Tým Racing Bulls byl potrestán za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během třetí části kvalifikace na Velkou cenu Číny, kdy se dostal do dráhy Maxe Verstappena.
Racing Bulls byl potrestán pokutou za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během kvalifikace, kdy se dostal přímo do dráhy Maxe Verstappena. Francouzsko-alžírský jezdec opustil svůj box před Verstappenem během Q3, což vedlo k tomu, že se musel šampion vyhnout kontaktu, aby zabránil nehodě. I když k žádnému kontaktu nedošlo, incident byl považován za potenciálně nebezpečný a tým dostal pokutu ve výši 5 000 eur, informuje Motorsport.com.
„Komisaři vyslechli jezdce vozu číslo 6 (Isack Hadjar), jezdce vozu číslo 1 (Max Verstappen), zástupce týmu a přezkoumali data o pozicích a řízení, video a in-car video důkazy, a rozhodli následující, stojí v oficiálním prohlášení FIA.
„Jezdec vozu číslo 6 uvedl, že následoval pokyny svého zástupce v pit lane (‚číslo 1‘) a vyjel z garáže, když mu bylo požádáno, aby tak učinil."
„Vyjel z garáže o něco později, ale bylo jasné, že uvolnění bylo pozdní a vedlo k tomu, že se vůz číslo 6 dostal do cesty vozu číslo 1. Jezdec vozu číslo 1 musel podniknout vyhýbací manévr, aby se vyhnul kolizi nebo riskoval poškození pneumatiky při tvrdém brzdění."
„Zástupce týmu přijal odpovědnost za chybu týmu v této situaci. V důsledku toho byla týmu udělena pokuta 5 000 eur,“ stojí na konco prohlášení
I přesto bude Hadjar startovat ze 7. místa na startovním roštu zítřejšího závodu.
Ollie Bearman z Haasu nebyl potrestán za údajné zdržování Lance Strolla z Aston Martinu. Po návštěvě komisařů byl očištěn od jakéhokoli pochybení a zítra odstartuje ze 17. místa, zatímco Stroll vyrazí ze 14. pozice.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.