Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Lewis Hamilton se poprvé ve své kariéře ve Formuli 1 ocitá mimo britský tým a začíná si zvykat na nové prostředí ve Ferrari. Už nyní se učí italské fráze a snaží se co nejrychleji sžít s inženýry.
Ačkoli své první týdny označil za „těžké“, postupuje dobře – absolvoval testy se staršími vozy a nedávno poprvé vyzkoušel svůj vůz pro rok 2025 ve Fioranu po boku Charlese Leclerca.
Bývalý šéf týmu F1 Otmar Szafnauer v podcastu The Race řekl: "Fred Vasseur musí v těchto klíčových počátečních fázích s Hamiltonem správně pracovat, aby zajistil jeho úspěšnou adaptaci."
Lewis Hamilton už začal komunikovat s fanoušky Ferrari v italštině a nadšeně mluví o nové výzvě. Jeho začlenění do italské kultury týmu je klíčové nejen z hlediska image, ale i výkonnosti na trati.
Podle bývalého šéfa F1 Otmara Szafnauera bude důležité, aby tým Hamiltonovi pomohl co nejrychleji se adaptovat. „Musíte Lewise seznámit s těmito rozdíly velmi rychle a často, aby se cítil co nejpohodlněji. Brzy se to stane přirozeností, ale chce to čas,“ řekl Szafnauer s tím, že Ferrari musí usilovat o co nejkratší přechodové období, aby Hamilton mohl podávat stoprocentní výkon.
Lewis Hamilton je ve Ferrari už dva měsíce a před sezónou 2025 se chystá na svůj první předsezónní test. Podle Jeana Alesiho si britský jezdec rychle získal respekt uvnitř týmu. „Lidé ve Ferrari mi řekli, že Hamilton na všechny udělal dojem, a to jak svou pracovní morálkou, tak tím, jak se vypořádal s kulturním šokem,“ uvedl bývalý pilot.
Ferrari navíc ukázalo, že je připraveno Hamiltonovi vycházet vstříc – na žádost jeho inženýra Loica Serry upravilo přední zavěšení vozu. Před 40letého pilota tak stojí obrovská výzva, ale zatím se zdá, že jeho začátek v italském týmu probíhá hladce.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.