Nico Hülkenberg, jenž se v GP Eifelu představil ve výborném světle, je v kontaktu s Red Bullem. Jeho odborný poradce Helmut Marko připustil, že o něm uvažují jako o možném týmovém kolegovi Maxe Verstappena pro příští rok.
Německý pilot mohl dokonce závodit za Red Bull už tento víkend. Test na Covid-19 u Alexandera Albona se totiž po příjezdu na Nürburgring prokázal jako nejednoznačný, proto Marko začal ihned s Hülkenbergem vyjednávat o jeho případné náhradě.
"S Hülkenbergem jsem mluvili už v pátek, protože u nás byl Albon podezřelým případem. Ale díky Bohu se ukázalo, že je nakonec negativní," odhaluje odborný poradce Red Bullu.
Nico se nicméně stejně dočkal, když zaskočil za nemocného Lance Strolla u Racing Pointu. A představení to bylo parádní, když ve velké ceně dojel na osmém místě, aniž by absolvoval jediný trénink - jeho první kola byla totiž až ta ostrá v kvalifikaci.
Albon se na druhou stranu s Red Bullem moc nevytáhl, když hned v prvním kole prudce probrzdil pneumatiky a musel do boxů. Ani poté nejezdil bezchybně, obdržel penalizaci za poškození Kvjatova vozu. Jeho trápení na dráze nakonec ukončil kámen, který prorazil chladič, a tak musel odstoupit.
Podle Marka musí předvádět ty nejlepší výkony, jinak pro Red Bull budou lepší variantou Sergio Pérez nebo Nico Hülkenberg. "Otázkou je, jak moc by zaostávali za Maxem? Máme srovnání s Ricciardem a můžeme dojít k závěrům, jak na tom jsou. Nemyslím si, že by se mu někdo dostal blíž než na 3 desetiny," domnívá se.
"Albon se do této vzdálenosti za Maxem dokáže dostat, když má dobrý den. Je mladý, ale uvědomujeme si, že pokud se nedokáže vyrovnávat s tlakem, tak si nemůžeme dovolit stát jen na jedné noze, pokud jde o šampionát. Taková je situaci," hodnotí 77letý Rakušan.
"Vlastně to je nemožné bojovat o titul, když se do akce zapojuje pouze jedno auto. Ale ještě tak daleko nejsme. Výkonnost Albona na Nürburgringu byla uspokojivá," zastává se Marko thajského mladíka. Zároveň popřel, že by ho mohl příští rok nahradit japonský talent Juki Cunoda - tomu by dali přinejlepším šanci v dceřiné AlphaTauri.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.