Oscar Piastri si pro sezónu 2025 stanovil jasný cíl – bojovat o titul mistra světa Formule 1. Mladý australský jezdec je přesvědčen, že má potřebnou rychlost, zkušenosti i správné zázemí k tomu, aby se stal vážným konkurentem v šampionátu.
Oscar Piastri vstupuje do své třetí kompletní sezóny ve Formuli 1 s McLarenem a netají se ambicemi bojovat o mistrovský titul. Poté, co loni sledoval, jak jeho týmový kolega Lando Norris nestačil na Maxe Verstappena, cítí, že má letos šanci stát se světovým šampionem.
"Myslím si, že se letos mohu stát mistrem světa," prohlásil sebevědomě Piastri. "Před 12 měsíci jsem měl ještě několik slabin, kterých jsem si nebyl úplně jistý. Během minulé sezóny jsem na nich pracoval a teď jde jen o to, abych je řešil každý závodní víkend."
Australan přiznává, že stále není dokonalý, ale věří, že i nejlepší jezdci se neustále učí a zlepšují. "Jsem sebevědomý a myslím, že máme pořád na čem pracovat. Nejsem hotový produkt, ale to vlastně nemusí být nikdo. Pokud se nám podaří zaměřit na určité oblasti, které jsme si stanovili pro tuto přestávku, pak budu mít vše, co potřebuji k boji o titul."
Piastri zakončil loňskou sezónu na čtvrtém místě v šampionátu jezdců, když si připsal dvě vítězství. Do letošního ročníku vstupuje lépe připravený a odhodlaný pravidelně bojovat o přední příčky. "Určitě bylo pár víkendů, kdy jsem nebyl tak silný, jak bych si přál," přiznal. "Právě to ale buduje odolnost a schopnost přizpůsobit se rychleji."
Kvalifikace je jedním z klíčových aspektů, na kterém chce pracovat. "Na konci minulé sezóny jsem řekl, že kvalifikace je něco, na čem chci zapracovat. Když se ale podívám na detaily, není to jen o lepší kvalifikaci – jsou tam určité věci, které když vylepším, všechno ostatní se také zlepší," vysvětlil.
Pro Piastriho bude zásadní konzistence a maximální výkon v každém závodě. "Budou víkendy, kdy nebudeme nejrychlejší, ale jde o to, jak z těchto víkendů vytěžit maximum," uzavřel. Pokud se mu to podaří, může se stát jedním z hlavních vyzyvatelů v boji o titul mistra světa.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.