Tým Racing Bulls byl potrestán za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během třetí části kvalifikace na Velkou cenu Číny, kdy se dostal do dráhy Maxe Verstappena.
Racing Bulls byl potrestán pokutou za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během kvalifikace, kdy se dostal přímo do dráhy Maxe Verstappena. Francouzsko-alžírský jezdec opustil svůj box před Verstappenem během Q3, což vedlo k tomu, že se musel šampion vyhnout kontaktu, aby zabránil nehodě. I když k žádnému kontaktu nedošlo, incident byl považován za potenciálně nebezpečný a tým dostal pokutu ve výši 5 000 eur, informuje Motorsport.com.
„Komisaři vyslechli jezdce vozu číslo 6 (Isack Hadjar), jezdce vozu číslo 1 (Max Verstappen), zástupce týmu a přezkoumali data o pozicích a řízení, video a in-car video důkazy, a rozhodli následující, stojí v oficiálním prohlášení FIA.
„Jezdec vozu číslo 6 uvedl, že následoval pokyny svého zástupce v pit lane (‚číslo 1‘) a vyjel z garáže, když mu bylo požádáno, aby tak učinil."
„Vyjel z garáže o něco později, ale bylo jasné, že uvolnění bylo pozdní a vedlo k tomu, že se vůz číslo 6 dostal do cesty vozu číslo 1. Jezdec vozu číslo 1 musel podniknout vyhýbací manévr, aby se vyhnul kolizi nebo riskoval poškození pneumatiky při tvrdém brzdění."
„Zástupce týmu přijal odpovědnost za chybu týmu v této situaci. V důsledku toho byla týmu udělena pokuta 5 000 eur,“ stojí na konco prohlášení
I přesto bude Hadjar startovat ze 7. místa na startovním roštu zítřejšího závodu.
Ollie Bearman z Haasu nebyl potrestán za údajné zdržování Lance Strolla z Aston Martinu. Po návštěvě komisařů byl očištěn od jakéhokoli pochybení a zítra odstartuje ze 17. místa, zatímco Stroll vyrazí ze 14. pozice.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.