Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Přestup Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari stále budí otázky a to i u zkušených osobností z prostředí Formule 1. Bývalý jezdec David Coulthard přiznal, že ho tento krok překvapil a zpočátku mu vůbec nedával smysl. Podle něj šlo o nečekané ukončení výjimečného a dlouhodobého partnerství, během kterého Hamilton s Mercedesem ovládl celou jednu éru F1.
„Vždy jsem měl pocit, že Lewis si s Mercedesem vybudoval zvláštní pouto a loajalitu,“ uvedl Coulthard pro BILD, cituje ho RacingNews365. „Proto jsem byl úplně zmatený, když jsem slyšel o jeho přestupu.“ Přirovnal Hamiltonovo rozhodnutí k návratu Michaela Schumachera do F1 s Mercedesem – i on tehdy opustil stabilní prostředí, které sám pomáhal budovat, aby zkusil něco nového.
Odchod z Mercedesu, kde Hamilton získal šest ze svých sedmi titulů, byl v očích většiny fanoušků i odborníků vnímán jako logický konec kariéry v barvách „Stříbrných šípů“. Místo toho však britský šampion zvolil cestu, která zatím přináší více otazníků než výsledků.
Po přestupu do Ferrari zatím Hamilton nedokázal plně naplnit očekávání. Ačkoliv získal sprintovou pole position i vítězství v Šanghaji, ve velkých cenách je pravidelně pomalejší než jeho týmový kolega Charles Leclerc. Na klasické pódium v barvách Ferrari navíc stále čeká. V šampionátu je šestý a na lídra Oscara Piastriho ztrácí už 115 bodů.
Coulthard přitom nepřehání optimismus ohledně Hamiltonových šancí na zisk osmého titulu. „Ne, nevypadá to tak,“ odpověděl lakonicky na otázku, zda by mohl letos Hamilton přepsat historické tabulky.
Coulthard ale uznává, že Hamilton se rozhoduje podle sebe a jde svou vlastní cestou, bez ohledu na to, jaké budou výsledky. „Na konci dne je to Lewisův příběh, jeho cesta, jeho kniha, kterou píše. Možná vyhraje velkou cenu, možná i titul, ale možná také ne,“ dodal s respektem.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.