Oscar Piastri zazářil v Šanghaji a senzačně si dojel pro svou první pole position v kariéře. Mladý Australan překonal očekávání a porazil zkušenější soupeře, čímž si zajistil nejlepší startovní pozici pro Velkou cenu Číny.
Oscar Piastri předvedl v Šanghaji fantastický výkon a poprvé v kariéře si vybojoval pole position pro nedělní závod. Australan, který už dvakrát ovládl kvalifikace na Sprint, dokázal ve větrných podmínkách na okruhu v Šanghaji dostat ze svého McLarenu maximum a zajistil tak týmu druhou pole position v řadě na začátku sezóny.
Vypadalo to, že obhájci titulu v Poháru konstruktérů ovládnou první řadu, protože favorité se ve svých druhých pokusech v Q3 nedokázali výrazněji zlepšit. Jenže George Russell překvapil a dokázal se v posledních sekundách protlačit na druhé místo, čímž odsunul Landa Norrise na třetí příčku.
Max Verstappen se musel spokojit se čtvrtým místem, zatímco Lewis Hamilton skončil pátý. Sedminásobný šampion se přitom ještě o pár hodin dříve radoval ze svého prvního vítězství ve Ferrari, když triumfoval ve Sprintu. Jeho týmový kolega Charles Leclerc uzavřel první šestku.
Další překvapení přichystal nováček Isack Hadjar, který zajel sedmý nejrychlejší čas a potvrdil solidní formu Racing Bulls. Osmé místo patří dalšímu nováčkovi, Andreovi Kimimu Antonellimu, který se snaží prosadit v Mercedesu. Yuki Tsunoda skončil devátý a Alex Albon uzavřel první desítku.
Piastri po kvalifikaci přiznal, že se v prvních částech trápil, ale v rozhodujících momentech našel potřebnou rychlost. „V Q1 a Q2 jsem měl opravdu problémy, ale v Q3 jsem našel tempo, auto ožilo a já s ním," popsal své dojmy. "Byly to trochu nečisté jízdy, ale jsem nadšený, že jsem na pole position."
Třiadvacetiletý pilot tak před nedělním závodem nastupuje v roli favorita. Loni už dokázal vyhrát sprintové závody v Ázerbájdžánu a Maďarsku, ale na vítězství v hlavním závodě stále čeká. Po smolné Velké ceně Austrálie, kde přišel o šanci bojovat o vítězství kvůli chybě, má nyní ideální příležitost stáhnout ztrátu na svého týmového kolegu Norrise a zapojit se do boje o titul.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.