Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Před startem Velké ceny Miami se diváci dočkali jedné z nejpoutavějších předzávodních show v historii Formule 1. Všech 20 jezdců totiž dorazilo na trať v životně velkých LEGO formulích – plně pojízdných strojích, které vznikaly dlouhé týdny pod rukama nejlepších stavitelů světa. LEGO tak doslova převzalo hlavní roli při slavnostním drivers parade, kde se závodníci představují fanouškům na tribunách.
Základ celého projektu vznikl v českém Kladně, kde má LEGO jednu ze svých hlavních továren. Právě tam se stavěla celá flotila neobvyklých LEGO formulí. Redaktoři Motorsport.com navštívili závod poblíž Prahy a podívali se, jak tým designérů a inženýrů krok za krokem skládal jednotlivé vozy, každý z nich originální a co nejvěrněji napodobující skutečnou formuli daného týmu.
Každá LEGO formule váží zhruba tunu a skládá se z přibližně 400 tisíc kostek. Nejde však jen o statické modely, tvůrci dokázali propracovat i složité aerodynamické prvky nebo detailní loga sponzorů. Všechny vozy byly navrženy jako dvoumístné a schopné pohybu, mohou jet rychlostí až 20 km/h, což je na LEGO auta skutečně ohromující výkon.
„Bylo to jako návrat do dětství,“ smál se George Russell, který se spolu s ostatními jezdci vezl v LEGO voze při slavnostní jízdě po startovní rovině. Když však zjistil, že každý z vozů vznikal více než 850 hodin, dodal se smíchem, že „nápad na nárazníkovou jízdu asi nechá být.“ Jeho poznámka odrážela obdiv, který piloti k práci stavitelů cítili – celkem 26 členů týmu strávilo nad projektem přes 22 tisíc hodin.
Celá akce působila jako kreativní spojení motorsportu, techniky a hravosti. V prostředí Miami plného barev a showbusinessu dokonale zapadla a zároveň připomněla, že Formule 1 není jen o rychlosti, ale i o emocích, detailech a schopnosti překvapovat. LEGO formule tak nezůstaly jen atrakcí, ale symbolem toho, co všechno je možné, když se spojí technologie, nápad a vášeň.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.