Oscar Piastri zazářil v Šanghaji a senzačně si dojel pro svou první pole position v kariéře. Mladý Australan překonal očekávání a porazil zkušenější soupeře, čímž si zajistil nejlepší startovní pozici pro Velkou cenu Číny.
Oscar Piastri předvedl v Šanghaji fantastický výkon a poprvé v kariéře si vybojoval pole position pro nedělní závod. Australan, který už dvakrát ovládl kvalifikace na Sprint, dokázal ve větrných podmínkách na okruhu v Šanghaji dostat ze svého McLarenu maximum a zajistil tak týmu druhou pole position v řadě na začátku sezóny.
Vypadalo to, že obhájci titulu v Poháru konstruktérů ovládnou první řadu, protože favorité se ve svých druhých pokusech v Q3 nedokázali výrazněji zlepšit. Jenže George Russell překvapil a dokázal se v posledních sekundách protlačit na druhé místo, čímž odsunul Landa Norrise na třetí příčku.
Max Verstappen se musel spokojit se čtvrtým místem, zatímco Lewis Hamilton skončil pátý. Sedminásobný šampion se přitom ještě o pár hodin dříve radoval ze svého prvního vítězství ve Ferrari, když triumfoval ve Sprintu. Jeho týmový kolega Charles Leclerc uzavřel první šestku.
Další překvapení přichystal nováček Isack Hadjar, který zajel sedmý nejrychlejší čas a potvrdil solidní formu Racing Bulls. Osmé místo patří dalšímu nováčkovi, Andreovi Kimimu Antonellimu, který se snaží prosadit v Mercedesu. Yuki Tsunoda skončil devátý a Alex Albon uzavřel první desítku.
Piastri po kvalifikaci přiznal, že se v prvních částech trápil, ale v rozhodujících momentech našel potřebnou rychlost. „V Q1 a Q2 jsem měl opravdu problémy, ale v Q3 jsem našel tempo, auto ožilo a já s ním," popsal své dojmy. "Byly to trochu nečisté jízdy, ale jsem nadšený, že jsem na pole position."
Třiadvacetiletý pilot tak před nedělním závodem nastupuje v roli favorita. Loni už dokázal vyhrát sprintové závody v Ázerbájdžánu a Maďarsku, ale na vítězství v hlavním závodě stále čeká. Po smolné Velké ceně Austrálie, kde přišel o šanci bojovat o vítězství kvůli chybě, má nyní ideální příležitost stáhnout ztrátu na svého týmového kolegu Norrise a zapojit se do boje o titul.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.