Oscar Piastri si pro sezónu 2025 stanovil jasný cíl – bojovat o titul mistra světa Formule 1. Mladý australský jezdec je přesvědčen, že má potřebnou rychlost, zkušenosti i správné zázemí k tomu, aby se stal vážným konkurentem v šampionátu.
Oscar Piastri vstupuje do své třetí kompletní sezóny ve Formuli 1 s McLarenem a netají se ambicemi bojovat o mistrovský titul. Poté, co loni sledoval, jak jeho týmový kolega Lando Norris nestačil na Maxe Verstappena, cítí, že má letos šanci stát se světovým šampionem.
"Myslím si, že se letos mohu stát mistrem světa," prohlásil sebevědomě Piastri. "Před 12 měsíci jsem měl ještě několik slabin, kterých jsem si nebyl úplně jistý. Během minulé sezóny jsem na nich pracoval a teď jde jen o to, abych je řešil každý závodní víkend."
Australan přiznává, že stále není dokonalý, ale věří, že i nejlepší jezdci se neustále učí a zlepšují. "Jsem sebevědomý a myslím, že máme pořád na čem pracovat. Nejsem hotový produkt, ale to vlastně nemusí být nikdo. Pokud se nám podaří zaměřit na určité oblasti, které jsme si stanovili pro tuto přestávku, pak budu mít vše, co potřebuji k boji o titul."
Piastri zakončil loňskou sezónu na čtvrtém místě v šampionátu jezdců, když si připsal dvě vítězství. Do letošního ročníku vstupuje lépe připravený a odhodlaný pravidelně bojovat o přední příčky. "Určitě bylo pár víkendů, kdy jsem nebyl tak silný, jak bych si přál," přiznal. "Právě to ale buduje odolnost a schopnost přizpůsobit se rychleji."
Kvalifikace je jedním z klíčových aspektů, na kterém chce pracovat. "Na konci minulé sezóny jsem řekl, že kvalifikace je něco, na čem chci zapracovat. Když se ale podívám na detaily, není to jen o lepší kvalifikaci – jsou tam určité věci, které když vylepším, všechno ostatní se také zlepší," vysvětlil.
Pro Piastriho bude zásadní konzistence a maximální výkon v každém závodě. "Budou víkendy, kdy nebudeme nejrychlejší, ale jde o to, jak z těchto víkendů vytěžit maximum," uzavřel. Pokud se mu to podaří, může se stát jedním z hlavních vyzyvatelů v boji o titul mistra světa.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.