Oscar Piastri si pro sezónu 2025 stanovil jasný cíl – bojovat o titul mistra světa Formule 1. Mladý australský jezdec je přesvědčen, že má potřebnou rychlost, zkušenosti i správné zázemí k tomu, aby se stal vážným konkurentem v šampionátu.
Oscar Piastri vstupuje do své třetí kompletní sezóny ve Formuli 1 s McLarenem a netají se ambicemi bojovat o mistrovský titul. Poté, co loni sledoval, jak jeho týmový kolega Lando Norris nestačil na Maxe Verstappena, cítí, že má letos šanci stát se světovým šampionem.
"Myslím si, že se letos mohu stát mistrem světa," prohlásil sebevědomě Piastri. "Před 12 měsíci jsem měl ještě několik slabin, kterých jsem si nebyl úplně jistý. Během minulé sezóny jsem na nich pracoval a teď jde jen o to, abych je řešil každý závodní víkend."
Australan přiznává, že stále není dokonalý, ale věří, že i nejlepší jezdci se neustále učí a zlepšují. "Jsem sebevědomý a myslím, že máme pořád na čem pracovat. Nejsem hotový produkt, ale to vlastně nemusí být nikdo. Pokud se nám podaří zaměřit na určité oblasti, které jsme si stanovili pro tuto přestávku, pak budu mít vše, co potřebuji k boji o titul."
Piastri zakončil loňskou sezónu na čtvrtém místě v šampionátu jezdců, když si připsal dvě vítězství. Do letošního ročníku vstupuje lépe připravený a odhodlaný pravidelně bojovat o přední příčky. "Určitě bylo pár víkendů, kdy jsem nebyl tak silný, jak bych si přál," přiznal. "Právě to ale buduje odolnost a schopnost přizpůsobit se rychleji."
Kvalifikace je jedním z klíčových aspektů, na kterém chce pracovat. "Na konci minulé sezóny jsem řekl, že kvalifikace je něco, na čem chci zapracovat. Když se ale podívám na detaily, není to jen o lepší kvalifikaci – jsou tam určité věci, které když vylepším, všechno ostatní se také zlepší," vysvětlil.
Pro Piastriho bude zásadní konzistence a maximální výkon v každém závodě. "Budou víkendy, kdy nebudeme nejrychlejší, ale jde o to, jak z těchto víkendů vytěžit maximum," uzavřel. Pokud se mu to podaří, může se stát jedním z hlavních vyzyvatelů v boji o titul mistra světa.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.
Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.