Oscar Piastri zazářil v Šanghaji a senzačně si dojel pro svou první pole position v kariéře. Mladý Australan překonal očekávání a porazil zkušenější soupeře, čímž si zajistil nejlepší startovní pozici pro Velkou cenu Číny.
Oscar Piastri předvedl v Šanghaji fantastický výkon a poprvé v kariéře si vybojoval pole position pro nedělní závod. Australan, který už dvakrát ovládl kvalifikace na Sprint, dokázal ve větrných podmínkách na okruhu v Šanghaji dostat ze svého McLarenu maximum a zajistil tak týmu druhou pole position v řadě na začátku sezóny.
Vypadalo to, že obhájci titulu v Poháru konstruktérů ovládnou první řadu, protože favorité se ve svých druhých pokusech v Q3 nedokázali výrazněji zlepšit. Jenže George Russell překvapil a dokázal se v posledních sekundách protlačit na druhé místo, čímž odsunul Landa Norrise na třetí příčku.
Max Verstappen se musel spokojit se čtvrtým místem, zatímco Lewis Hamilton skončil pátý. Sedminásobný šampion se přitom ještě o pár hodin dříve radoval ze svého prvního vítězství ve Ferrari, když triumfoval ve Sprintu. Jeho týmový kolega Charles Leclerc uzavřel první šestku.
Další překvapení přichystal nováček Isack Hadjar, který zajel sedmý nejrychlejší čas a potvrdil solidní formu Racing Bulls. Osmé místo patří dalšímu nováčkovi, Andreovi Kimimu Antonellimu, který se snaží prosadit v Mercedesu. Yuki Tsunoda skončil devátý a Alex Albon uzavřel první desítku.
Piastri po kvalifikaci přiznal, že se v prvních částech trápil, ale v rozhodujících momentech našel potřebnou rychlost. „V Q1 a Q2 jsem měl opravdu problémy, ale v Q3 jsem našel tempo, auto ožilo a já s ním," popsal své dojmy. "Byly to trochu nečisté jízdy, ale jsem nadšený, že jsem na pole position."
Třiadvacetiletý pilot tak před nedělním závodem nastupuje v roli favorita. Loni už dokázal vyhrát sprintové závody v Ázerbájdžánu a Maďarsku, ale na vítězství v hlavním závodě stále čeká. Po smolné Velké ceně Austrálie, kde přišel o šanci bojovat o vítězství kvůli chybě, má nyní ideální příležitost stáhnout ztrátu na svého týmového kolegu Norrise a zapojit se do boje o titul.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.