá, že bylo rozhodnuto.
Ferrari bylo v jiné pozici a mělo problém, jak se přizpůsobit novým předpisům. Se vstupem do IndyCar s jeho motorem to myslelo vážně, ale od plánu upustilo. Uvažovalo o vstupu do série WEC, ale téma je pozastaveno již několik měsíců, takže je pravděpodobné, že by to mohlo skončit jako s IndyCar. Tyto série byly šancí diverzifikovat činnost, přesunout zaměstnance a rozpočet tam. Ferrari je společnost zabývající se výrobou automobilů, která vlastní tým F1, nemá technické oddělení, jako Mercedes a Red Bull.
Před několika dny ale Ferrari oznámilo reorganizaci technického oddělení. Jedním z nejdůležitějších rozhodnutí je, že Simone Resta se připojuje k týmu Haas. To se má uskutečnit 1. ledna 2021 a v oznámení se nezmiňuje žádný zákaz práce s konkurencí (v případě tak důležitých zaměstnanců je to vždy několik měsíců). Resta je jedním z klíčových inženýrů Ferrari, kteří nedávno pracovali na voze 2022. Ferrari ho nevyhodí, ale přesune ho do jiného týmu. Na druhou stranu Haas získal velmi dobrého inženýra a oficiálně se k tomu vůbec nevyjádřil, a když byl dotázán na tuto skutečnost, Guenther Steiner jen odpověděl, že pro něj dosud nemají stanovenou pozici.
Haas je tým, který funguje jedinečným způsobem. Kupuje všechny díly povolené předpisy od Ferrari a zbytek prvků vozu navrhuje a vyrábí Dallara. Používají také aerodynamický tunel Ferrari. Haas má velmi málo zaměstnanců, celkem přibližně 250 lidí. Nezaměstnávají designéry atd., protože se jedná o práce, které zadávají externě. Haas má také nízký rozpočet, který je daleko od plánovaného limitu.
Haas již oznámil, že v příštím roce nedojde k žádným zásadním změnám na automobilech, protože se zaměřují na sezónu 2022. Simone Resta se zároveň k Haasu připojí počátkem roku 2021 a pravděpodobně s ním i mnoho dalších inženýrů Ferrari. Budou navrhovat vůz Haas pro sezónu 2022 a dále. Haas se tak stane plně zákaznickým týmem Ferrari s velmi úzkou vazbou. Bývalí zaměstnanci Ferrari navrhnou vůz jiného týmu pomocí například aerodynamického tunelu v Maranellu. Zůstanou tedy na svém dřívějším pracovišti. Racefans dále uvádí, že ti zaměstnanci, kteří se přestěhují do Haasu, budou i nadále placeni Ferrari, ale od Haasu dostanou bonusy.
Podle informací od Racefans se FIA dozvěděla o plánech Ferrari a Haas s tím, že jim dala zelenou. Je třeba zavést určitá opatření, aby bylo zajištěno, že oba projekty budou od sebe plně odděleny. Případ bude jistě velmi kontroverzní, protože taková spolupráce přinese Ferrari velké výhody. Při takové výměně zaměstnanců je nemožné vyloučit výměnu informací. Může se jednat o nejrozvinutější formu spolupráce, více než u Red Bull - AlphaTauri a Mercedes - Aston Martin.
Vzhledem k současné nejen koronavirové, ale pochopitelně i finanční krizi víme, že některé týmy se ocitly v obtížné situaci. Haas se v posledních měsících blížil k bankrotu. FIA je tlačena ke zdi, protože takové stále rozsáhlejší spolupráce jsou špatné pro F1 a rovnováhu sil, ale jejich zákaz by mohl vést k odchodu týmu a redukci startovního pole.
Přidejme do hádanky postavení Micka Schumachera. Ferrari na něj hodně sází, ale zajistili mu místo v teoreticky slabším týmu. Původně to měla být Alfa Romeo, ale rozmysleli si to, protože Schumacher podepsal s Haasem víceletou smlouvu. Měl by stáji nalákat potencionální sponzory a Dmitrij Mazepin přidá peníze navíc kvůli svému synovi. Takže Haas bude mít větší rozpočet a bude si moci dovolit nové zaměstnance a navrhnout si další monopost sám. To vše umožní plně využít rozšířené spolupráce s Ferrari a od roku 2022 by se to mělo promítnout do významného zlepšení v ekonomické i výsledkové oblasti Formule 1.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.