Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Formule 1 je známá silnými egy a tvrdými rivalitami, kde jsou výbuchy emocí běžné mezi nejlepšími jezdci. Proto je Oscar Piastri tak výjimečný a osvěžující, protože i když ostatní piloti často projevují frustraci přes týmová rádia nebo podlehnou napětí, 23letý talent McLarenu zůstává klidný a vyrovnaný i v těch nejnáročnějších situacích.
Od svého debutu v roce 2023 si Oscar Piastri získal pověst jezdce, kterého nelze jednoduše zařadit. Nahradil Daniela Ricciarda, dalšího Australana, avšak nesnaží se napodobovat jeho okázalý styl, žádné slavné oslavy shoey u něj nečekejte. Místo toho vyniká suchým humorem a bystrým myšlením, přičemž jeho klidná a sebejistá povaha mu v posledních letech přinesla loajální skupinu fanoušků.
Oscar Piastri nyní bojuje o titul mistra světa a každý jeho krok je pod drobnohledem. Jeho klid působí jako osvěžující změna v prostředí plném emocí. „Snažím se zůstat klidný a být sám sebou. Soustředím se na rychlou jízdu a chytám se, když se začnu příliš zabývat detaily,“ řekl Forbes Australia. Na tlak odpovídá jednoduše: „Dělám si pauzu, abych si stále užíval, co dělám.“
Piastriho schopnost přijímat neúspěchy a trpělivě na sobě pracovat vzbuzuje obdiv. Jeho mentální odolnost je tak výrazná, že ani zklamání na domácím závodě v Melbourne nevyvolalo žádnou vášnivou reakci. Šéf týmu Andrea Stella jej označil za „jednoho z nejsilnějších jezdců po mentální stránce, se kterými kdy pracoval,“ informuje Motorsport.com.
Piastri nyní bojuje o titul mistra světa a každý jeho krok je pečlivě sledován. Jeho klid působí jako osvěžující změna v prostředí plném emocí. „Snažím se zůstat klidný a být sám sebou. Soustředím se na rychlou jízdu a chytám se, když se začnu příliš zabývat detaily,“ řekl pro Forbes Australia. Na otázku, jak zvládá tlak, odpověděl jednoduše. „Dělám si pauzu, abych si stále užíval, co dělám.“
Je tedy snadné si představit mladého Piastriho, který se naučil poslouchat dřív, než promluví, a zjistil, že citlivost není slabost. Je důkazem, že mužští sportovci mohou mít jemnost bez ztráty dravosti a dosahovat přitom skvělých výsledků. „To, že jsem klidný, neznamená, že nejsem nemilosrdný,“ řekl dříve pro Sky Sports. „Nemusí to stát na úkor toho, že zůstanu klidný a zároveň být milý člověk.“ Podobný názor sdílí i jeho týmový kolega Lando Norris, který nechce být jen šampionem, ale také „dobrým člověkem“. (A zajímavé je, že i on je starším bratrem dvou sester.)
V sérii, kde se zralost často ková v ohni tlaků a emocí, se Piastri zdá být krok před ostatními. Nejenže je připraven stát se mistrem světa, ale zároveň tiše mění představy o tom, jak má vypadat špičkový pilot Formule 1. Klid neznamená chlad, a emoční inteligence neoslabuje soutěživost. Je to hrozba, kterou si soupeři často neuvědomí, dokud je už předjede na trati.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.