Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko potvrdil, že by nejraději převzali motorovou divizi Hondy poté, co japonská automobilka ohlásila odchod z Formule 1 po skončení sezóny 2021. Pohonnou jednotku by si pak vyvíjeli ve vlastní režii, čímž by si udrželi status továrního týmu s možností ji přizpůsobovat podle svého šasi.
Rakouský tým po ztrátě svého motorového partnera zvažuje, jak ho nahradit. Mercedes dodávky pro něj vyloučil a Ferrari není konkurenceschopné. Zbývá Renault, jenž je s ním ochotný opět spolupracovat, i když se před 3 lety nerozcházeli jako zrovna ti nejlepší přátelé.
Red Bull by se chtěl zákaznickému motoru po předchozích zkušenostech vyhnout: "Všichni výrobci motorů mají svůj vlastní tým. To znamená, že si vyvíjejí motor kolem svého šasi. Získali bychom něco, čemu bychom museli my přizpůsobovat své šasi. Naše nápady by byly podružné. Museli bychom akceptovat cizí technická řešení."
"Proto chceme jít do řešení Hondy. Prozkoumáváme nicméně všechny možnosti. Podle pravidel FIA se každý motorář zavázal k dodávkám dalším týmům. Pokud by něco takového bylo možné pro nás, pak by to muselo zapadat do celkové situace - muselo by to být konkurenceschopné. Šťastné nucené manželství by pro nás nebyl problém," naznačuje Marko.
Red Bull k převzetí výroby japonské pohonné jednotky kvůli nákladům ale bude potřebovat, aby FIA od roku 2022 zmrazila vývoj pohonných jednotek. V Milton Keynes má ve svých továrnách dostatek prostoru, Honda má navíc svou evropskou základnu nedaleko ve stejném městě.
"Je to velmi složitá věc. Tak složitá, jak jsou tyto motory. Pokud budou jednání s Hondou pozitivní, tak bychom se přikláněli k převzetí práv k duševnímu vlastnictví a všeho, co je zapotřebí, abychom připravovali a sami si vyráběli motory v Milton Keynes," uvádí Marko.
"To však bude možné pouze tehdy, pokud budou motory zmraženy nejpozději do prvního závodu v roce 2022. Z technického či finančního hlediska bychom si žádný další vývoj nemohli dovolit. To je základní předpoklad," diktuje podmínky odborný poradce Red Bullu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.