Velká cena Španělska nabídne v pátečních trénincích starty nováčků Ryo Hirakawy v Haasu a Victora Martinse u Williamsu. Oba jezdci využijí tuto příležitost k získání cenných zkušeností a splnění FIA kvóty nováčků.
Velká cena Španělska nabídne během pátečních tréninků hned dvě zajímavé nováčkovské premiéry. Zatímco tým Haas vyšle do akce zkušeného Japonce Ryo Hirakawu, Williams dá šanci francouzskému talentu Victoru Martinsovi. Oba jezdci nastoupí v rámci plnění povinné kvóty FIA na účast nováčků v prvních trénincích, informuje Sky Sports.
Ryo Hirakawa usedne do kokpitu Haasu místo Estebana Ocona a čeká ho už druhé letošní vystoupení za americkou stáj tentokrát na technicky náročném okruhu v Barceloně. Letos se poprvé ukázal v Bahrajnu, kde zaskočil za Ollieho Bearmana a ještě předtím absolvoval domácí trénink v Suzuce jako jezdec Alpine. Po tomto víkendu však u francouzského týmu náhle skončil a vrátil se ke známému prostředí v Haasu, kde v minulosti působil jako rezervní jezdec.
Jsem velmi vděčný za další příležitost Barcelona je trať kterou dobře znám z dřívějších testů takže se těším že pomůžu týmu v přípravě na závodní víkend uvedl Hirakawa který má za sebou bohaté zkušenosti z vytrvalostních závodů i japonské Super Formule. V letošní sezóně by měl dostat další příležitosti také v Mexiku a Abú Zabí.
V barvách Williamsu se zase poprvé v monopostu F1 představí Victor Martins šampion F3 z roku 2022 a aktuálně osmý muž průběžného pořadí ve Formuli 2. Mladý Francouz nahradí Alexandera Albona v pátečním tréninku a přestože je členem Alpine Academy tým z Grove mu nabídl jedinečnou šanci ukázat se přímo na trati.
Bude to neuvěřitelný zážitek usednout do monopostu F1 Tvrdě pracuji na přípravě abych z toho vytěžil maximum a pomohl i týmu řekl Martins s vděkem vůči Williamsu I když není oficiálním juniorem tohoto týmu jeho výkon bude pod drobnohledem v éře hledání talentů pro novou éru F1 po roce 2026 je každé takové vystoupení potenciálním mezníkem.
Na Velké ceně Rakouska by měla být aktivována klauzule ve smlouvě Maxe Verstappena, která zajistí jeho setrvání u Red Bullu i pro rok 2026. Tým tak získá klíčovou jistotu před příchodem nové motorové éry, ve které bude nasazovat vlastní pohonné jednotky vyvíjené s Fordem.
Guenther Steiner letos nevěří, že Max Verstappen dokáže reálně ohrozit Oscara Piastriho a Landa Norrise z McLarenu v boji o titul mistra světa ve Formuli 1. Podle šéfa týmu Haas má McLaren v současné době lepší formu a silnější týmovou podporu než Verstappen.
Andy Cowell reagoval na slova Adriana Neweyho o „slabém“ technickém zázemí Aston Martinu s tím, že každá stáj má prostor pro zlepšení a výzvy jsou součástí vývoje.
Nová pravidla omezující flexibilitu předních křídel od španělské Grand Prix mohou výrazně ovlivnit výkonnost týmů ve Formuli 1, protože ohýbání křídel pomáhá zlepšit aerodynamickou rovnováhu a stabilitu vozu.
Ferrari překvapilo v Monaku silným výkonem, který předčil vlastní očekávání. V Maranellu teď doufají, že nová pravidla pro přední křídla v Barceloně přinesou zásadní posun.
Red Bull netrpělivě vyhlíží Velkou cenu Španělska, která zároveň přinese první zkoušku nové technické direktivy FIA zaměřené na pružná přední křídla. Helmut Marko doufá, že změna naruší výkonnostní vzestup McLarenu a vyrovná podmínky v boji na špici.
Velká cena Španělska nabídne v pátečních trénincích starty nováčků Ryo Hirakawy v Haasu a Victora Martinse u Williamsu. Oba jezdci využijí tuto příležitost k získání cenných zkušeností a splnění FIA kvóty nováčků.
Rubens Barrichello varuje, že jezdit za Ferrari je mentálně nejtěžší výzva v celém šampionátu. Lewis Hamilton teď podle něj čelí tlaku, který zvládnou jen psychicky nejsilnější jezdci.
Šéf motorového programu Audi F1 Mattia Binotto věří ve výkon svého motoru, ale varuje, že pravidla pro rok 2026 mohou přinést dominanci jiného týmu. „Nová pravidla mohou zásadně přerozdělit síly na startovním roštu,“ dodal.
Toto Wolff očekává, že Ferrari nejvíce vytěží ze změn pravidel ohledně flexibilních křídel, které vstoupí v platnost při Velké ceně Španělska. Podle něj mají Italové díky své rychlé reakci a inovacím šanci výrazně posílit svou konkurenceschopnost.
Alex Wurz, předseda GPDA a bývalý jezdec F1, navrhl tři úpravy trati v Monaku, které by mohly zvýšit šance na předjíždění bez ztráty jejího charakteru.
Jos Verstappen uvítal nové technické směrnice ohledně předního křídla, které vstupují v platnost o víkendu při Velké ceně Španělska v Barceloně.