Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko potvrdil, že by nejraději převzali motorovou divizi Hondy poté, co japonská automobilka ohlásila odchod z Formule 1 po skončení sezóny 2021. Pohonnou jednotku by si pak vyvíjeli ve vlastní režii, čímž by si udrželi status továrního týmu s možností ji přizpůsobovat podle svého šasi.
Rakouský tým po ztrátě svého motorového partnera zvažuje, jak ho nahradit. Mercedes dodávky pro něj vyloučil a Ferrari není konkurenceschopné. Zbývá Renault, jenž je s ním ochotný opět spolupracovat, i když se před 3 lety nerozcházeli jako zrovna ti nejlepší přátelé.
Red Bull by se chtěl zákaznickému motoru po předchozích zkušenostech vyhnout: "Všichni výrobci motorů mají svůj vlastní tým. To znamená, že si vyvíjejí motor kolem svého šasi. Získali bychom něco, čemu bychom museli my přizpůsobovat své šasi. Naše nápady by byly podružné. Museli bychom akceptovat cizí technická řešení."
"Proto chceme jít do řešení Hondy. Prozkoumáváme nicméně všechny možnosti. Podle pravidel FIA se každý motorář zavázal k dodávkám dalším týmům. Pokud by něco takového bylo možné pro nás, pak by to muselo zapadat do celkové situace - muselo by to být konkurenceschopné. Šťastné nucené manželství by pro nás nebyl problém," naznačuje Marko.
Red Bull k převzetí výroby japonské pohonné jednotky kvůli nákladům ale bude potřebovat, aby FIA od roku 2022 zmrazila vývoj pohonných jednotek. V Milton Keynes má ve svých továrnách dostatek prostoru, Honda má navíc svou evropskou základnu nedaleko ve stejném městě.
"Je to velmi složitá věc. Tak složitá, jak jsou tyto motory. Pokud budou jednání s Hondou pozitivní, tak bychom se přikláněli k převzetí práv k duševnímu vlastnictví a všeho, co je zapotřebí, abychom připravovali a sami si vyráběli motory v Milton Keynes," uvádí Marko.
"To však bude možné pouze tehdy, pokud budou motory zmraženy nejpozději do prvního závodu v roce 2022. Z technického či finančního hlediska bychom si žádný další vývoj nemohli dovolit. To je základní předpoklad," diktuje podmínky odborný poradce Red Bullu.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.