Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Lewis Hamilton se poprvé ve své kariéře ve Formuli 1 ocitá mimo britský tým a začíná si zvykat na nové prostředí ve Ferrari. Už nyní se učí italské fráze a snaží se co nejrychleji sžít s inženýry.
Ačkoli své první týdny označil za „těžké“, postupuje dobře – absolvoval testy se staršími vozy a nedávno poprvé vyzkoušel svůj vůz pro rok 2025 ve Fioranu po boku Charlese Leclerca.
Bývalý šéf týmu F1 Otmar Szafnauer v podcastu The Race řekl: "Fred Vasseur musí v těchto klíčových počátečních fázích s Hamiltonem správně pracovat, aby zajistil jeho úspěšnou adaptaci."
Lewis Hamilton už začal komunikovat s fanoušky Ferrari v italštině a nadšeně mluví o nové výzvě. Jeho začlenění do italské kultury týmu je klíčové nejen z hlediska image, ale i výkonnosti na trati.
Podle bývalého šéfa F1 Otmara Szafnauera bude důležité, aby tým Hamiltonovi pomohl co nejrychleji se adaptovat. „Musíte Lewise seznámit s těmito rozdíly velmi rychle a často, aby se cítil co nejpohodlněji. Brzy se to stane přirozeností, ale chce to čas,“ řekl Szafnauer s tím, že Ferrari musí usilovat o co nejkratší přechodové období, aby Hamilton mohl podávat stoprocentní výkon.
Lewis Hamilton je ve Ferrari už dva měsíce a před sezónou 2025 se chystá na svůj první předsezónní test. Podle Jeana Alesiho si britský jezdec rychle získal respekt uvnitř týmu. „Lidé ve Ferrari mi řekli, že Hamilton na všechny udělal dojem, a to jak svou pracovní morálkou, tak tím, jak se vypořádal s kulturním šokem,“ uvedl bývalý pilot.
Ferrari navíc ukázalo, že je připraveno Hamiltonovi vycházet vstříc – na žádost jeho inženýra Loica Serry upravilo přední zavěšení vozu. Před 40letého pilota tak stojí obrovská výzva, ale zatím se zdá, že jeho začátek v italském týmu probíhá hladce.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.