Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Formule 1 je známá silnými egy a tvrdými rivalitami, kde jsou výbuchy emocí běžné mezi nejlepšími jezdci. Proto je Oscar Piastri tak výjimečný a osvěžující, protože i když ostatní piloti často projevují frustraci přes týmová rádia nebo podlehnou napětí, 23letý talent McLarenu zůstává klidný a vyrovnaný i v těch nejnáročnějších situacích.
Od svého debutu v roce 2023 si Oscar Piastri získal pověst jezdce, kterého nelze jednoduše zařadit. Nahradil Daniela Ricciarda, dalšího Australana, avšak nesnaží se napodobovat jeho okázalý styl, žádné slavné oslavy shoey u něj nečekejte. Místo toho vyniká suchým humorem a bystrým myšlením, přičemž jeho klidná a sebejistá povaha mu v posledních letech přinesla loajální skupinu fanoušků.
Oscar Piastri nyní bojuje o titul mistra světa a každý jeho krok je pod drobnohledem. Jeho klid působí jako osvěžující změna v prostředí plném emocí. „Snažím se zůstat klidný a být sám sebou. Soustředím se na rychlou jízdu a chytám se, když se začnu příliš zabývat detaily,“ řekl Forbes Australia. Na tlak odpovídá jednoduše: „Dělám si pauzu, abych si stále užíval, co dělám.“
Piastriho schopnost přijímat neúspěchy a trpělivě na sobě pracovat vzbuzuje obdiv. Jeho mentální odolnost je tak výrazná, že ani zklamání na domácím závodě v Melbourne nevyvolalo žádnou vášnivou reakci. Šéf týmu Andrea Stella jej označil za „jednoho z nejsilnějších jezdců po mentální stránce, se kterými kdy pracoval,“ informuje Motorsport.com.
Piastri nyní bojuje o titul mistra světa a každý jeho krok je pečlivě sledován. Jeho klid působí jako osvěžující změna v prostředí plném emocí. „Snažím se zůstat klidný a být sám sebou. Soustředím se na rychlou jízdu a chytám se, když se začnu příliš zabývat detaily,“ řekl pro Forbes Australia. Na otázku, jak zvládá tlak, odpověděl jednoduše. „Dělám si pauzu, abych si stále užíval, co dělám.“
Je tedy snadné si představit mladého Piastriho, který se naučil poslouchat dřív, než promluví, a zjistil, že citlivost není slabost. Je důkazem, že mužští sportovci mohou mít jemnost bez ztráty dravosti a dosahovat přitom skvělých výsledků. „To, že jsem klidný, neznamená, že nejsem nemilosrdný,“ řekl dříve pro Sky Sports. „Nemusí to stát na úkor toho, že zůstanu klidný a zároveň být milý člověk.“ Podobný názor sdílí i jeho týmový kolega Lando Norris, který nechce být jen šampionem, ale také „dobrým člověkem“. (A zajímavé je, že i on je starším bratrem dvou sester.)
V sérii, kde se zralost často ková v ohni tlaků a emocí, se Piastri zdá být krok před ostatními. Nejenže je připraven stát se mistrem světa, ale zároveň tiše mění představy o tom, jak má vypadat špičkový pilot Formule 1. Klid neznamená chlad, a emoční inteligence neoslabuje soutěživost. Je to hrozba, kterou si soupeři často neuvědomí, dokud je už předjede na trati.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.