Nico Hülkenberg, jenž se v GP Eifelu představil ve výborném světle, je v kontaktu s Red Bullem. Jeho odborný poradce Helmut Marko připustil, že o něm uvažují jako o možném týmovém kolegovi Maxe Verstappena pro příští rok.
Německý pilot mohl dokonce závodit za Red Bull už tento víkend. Test na Covid-19 u Alexandera Albona se totiž po příjezdu na Nürburgring prokázal jako nejednoznačný, proto Marko začal ihned s Hülkenbergem vyjednávat o jeho případné náhradě.
"S Hülkenbergem jsem mluvili už v pátek, protože u nás byl Albon podezřelým případem. Ale díky Bohu se ukázalo, že je nakonec negativní," odhaluje odborný poradce Red Bullu.
Nico se nicméně stejně dočkal, když zaskočil za nemocného Lance Strolla u Racing Pointu. A představení to bylo parádní, když ve velké ceně dojel na osmém místě, aniž by absolvoval jediný trénink - jeho první kola byla totiž až ta ostrá v kvalifikaci.
Albon se na druhou stranu s Red Bullem moc nevytáhl, když hned v prvním kole prudce probrzdil pneumatiky a musel do boxů. Ani poté nejezdil bezchybně, obdržel penalizaci za poškození Kvjatova vozu. Jeho trápení na dráze nakonec ukončil kámen, který prorazil chladič, a tak musel odstoupit.
Podle Marka musí předvádět ty nejlepší výkony, jinak pro Red Bull budou lepší variantou Sergio Pérez nebo Nico Hülkenberg. "Otázkou je, jak moc by zaostávali za Maxem? Máme srovnání s Ricciardem a můžeme dojít k závěrům, jak na tom jsou. Nemyslím si, že by se mu někdo dostal blíž než na 3 desetiny," domnívá se.
"Albon se do této vzdálenosti za Maxem dokáže dostat, když má dobrý den. Je mladý, ale uvědomujeme si, že pokud se nedokáže vyrovnávat s tlakem, tak si nemůžeme dovolit stát jen na jedné noze, pokud jde o šampionát. Taková je situaci," hodnotí 77letý Rakušan.
"Vlastně to je nemožné bojovat o titul, když se do akce zapojuje pouze jedno auto. Ale ještě tak daleko nejsme. Výkonnost Albona na Nürburgringu byla uspokojivá," zastává se Marko thajského mladíka. Zároveň popřel, že by ho mohl příští rok nahradit japonský talent Juki Cunoda - tomu by dali přinejlepším šanci v dceřiné AlphaTauri.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.