Simone Resta se takzvaně přesunul z Ferrari do Haasu. Resta je jedním z nejslavnějších konstruktérů Formule 1, ale Haas zatím neví, jakou přesně funkci bude v tomto týmu mít. Nicméně, jeho „přestup“ je vlastně v první řadě signál začátku silného posilování vztahů managementu Haas s Ferrari na mnoha úrovních. Zavedení rozpočtového stropu v F1 bylo zmiňováno mnohokrát. Vstoupí v platnost v roce 2021 a přes mnoho výjimek přinutí Mercedes, Ferrari a Red Bull snižovat výdaje, propouštět zaměstnance a měnit provoz.
Zbytek týmů je buď aktuálně pod plánovaným limitem, nebo mírně nad a bude se snadno upravovat. V případě Red Bullu je to jednoduché, protože přesměrují zaměstnance a finanční prostředky do AlphaTauri, který má mít vyšší postavení. Už mu neříkají juniorský, ale sesterský tým. Red Bull také silně rozvíjí své technické oddělení, takže tam budou nově působit někteří zaměstnanci.
Mercedes také klade velký důraz na konstrukční oddělení a vyvíjí tam mnoho projektů, navíc rozšířil spolupráci s týmem Racing Point / Aston Martin. Tým Lawrence Strolla nyní využívá aerodynamický tunel Mercedesu, takže došlo k posílení spolupráce, jejíž účinky jsou na trati viditelné. Ferrari si nebylo jisté, co má dělat, ale nyní to vypadá, že bylo rozhodnuto.
Ferrari bylo v jiné pozici a mělo problém, jak se přizpůsobit novým předpisům. Se vstupem do IndyCar s jeho motorem to myslelo vážně, ale od plánu upustilo. Uvažovalo o vstupu do série WEC, ale téma je pozastaveno již několik měsíců, takže je pravděpodobné, že by to mohlo skončit jako s IndyCar. Tyto série byly šancí diverzifikovat činnost, přesunout zaměstnance a rozpočet tam. Ferrari je společnost zabývající se výrobou automobilů, která vlastní tým F1, nemá technické oddělení, jako Mercedes a Red Bull.
Před několika dny ale Ferrari oznámilo reorganizaci technického oddělení. Jedním z nejdůležitějších rozhodnutí je, že Simone Resta se připojuje k týmu Haas. To se má uskutečnit 1. ledna 2021 a v oznámení se nezmiňuje žádný zákaz práce s konkurencí (v případě tak důležitých zaměstnanců je to vždy několik měsíců). Resta je jedním z klíčových inženýrů Ferrari, kteří nedávno pracovali na voze 2022. Ferrari ho nevyhodí, ale přesune ho do jiného týmu. Na druhou stranu Haas získal velmi dobrého inženýra a oficiálně se k tomu vůbec nevyjádřil, a když byl dotázán na tuto skutečnost, Guenther Steiner jen odpověděl, že pro něj dosud nemají stanovenou pozici.
Haas je tým, který funguje jedinečným způsobem. Kupuje všechny díly povolené předpisy od Ferrari a zbytek prvků vozu navrhuje a vyrábí Dallara. Používají také aerodynamický tunel Ferrari. Haas má velmi málo zaměstnanců, celkem přibližně 250 lidí. Nezaměstnávají designéry atd., protože se jedná o práce, které zadávají externě. Haas má také nízký rozpočet, který je daleko od plánovaného limitu.
Haas již oznámil, že v příštím roce nedojde k žádným zásadním změnám na automobilech, protože se zaměřují na sezónu 2022. Simone Resta se zároveň k Haasu připojí počátkem roku 2021 a pravděpodobně s ním i mnoho dalších inženýrů Ferrari. Budou navrhovat vůz Haas pro sezónu 2022 a dále. Haas se tak stane plně zákaznickým týmem Ferrari s velmi úzkou vazbou. Bývalí zaměstnanci Ferrari navrhnou vůz jiného týmu pomocí například aerodynamického tunelu v Maranellu. Zůstanou tedy na svém dřívějším pracovišti. Racefans dále uvádí, že ti zaměstnanci, kteří se přestěhují do Haasu, budou i nadále placeni Ferrari, ale od Haasu dostanou bonusy.
Podle informací od Racefans se FIA dozvěděla o plánech Ferrari a Haas s tím, že jim dala zelenou. Je třeba zavést určitá opatření, aby bylo zajištěno, že oba projekty budou od sebe plně odděleny. Případ bude jistě velmi kontroverzní, protože taková spolupráce přinese Ferrari velké výhody. Při takové výměně zaměstnanců je nemožné vyloučit výměnu informací. Může se jednat o nejrozvinutější formu spolupráce, více než u Red Bull - AlphaTauri a Mercedes - Aston Martin.
Vzhledem k současné nejen koronavirové, ale pochopitelně i finanční krizi víme, že některé týmy se ocitly v obtížné situaci. Haas se v posledních měsících blížil k bankrotu. FIA je tlačena ke zdi, protože takové stále rozsáhlejší spolupráce jsou špatné pro F1 a rovnováhu sil, ale jejich zákaz by mohl vést k odchodu týmu a redukci startovního pole.
Přidejme do hádanky postavení Micka Schumachera. Ferrari na něj hodně sází, ale zajistili mu místo v teoreticky slabším týmu. Původně to měla být Alfa Romeo, ale rozmysleli si to, protože Schumacher podepsal s Haasem víceletou smlouvu. Měl by stáji nalákat potencionální sponzory a Dmitrij Mazepin přidá peníze navíc kvůli svému synovi. Takže Haas bude mít větší rozpočet a bude si moci dovolit nové zaměstnance a navrhnout si další monopost sám. To vše umožní plně využít rozšířené spolupráce s Ferrari a od roku 2022 by se to mělo promítnout do významného zlepšení v ekonomické i výsledkové oblasti Formule 1.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.