Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko potvrdil, že by nejraději převzali motorovou divizi Hondy poté, co japonská automobilka ohlásila odchod z Formule 1 po skončení sezóny 2021. Pohonnou jednotku by si pak vyvíjeli ve vlastní režii, čímž by si udrželi status továrního týmu s možností ji přizpůsobovat podle svého šasi.
Rakouský tým po ztrátě svého motorového partnera zvažuje, jak ho nahradit. Mercedes dodávky pro něj vyloučil a Ferrari není konkurenceschopné. Zbývá Renault, jenž je s ním ochotný opět spolupracovat, i když se před 3 lety nerozcházeli jako zrovna ti nejlepší přátelé.
Red Bull by se chtěl zákaznickému motoru po předchozích zkušenostech vyhnout: "Všichni výrobci motorů mají svůj vlastní tým. To znamená, že si vyvíjejí motor kolem svého šasi. Získali bychom něco, čemu bychom museli my přizpůsobovat své šasi. Naše nápady by byly podružné. Museli bychom akceptovat cizí technická řešení."
"Proto chceme jít do řešení Hondy. Prozkoumáváme nicméně všechny možnosti. Podle pravidel FIA se každý motorář zavázal k dodávkám dalším týmům. Pokud by něco takového bylo možné pro nás, pak by to muselo zapadat do celkové situace - muselo by to být konkurenceschopné. Šťastné nucené manželství by pro nás nebyl problém," naznačuje Marko.
Red Bull k převzetí výroby japonské pohonné jednotky kvůli nákladům ale bude potřebovat, aby FIA od roku 2022 zmrazila vývoj pohonných jednotek. V Milton Keynes má ve svých továrnách dostatek prostoru, Honda má navíc svou evropskou základnu nedaleko ve stejném městě.
"Je to velmi složitá věc. Tak složitá, jak jsou tyto motory. Pokud budou jednání s Hondou pozitivní, tak bychom se přikláněli k převzetí práv k duševnímu vlastnictví a všeho, co je zapotřebí, abychom připravovali a sami si vyráběli motory v Milton Keynes," uvádí Marko.
"To však bude možné pouze tehdy, pokud budou motory zmraženy nejpozději do prvního závodu v roce 2022. Z technického či finančního hlediska bychom si žádný další vývoj nemohli dovolit. To je základní předpoklad," diktuje podmínky odborný poradce Red Bullu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.