Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Přestup Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari stále budí otázky a to i u zkušených osobností z prostředí Formule 1. Bývalý jezdec David Coulthard přiznal, že ho tento krok překvapil a zpočátku mu vůbec nedával smysl. Podle něj šlo o nečekané ukončení výjimečného a dlouhodobého partnerství, během kterého Hamilton s Mercedesem ovládl celou jednu éru F1.
„Vždy jsem měl pocit, že Lewis si s Mercedesem vybudoval zvláštní pouto a loajalitu,“ uvedl Coulthard pro BILD, cituje ho RacingNews365. „Proto jsem byl úplně zmatený, když jsem slyšel o jeho přestupu.“ Přirovnal Hamiltonovo rozhodnutí k návratu Michaela Schumachera do F1 s Mercedesem – i on tehdy opustil stabilní prostředí, které sám pomáhal budovat, aby zkusil něco nového.
Odchod z Mercedesu, kde Hamilton získal šest ze svých sedmi titulů, byl v očích většiny fanoušků i odborníků vnímán jako logický konec kariéry v barvách „Stříbrných šípů“. Místo toho však britský šampion zvolil cestu, která zatím přináší více otazníků než výsledků.
Po přestupu do Ferrari zatím Hamilton nedokázal plně naplnit očekávání. Ačkoliv získal sprintovou pole position i vítězství v Šanghaji, ve velkých cenách je pravidelně pomalejší než jeho týmový kolega Charles Leclerc. Na klasické pódium v barvách Ferrari navíc stále čeká. V šampionátu je šestý a na lídra Oscara Piastriho ztrácí už 115 bodů.
Coulthard přitom nepřehání optimismus ohledně Hamiltonových šancí na zisk osmého titulu. „Ne, nevypadá to tak,“ odpověděl lakonicky na otázku, zda by mohl letos Hamilton přepsat historické tabulky.
Coulthard ale uznává, že Hamilton se rozhoduje podle sebe a jde svou vlastní cestou, bez ohledu na to, jaké budou výsledky. „Na konci dne je to Lewisův příběh, jeho cesta, jeho kniha, kterou píše. Možná vyhraje velkou cenu, možná i titul, ale možná také ne,“ dodal s respektem.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.