Oscar Piastri si pro sezónu 2025 stanovil jasný cíl – bojovat o titul mistra světa Formule 1. Mladý australský jezdec je přesvědčen, že má potřebnou rychlost, zkušenosti i správné zázemí k tomu, aby se stal vážným konkurentem v šampionátu.
Oscar Piastri vstupuje do své třetí kompletní sezóny ve Formuli 1 s McLarenem a netají se ambicemi bojovat o mistrovský titul. Poté, co loni sledoval, jak jeho týmový kolega Lando Norris nestačil na Maxe Verstappena, cítí, že má letos šanci stát se světovým šampionem.
"Myslím si, že se letos mohu stát mistrem světa," prohlásil sebevědomě Piastri. "Před 12 měsíci jsem měl ještě několik slabin, kterých jsem si nebyl úplně jistý. Během minulé sezóny jsem na nich pracoval a teď jde jen o to, abych je řešil každý závodní víkend."
Australan přiznává, že stále není dokonalý, ale věří, že i nejlepší jezdci se neustále učí a zlepšují. "Jsem sebevědomý a myslím, že máme pořád na čem pracovat. Nejsem hotový produkt, ale to vlastně nemusí být nikdo. Pokud se nám podaří zaměřit na určité oblasti, které jsme si stanovili pro tuto přestávku, pak budu mít vše, co potřebuji k boji o titul."
Piastri zakončil loňskou sezónu na čtvrtém místě v šampionátu jezdců, když si připsal dvě vítězství. Do letošního ročníku vstupuje lépe připravený a odhodlaný pravidelně bojovat o přední příčky. "Určitě bylo pár víkendů, kdy jsem nebyl tak silný, jak bych si přál," přiznal. "Právě to ale buduje odolnost a schopnost přizpůsobit se rychleji."
Kvalifikace je jedním z klíčových aspektů, na kterém chce pracovat. "Na konci minulé sezóny jsem řekl, že kvalifikace je něco, na čem chci zapracovat. Když se ale podívám na detaily, není to jen o lepší kvalifikaci – jsou tam určité věci, které když vylepším, všechno ostatní se také zlepší," vysvětlil.
Pro Piastriho bude zásadní konzistence a maximální výkon v každém závodě. "Budou víkendy, kdy nebudeme nejrychlejší, ale jde o to, jak z těchto víkendů vytěžit maximum," uzavřel. Pokud se mu to podaří, může se stát jedním z hlavních vyzyvatelů v boji o titul mistra světa.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.